[CoD] Global Punkbuster Hardware Ban?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
Hallo,

ik speel al 2 jaar Call of Duty. Sinds vrijdag kan ik ineens niet meer online spelen. Ik wordt uit alle servers gekicked met de rede:

"Global Punkbuster Hardware ban"

Ik kan geen een spel meer spelen die Punkbuster heeft.
En ik heb helemaal niets gedaan? Ook niet iemand anders op deze computer. Maar ik zag ergens op bpbans.com dat er sommige mensen gebannt zijn voor "Video driver hack"
wat moet ik me daar bij voorstellen?

Ik heb een Geforce 6800LE met driver 7.7.7.2 en die heb ik al een aantal maanden.

Wie kan mij helpen? Ik heb ook al een trouble ticket op Even balance ingevuld, die sturen alleen van die irritante automatische mailtjes:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Note #2: You were logged using a cheat that tried to prevent detection by PB. The method used is considered by us to interfere with the way PB is designed to work, therefore violating our EULA.

If you were not cheating, then someone was using your computer and was caught.

Either way, your hardware is now permanently banned from all PB servers. You may still play on non-PB servers as our bans only apply to servers with PunkBuster enabled.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kan iemand me helpen? Het rare is, een andere clanmember heeft het ook! We zijn samen clanleaders van een professionele clan. 9e van Europa. Dus er is hier echt sprake van een misverstand.

Ik wil weten hoe zoiets kan gebeuren.

Ik heb het volgende geprobeerd:
1) punkbuster geupdate
2) ik speel al vanaf het begin met patch 1.5
3) andere drivers van videokaart geinstalleerd (versie 6)
4) call of duty verwijderd (inclusief register met regscrubxp)
5) call of duty opnieuw geinstalleerd
6) deze stappen uitgevoerd: klik hier

Ik krijg het niet voor elkaar.

Ten eerste: ik betaal maandelijks een eigen server, maandelijks een eigen hompage en LAN-parties. Ik ben zelf clan-leider. Ik weet wat de gevolgen van cheaten zijn.

Aanvullende info: (dit staat op meerdere fora)

++++++++++++++++++++++++
If you are hardware banned then this means you not only cheated but attempted to interfere with PunkBusters normal operation and prevent it from detecting the hack. There are two types of PB bans:

1) GUID Ban - This is specific to the game ONLY where you have cheated. If you cheat on PA, you are only banned from the specific PA server you were caught on or any your GUID may have been shared with.

2) Hardware Ban - A hardware based GUID is calculated and distributed to ALL PunkBuster enabled servers. This means if you are hardware banned, you will be banned from EVERY PunkBuster server on EVERY server covered on EVERY game. This ban, as I stated above, is put in place against those who attempt to interfere with PunkBuster's normal operation which is in fact a violation of the EULA for PunkBuster and invalidates your right to play on PunkBuster servers.
+++++++++++++++++++++++++++
Je ban is onomkeerbaar er permanent.
En als je het zo leest wordt elke ban door Evenbalance handmatig ingevoerd en dubbel gecontroleerd.
Helaas, niets aan te doen dus.

Als ze alles dubbel controleren, waar kan het fout zijn gegaan?

Ik kom er niet aan uit.

Wie kan me helpen??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Hmm... raar. Het kan natuurlijk een keertje fout gaan. Als ik de laatste regel de link naar wat je hebt geprobeerd zo lees dan wordt een hardwareban gedaan op basis van je netwerkkaart adressen. Misschien heeft iemand anders je daarmee uitgeschakeld.

Je hebt dus een mail gestuurd naar support@evenbalance.com he? Lijkt me dat die het druk hebben. Kan dus even overheen gaan.

Verder is de laatste regel van je link:

"If these instructions do not work for you, you can always obtain a new NIC card that will give you a new MAC address."

Dus een nieuwe netwerkkaart zou ook kunnen werken. Die zitten tegenwoordig op ongeveer €10 dus dat is nog niet zo'n uitgave. Waarschijnlijk heb je een onboard netwerkkaart (op het moederbord) dus het is wel een overbodige uitgave, maar je hebt wel toegang tot CoD volgens die link.

Wat je ook nog kan proberen is een mail sturen naar activision, de makers. Misschien dat die bereidwillig zijn om je te helpen. Je kan het altijd proberen. Ik heb de supportpage voor Engeland even gezocht: http://www.activision.com/en_GB/support/support.html
Er is geen keuze voor Europa, je kan Duitsland of Engeland kiezen, dus dan maar Engeland. Tenzij je Duits beter is dan je Engels natuurlijk! :P

Het blijven grote logge bedrijven en dus kan het allemaal even duren. De kortste klap is het installeren van een nieuwe netwerkkaart en dan alle bewerkingen van je link nogmaals uitvoeren. Wel je onboard netwerkkaart uitzetten voor de zekerheid, maar ik denk dat die helemaal geen uitwerking heeft als die gewoon aan blijft staan.

Veel succes!!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik vind het eerlijkgezegd belachelijk dat je een andere netwerkkaart in je PC zou moeten stoppen om weer te kunnen spelen. EvenBalance moet je in deze zaak gewoon helpen als je nix fout hebt gedaan.
Stuur ze idd eens een email :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Hoi,

Hartstikke bedank t voor je reactie!

Ik heb 3 netwerkkaarten in me pc:
1) chello kaart (daar zit hij nu in)
2) realtek netwerk kaart (voor verbinding met boven)
3) onboard netwerk kaart (dus op moederbord)

ik heb al wel i-net kabel in andere kaart gedaan alleen dan doet hij het nog niet, maar moet natuurlijk ook dan nog alles goed instellen. Weet zo 123 niet hoe dat precies werkt.

Maar Hardware ban schijnt dus ook zo te zijn dat je VGA kaart en je CPU is gebannt heb ik ergens gelezen. Dus het zal niet alleen met mijn netwerkkaart te maken hebben.

Ik zal die makers eens mailen. Goeie tip van je! Maargoed ik denk dat zij er toch bij blijven dat ik bij Punkbuster moet zijn.

Ik zal even kijken. Ik hou het hier even op de hoogte. Alvast bedankt voor de medewerking!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:37
Misschien handig:
Onterechte Punkbuster bans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
dat is echt goed wazig, die link die je me stuurde!

En inderdaad, iets met achtergrond processen??? Maar het rare is, een maat van me heeft het ook!
Ook vanaf dezelfde dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
--> SPV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:03

Clush

Do as I say...

zelfde vraag aan jou, misschien kan een moddereter de 2 topics samenvoegen?
kan je je guid/nick even posten?
edit:
nvm, heb em al gevonden, Freak! (ik neem tenminste aan dat jij dit bent?)

[ Voor 29% gewijzigd door Clush op 30-08-2005 02:08 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie niet in waar dit nuttig voor zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:03

Clush

Do as I say...

cybersteef schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:02:
[...]

Ik zie niet in waar dit nuttig voor zou zijn?
dat kan wezen, dat jij dat niet weet, maar dmv de nick/guid kan je bans opzoeken op www.punksbusted.com, daar ben ik dus nu mee bezig, om de details achter de ban te krijgen.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volgens mij is de TS keurig zelf in staat om dergelijke dingen op te zoeken en hier te vermelden, mits hij instructies als deze krijgt. Ik zei het enkel voor privacy van de TS ;)
Maar we gaan offtopic... :z

[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 30-08-2005 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Mijn nick is: royale'djx.tdm

en mijn guid is: 978dcece

Ik heb al gekeken op www.pbbans.com daar staat dat mijn GUID clean is.

Ik heb nog een email van Evenbalance gehad, ze hebben gewoon mijn Troubleticket gesloten! Waarvoor dient eigenlijk een troubleticket???? Ze doen er nooit niks mee!

Dit kreeg ik nog van Evenbalance:
++++++++++++++++++++++++++++++++++
08/29/2005 20:17:52 - "Stuart Dunsmore"
Note #4: What that ban means, is that some point in that computers lifetime, it had run a hack that PB logged being used on a PB server. This could have been logged months ago. Regardless, the ban is not going to be lifted.
++++++++++++++++++++++++++++++++++

En ze hebben nu de ticket gesloten, dus met andere woorden: hou je mond maar en verrek want we doen er toch niks meer aan!

Ik heb gewoon een nieuwe troubleticket gemaakt. En ook gevraagd dat ze dan maar eens hun log moeten sturen van wat ze van mij gevonden hebben... wantdals het inderdaad een achtergrond proces is wat al maanden meedraaid, hoe kan ik dan weten of PB dat ziet als een hack? Krijg nie eens een waarschuwing!

Dus ik koop een nieuwe PC van pakweg 850 euro, en dan, 2 maanden later weer t zelfde probleem? Je ziet dat het dus blijkbaar kan, en je hoeft er niet eens wat voor fout te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Clusharaw schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:55:
zelfde vraag aan jou, misschien kan een moddereter de 2 topics samenvoegen?
kan je je guid/nick even posten?
edit:
nvm, heb em al gevonden, Freak! (ik neem tenminste aan dat jij dit bent?)
Nee, we gaan de topics niet samenvoegen want dan loopt alles door elkaar. De posts worden namelijk gesorteerd op tijd en datum, dus dat zou een zooitje worden :P Wat ik wel even wil benadrukken: er zijn nu 2 topics over een soortgelijk probleem. Ga _niet_ crossposten, want dan gaat een van de twee op slot ;)
Pagina: 1