[Laptop] Boot niet, bijna geen reactie

Pagina: 1
Acties:

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
This is the story:

Een Compaq Armada E500, celly 600 en 256mb geheugen,
heeft hevige problemen bij het booten het begon allemaal over het weekend en op dit moment doet hij het 100% niet meer.

Als ik hem aanzet dan gaan de numlock, capslock en scroll lock lampjes nog wel branden (gebeurt altijd als eerste bij de boot) en vervolgens moet dan het aan/power lampje gaan branden en de laptop booten.
Dit gebeurt dus echter niet meer, hij blijft hangen met de 3 lock-lampjes aan.

Hetgeen ik heb geprobeerd: kaal booten, Cmos batterij loshalen, booten met Fn en dan op F11 drukken...
En als klapper op de vuurpeil, booten zonder geheugen, hij geeft hierbij geeneens een piepje oftewel hij gaat niet eens naar de bios als je het mij vraagt...

Het klinkt mij nu iig behoorlijk hopeloos in de oren, ik denk dat het moederbord dood is, is er iemand die mij hoop kan geven?

I rest my case....

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt proberen is de netstroom ervanaf te halen, de accu uit je systeem te halen en vervolgens de powerbutton een paar seconde ingedrukt te houden.

Kijk dan eens of hij iets meer sjoege geeft.

• Painxiom
Terw_Dan schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:08:
Wat je kunt proberen is de netstroom ervanaf te halen, de accu uit je systeem te halen en vervolgens de powerbutton een paar seconde ingedrukt te houden.

Kijk dan eens of hij iets meer sjoege geeft.
Helaas..geen enkel teken van leven behalve de 3 lock knopjes...
ik heb hem nu ook nog even 'open' aangezet, met als conclusie dat de ventilatoren ook niet aanslaan het systeem lijkt hierdoor erg dood...
Iemand nog andere reanimatie-tips?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Troubleshooten van een laptop is vrij lastig. Maar ik heb wel een tip mbt het recoveren van de eventuele data: bemachtig een 2,5" » 3,5" harddiskbracket, dan kun je deze in je PC aansluiten om zo bij de data te kunnen komen :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als je moedwillig een biosmelding (je "piepjes") forceert dmv fouten aanbrengen (geheugen eruit e.d.) en hij blijft dan nog steeds stil, vermoed ik dat hij echt overleden is, en dan is het waarschijnlijk je moederbord, want ook zonder cpu krijg je nog "piepjes" te horen.
BalusC schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:32:
Troubleshooten van een laptop is vrij lastig. Maar ik heb wel een tip mbt het recoveren van de eventuele data: bemachtig een 2,5" » 3,5" harddiskbracket, dan kun je deze in je PC aansluiten om zo bij de data te kunnen komen :)
Of eventueel een externe 2.5" casing. Die werken op elke usb poort zonder externe stroomtoevoer en zijn vaak voor 10 a 15 euro te koop.

[ Voor 49% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-08-2005 10:34 ]

• Painxiom
Oké bij deze verklaar ik de laptop dood...

Bedankt voor de geboden hulp!

Pagina: 1