MSN file transfer 30 kb/s geworden?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Sinds een paar dagen heb ik bij een MSN file transfer (dus het versturen van een bestand van mij naar een contactpersoon altijd rond de 30 kb/s (varierend tussen de 25 en 30 kb/s).

Terwijl mijn upload maximaal 128 kb/s kan geven. Ik heb gekeken of ik misschien mezelf geknepen heb via netlimiter, maar dat is niet het geval. Ook Dumeter geeft rond de 30 kb/s aan.

Is er misschien meer over bekend, want vind het wel vreemd...

Ik gebruik MSN 7 en heb Solcon 8000/1024 adsl verbinding...

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 29-08-2005 23:12 ]

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 05:28
Dit is volgens mij altijd al zo geweest.
ik heb nooit meer gehad

Check dit en help mee!

Verwijderd

MSN maakt geen directe verbindingen tss de 2 pc's, maar stuurt het eerst naar de MSN server, en vandaar naar de andere PC naar waar je het bestand wilt versturen.

De snelheid ligt dus aan de druktte en "sterkte" van de MSN server.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-08 18:16
dit is volgens mij wel n algemeen bekend probleem.. ik kan bijvoorbeeld naar sommige mensen full speed uploaden, 128 kb/s en naar andere kruipt het bestandje met 10 kb/s.

Niks aan te doen .. ligt niet aan je computer komt volgens mij (!! weet t niet zeker !!) omdat het via n msn server naar je contactpersoon gaat ... maar dat is mijn persoonlijke idee (Anders snap ik die gigantische snelheidsverliezen niet :P)

Verwijderd

Ik heb altijd tussen de 3 en de 5 kb/sec, als je geen firewall tussen de verbinding met jou pc en de ander hebt staan gaat dit sneller.

EDIT: ik gebruik trouwens gaim :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 23:49 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:25:
MSN maakt geen directe verbindingen tss de 2 pc's, maar stuurt het eerst naar de MSN server, en vandaar naar de andere PC naar waar je het bestand wilt versturen.

De snelheid ligt dus aan de druktte en "sterkte" van de MSN server.
Dat ligt er aan volgens mij. MSN Messenger kan geloof ik prima P2P versturen, echter, andere clients zoals Gaim kunnen dat weer niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf verder allemaal nog uitgesloten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb mijn firewall uitgezet tijdens het versturen, dit maakte geen verschil. Ik heb de ontvangende partij gevraagd of hij ondertussen ook aan het uploaden of downloaden was. Maar hij zat alleen op msn... dus lijkt me echt een probleem van msn. Ook een gek getal 30 kb/s rond...

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Is hier ook erg afhankelijk van de tijd en van naar wie ik het stuur. Zal best eens aan de routering kunnen liggen van msn lijkt me dan.

I am the great Cornholio!

Pagina: 1