Toon posts:

Voeding voor videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenacht mensen!

ik ben totaal noob wat betreft de binnenkant van mijn pc, hetgeen wat je ermee kan doen wil ik echter verbeteren.. een nieuwe videokaart is hard nodig aangezien ik nu een intel integrated poep ding heb! Nu heb ik wel hulp nodig hierbij. Ik ben namelijk tegen het volgende probleem gelopen. Ik heb uitgevonden naar lang bestuderen dat ik een 240 watt (max) voeding heb en AGP slots. Nu heb ik ergens gelezen dat je voor de geforce 6800 GT 350 watt nodig hebt. Nu ga ik niet voor een geforce maar voor een radeon x800.. nu vraag ik mij af, wat heb ik hier voor nodig?

ook vraag ik me af hoe ik te weten kom hoe snel mijn AGP slots zijn, ik zie bij al die kaarten AGP 2x, AGP 4x noem maar op staan maar geen flauw idee wat mijn AGP slot is.

Help me aub!

Een gamer in nood ;)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Welke voeding heb ik nodig? Deel 12

En om te kijken welk agp je hebt moet je even de specs van je mobo geven, dus welke je hebt en op google zoeken of got. suc6! :)

[ Voor 53% gewijzigd door DaannO op 30-08-2005 01:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:47:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 12

En om te kijken welk agp je hebt moet je even de scpes van je mobo geven, dus welke je hebt en op google zoeken of got. suc6! :)
"scpes van je mobo"?!

zoals ik al zei weet ik echt niks dus kan jij dit voor me vertalen? :P

edit: oh ff goed nadenken en ik wist t.. specificaties van je moeder board! ;D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 01:55 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:54:
[...]

"scpes van je mobo"?!

zoals ik al zei weet ik echt niks dus kan jij dit voor me vertalen? :P
Hehe heb t al verbeterd. Het zou handig zijn als je wist welk moederbord je hebt:) Dan kan je ook achter de speceficaties komen ervan etc etc. :)

* DaannO = :Z

[ Voor 6% gewijzigd door DaannO op 30-08-2005 01:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
okok nog een domme vraag nu dan.. hoe kan ik zien wat de naam van mn moederboard is? |:(

bij apparaatbeheer kan ik wel de bronnen vinden maar een naam..?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Nog iets anders, als je een 240W voeding hebt lijkt het mij te gaan om een redelijk oud beestje. Het is een beetje zonde om er zo'n mooi kaartje in te drukken als je het qua performance nauwelijks merkt omdat bijvoorbeeld je 1 GHz pentium III de bottleneck is/wordt (ik noem maar wat).

Dus als je ons eens precies verteld wat wat voor hardware jij allemaal in je kast hebt zitten kunnen we je misschien wat beter advieseren.

...

Verwijderd

Topicstarter
pentium 4 2.8 GHz
512 mb ram (wil ik upgraden naar 1GB)
80 GB harde schijf

is niet zo'n oud beestje maar via een bedrijf gekocht, vandaar dat er zo'n standaard video kaart in zit zeg maar.

tis een d330 van hp.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Specs = Specificaties. Dus iets als een merk+model.
Weet je dit niet dan kunnen we natuurlijk ook de algemene kant op gaan van bijv hoe oud is het moederbord?
Overigens hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken over AGP2x / 4x / 8x. Meestal kunnen 8x kaarten gewoon in 2x / 4x slots als ik me niet vergist. 9 van de 10 keer is dit backwards compatible.

Met dat typenummer van de HP kunnen we vast wel wat ;)

[Update]
Op de HP site (nr1 hit met google op HP D330) -> Specifications
Slots & Bays
(2) Internal 3.5" half-height bays (2) External 5.25" half-height bays (one used by standard optical drive) (1) External 3.5" half height (used by floppy drive) (3) Full sized 32-bit PCI Slots (1) Full Height, Full Length AGP 8x
Jij hebt dus een AGP 8x slot, wat keurig is. Alleen gaat een 240W voeding zeker niet voldoende zijn voor de videokaarten van tegenwoordig. Mag ik vragen hoeveel je eventueel wilt spenderen aan een goede nieuwe voeding?

Neem overigens wel voedingen van een A-merk. Je wilt absoluut niet besparen op je voeding dit kan je namelijk in de toekomst wel eens wat probleempjes schelen. Qtec is met name heel aanlokkend omdat ze zo goedkoop zijn, maar deze voedingen zijn kwalitatief onder de maat.
Het beste kun je voedingen nemen van merken als Antec, Aopen, CoolerMaster, Enermax, Nexus, Tagan, ThermalTake, Zalman. Zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 12.

[ Voor 65% gewijzigd door Ultraman op 30-08-2005 02:25 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet weten hoe duur die dingen zijn, 50 euro? als het duurder is moet het maar.. heb geen keus neem ik aan..

edit: was iets te snel zie ik ;)

kzal is goed bestuderen allemaal.. iig bedankt! grote hulp hier :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 02:26 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Meestal zit het daar net boven. Ik zal wel ff snel een klein lijstje maken voordat ik naar bed ga.

- Antec True430W Er is ook een 380W versie maar voor 5 euro meer heb je al deze 430W, dus dat zou ik niet laten liggen.
- Enermax EG375AX-VE(G)SFMA NoiseTaker 370W
- Huntkey LW-6400, 400W Ik heb geen persoonlijke ervaring met Huntkey. Maar ik hoor er positieve dingen over voor hun prijs en als ik kijk naar de vermogens die hij hoort te leveren kijk ziet hij er prima uit voor je.
- Tagan TG380-U01, 380W Tagan doet het heel erg goed laatste tijd. Hier is gister een Tagan Easycon 480W binnengekomen voor de nieuwe PC. :)

Er zijn er nog veel meer. Dit is ff iets waarvan ik dacht dit springt er zo uit voor je. Vraag anders even in het grote "wat voor voeding heb ik nodig" topic naar ervaringen met de Huntkey omdat ik hier geen ervaring mee heb. Ik denk dat deze 4 PSU's voldoen aan jou eisen. Ik heb trouwens niet gelet op 20 of 24 pins aansluiting voor het moederbord maar meeste voedingen zijn universeel in dit.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 30-08-2005 02:45 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:20

DropjesLover

Dit dus ->

ik zag ook staan dat je niet bekend bent met de binnenkant van je pc. dus zou je ook niet weten waar je die kaart in gaat proppen & waar je op moet letten toch?

dus: je kaart moet in het bovenste slot van je moederbord -> het is wat naaar achteren geplaatst en is over het algemeen bruin van kleur... opletten bij het insteken van je kaart dat het witte beveiligingspalletje aan de rechterkant weg is gekanteld!!! en als je de kaart er in steekt redelijk aandrukken (daar kan ie tegen, maar natuurlijk niet te hard) en het palletje er op zetten (als dat niet kan is dr iets fout ;)

ook als je geheugen bij wilt steken moet je ook regelijk aandrukken en ook weer die palletjes er op zetten. geheugen is touwens meestal rechts naast de processor in 3 of 4 sloten dicht naas elkaar...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1