Toon posts:

USB 2.0 wordt niet gezien als 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

onlangs is mijn PC gecrasht en een vriend heeft hem voorzien van windows XP inc. SP2 (voorheen zat dat er ook al op).
Sinds de herinstallering van XP + SP2 worden mijn 2.0 USB poorten niet meer gezien als 2.0 poorten.
Ik heb hier een € 400,00 kostenden MP3 speler die nu 'useless' is geworden omdat ik door dit 'fenomeen' geen MP3 meer op mijn speler kan overbrengen.
Ik krijg de melding dat het apparaat sneller zou werken als het een USB 2.0 poort zou zijn (DIT IS HET AL!!!) en kan ik verder kijken welke aanwezige USB poorten wel snel zijn maar hier wordt er aangegeven dat er geen snelle USB poort op mijn PC aanwezig zijn.
Kan iemand mij helpen, vind het best wel zonde dat ik hier een vrij dure 'dust collecter' heb staan.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
USB drivers installeren ;) Als je erbij verteld had welk moederbord je hebt had ik je kunnen vertellen waar je dan moet zijn, al moet je dat zelf met Google ook wel kunnen vinden.

Welkom op GoT :w

[ Voor 66% gewijzigd door Rone op 30-08-2005 00:29 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik er vergeten bij te vertellen 8)7, ik heb al diverse drivers geinstalleerd voor mijn USB poorten.
En ik zou graag willen vertellen wat voor moederbord ik heb, alleen weet ik niet waar ik dat kan opzoeken. Ik neem ergens in het configuratie scherm, systeem, hardware, apparaatbeheer maar dan??? dan weet ik 't niet meer |:(

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Het staat gewoon op het mobo. ;)

En anders kom je met tooltjes als AIDA32 Lavalys Everest ook best een eind meestal. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet 't van mezelf maar ik ben wat PC's betreft echt een n00b, heb je een link waar ik dat handige 'tooltje' vandaan kan halen :|

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:08:
Ik weet 't van mezelf maar ik ben wat PC's betreft echt een n00b, heb je een link waar ik dat handige 'tooltje' vandaan kan halen :|
Dude... je ziet toch hoe het programma heet? :/
Gebruik Google en klaar ben je... dat je daar niet opkomt :?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:37:
[...]

Dude... je ziet toch hoe het programma heet? :/
Gebruik Google en klaar ben je... dat je daar niet opkomt :?
Did that, all it found was some other stuff....anyway, dit wordt toch niets...iemand een sony vaio MP3 speler kopen? ieder aannemelijk bod....hij heeft een opslagcapaciteit van 40 gig!!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:37:
[...]
Did that, all it found was some other stuff....
:?
Je typt het letterlijk in op Google en meteen de eerste hit...
anyway, dit wordt toch niets...iemand een sony vaio MP3 speler kopen? ieder aannemelijk bod....hij heeft een opslagcapaciteit van 40 gig!!
Tweakers.net Vraag & Aanbod

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:37:
[...]

Did that, all it found was some other stuff....anyway, dit wordt toch niets...iemand een sony vaio MP3 speler kopen? ieder aannemelijk bod....hij heeft een opslagcapaciteit van 40 gig!!
Ho, rustig, je zit hier op 'gathering of TWEAKERS'. Wedden dat je probleem opgelost kan worden? Niet zo snel opgeven! Ga eens stapsgewijs je probleem onderzoeken. Zoek eerst eens je type moederbord, kijk eens in apparaatbeheer of er uitroeptekentjes staan enzovoorts. Er zijn zat mensen die je met je probleem voort kunnen helpen.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ik heb dit probleem ook gehad toen SP2 er op stond, heb dan even zitten zoeken en uiteindelijk ook een oplossing gevonden

weet nu niet meer juist welke, maar weet nog wel enkele zaken waar het kan aan liggen:
kijk eens bij apparaatbeheer, en update eens je drivers van je usb
installeer anders es de drivers van je mobo opnieuw, der zit altijd wel zon setup CD bij je mobo, kijk daar eens, mss heb je iets vergeten installeren
als laatste zou ik zeggen: download gewoon usb2.0 drivers (zoek met google) je zult wel wat vinden

als het dan niet zou gaan dan weet ik het niet meer

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:35

Aapje

Opel-beun
Mhhh same problem here too,
• MSI K7D-L Onboard usb ;p
* Aapje heeft 't simpel opgelost door een Qtec usb 2 kaartje erin te douwen
Maar een Fix voor me onboard poortjes is altijd welkom :Y) *in favorietjes* (wel oplossing posten he :+)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52
Zelfde probleem gehad.
Met een laptop welliswaar (MSI S260)

Oplossing:

Bios even naar optimal defaults zetten..

That did it :)

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ja idd, is het niet gewoon dat je in de BIOS moet aangeven dat de USB op 2.0 moet draaien? Op mijn moederbord (Asus A8n-SLI deluxe) kan ik dat aangeven. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik eerst even zeggen dat ik het fijn vind dat er zoveel op mijn post wordt gereageerd!!!
Maar hoe en waar kan ik mijn BIOS op optimal defaults zetten,
en waar kan ik aangeven dat USB op 2.0 moet draaien.
Ow en wat betreft dat 'tooltje', gevonden en geinstalleerd, ready to use :P

Verwijderd

Topicstarter
btw ik heb een Asus PTGD1-LA mobo.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Als je nou je windows had geïnstalleerd met een WinXP met SP2 Slipstream, dan had hij al gelijk de drivers van SP2 geïnstalleerd. Want als je SP2 er los achter na installeerd, dan werkt hij niet de drivers bij naar de eventuele nieuwe van SP2, van welke apparaten er dan al geïnstalleerd zijn.

Verwijderd

Misschien heeft je vriend ook gedacht van laat ik zijn moederbord voorzien van het nieuwste bios. En als je dat een MSI K8N Neo2 Platinum hebt dan zijn je poorten dankzij het bios nog maar slechts 1.1 geworden.
Maar anders zou ik ook zeggen check je chipset drivers.
Als het de eerste mogelijkheid is dan moet je vriend hem maar ff een bios terug flashen.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Wat ook nog wel eens helpt is om windows na installatie van SP2 domweg opnieuw naar drivers te laten zoeken (dus je opent de eigenschappen van de USB-Controller onder Overige Hardware (die met exclamation mark/uitroepteken), en je zegt gewoon automatisch zoeken)

Probeer maar es...

By each crime and every kindness, we birth our future

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer eens in apparaatbeheer je usb controller(s) te verwijderen. Bij een reboot moet hij ze volgens mij gewoon herkennen en opnieuw installeren. Bij veel mensen is dan het probleem opgelost. :)

Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer > USB controller's
:)

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:33:
Probeer eens in apparaatbeheer je usb controller(s) te verwijderen. Bij een reboot moet hij ze volgens mij gewoon herkennen en opnieuw installeren. Bij veel mensen is dan het probleem opgelost. :)

Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer > USB controller's
:)
Nou dit maar geprobeerd, zag er veelbelovend uit...maar nee, geeft nog steeds de melding dat 'het sneller zou werken als bla bla bla'...ik heb het voor nu opgegeven, ik morgen lekker van mijn vakantie genieten...pik de draad weer op zodra ik terugkom...in ieder geval bedankt, voor nu ;)
I'll be back :7

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Bij mijn asus moederboard, moest ik echt een driver van de orginele asus-cd afhalen (zal ook vast wel op web staan) Anders kreeg ik echt geen usb2.0 Bij sommige moederboarden met bijv. een sis. chipset zit het in win-xp ingebakken. (usb-high-speed is de officiele naam, 2.0 heten alle usb varianten tegenwoordig btw)

edit: damn, je hebt een compac of HP altijd prettig. De drivers staan niet op de asus site je kan ze vinden op de hp-site maar je moet zoeken op computer-type

info [url]mobo:http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=en&cc=us&docname=c00297771#N1020C[/url]

[ Voor 32% gewijzigd door Pinin op 01-09-2005 11:14 ]

www.casarodriguillo.com

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51
Ik heb hetzelfde probleem hier met een Asus P4P800SE, ik heb al in de bios gekeken, en daar staat hij op 2.0 geconfigureerd, andere drivers van ASUS kan ik niet installeren, want hij zegt dat dit niet nodig is op WinXP en wil ook niks installeren.

Kan iemand mij toevallig ook nog helpen als jullie toch bezig zijn? :P

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

staat er echt geen driver op die asus-cd?

www.casarodriguillo.com

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51
ja, maar niet voor WinXP, en hij wil hem daarvoor ook echt niet installeren, dat doet de cd gewoon niet.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Verwijderd

Topicstarter
Gehaktbal schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:46:
Zelfde probleem gehad.
Met een laptop welliswaar (MSI S260)

Oplossing:

Bios even naar optimal defaults zetten..

That did it :)
Terug van weggeweest en het zit mij nog steeds niet lekker, zoals ik al eerder zei weet ik niet hoe ik iets in de BIOS moet aanpassen dus hoe moet ik bovenstaande uitvoeren?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:35

Aapje

Opel-beun
Ok. op pc's zonder SP2 begint me usb drive (2.0) te flippen, kan niet genoeg stroom krijgen, etc etc
Anyway, zit een bug in SP2 met USB2.0 poortjes, onder linux heb ik nmlk geen last ervan.

Vaag genoeg doet ie bij mij op school 't wel op Dell pc's :X
iig, probleem ligt dus heel raar in elkaar, of het nu aan SP2 ligt, of aan de drivers :? Beats me

Heb verschijnende patches op windows geprobeert maar werkt allemaal niet, dus denk dat 't richting de drivers komt.

* Aapje gaat nu effe de Via site afzoeken, en anders sturen we lekker effe een support ticket op na Via :)

Volgens mij hebben alle mensen hier een Via USB Controler? En dat probleem?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik had er ook problemen mee op m'n ibm machine...
Na het installeren van de standaard windows usb2 drivers had ik er geen last meer van...

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:13:
[...]
Terug van weggeweest en het zit mij nog steeds niet lekker, zoals ik al eerder zei weet ik niet hoe ik iets in de BIOS moet aanpassen dus hoe moet ik bovenstaande uitvoeren?
computer rebooten, dan staat daar ergens aangegeven hoe je in de bios kan komen
doorgaans met DEL of F2... ;)

dan ff in je bios op zoek naar een instelling :)

en anders even je type pc opzoeken op de website van de leverancier (lees hierboven dat je waarschijnlijk een compaq of hp hebt) en dan daar de drivers downloaden en installeren.
Pagina: 1