AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450
Die kaarten scoren zo dicht bij elkaar dat het waarschijnlijk is dat de bottleneck van het testsysteem niet bij de videokaart lag maar (bijvoorbeeld) bij het geheugen of de cpu
Verwijderd
Ik denk dat t foutje is (misschien had die 6600 gt een makkelijk stukje?) maar denk dat er of een bottleneck zit in systeem of iets mis is met bench, want sli 6600gt is sneller en 6800 gt ook
Als je kijkt naar de instellingen dan zijn die niet dermate hoog dat de GPU echt erg belast wordt. Het kan zijn dat op deze settings de CPU de bottleneck is. Zodra de CPU is de bottleneck is is een single opstelling altijd sneller dan een SLI opstelling omdat dan de aansturing voor de SLI geen extra processor tijd kost.
Het kan zijn dat de 6600GT de 6800 Ultra op dat moment gewoon ff minder belastte in die benchmark. De rest van de scores op de zwaardere settings lijken namelijk allemaal wel te kloppen.
En bovendien vind ik het verschil tussen de twee niet noemenswaardig. 0,5 frame is zo goed als nix.
Het kan zijn dat de 6600GT de 6800 Ultra op dat moment gewoon ff minder belastte in die benchmark. De rest van de scores op de zwaardere settings lijken namelijk allemaal wel te kloppen.
En bovendien vind ik het verschil tussen de twee niet noemenswaardig. 0,5 frame is zo goed als nix.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
oke.. dat verklaard een hoop.
AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450
Als je dan ook naar de 2de benchmark kijkt waarbij de resolutie hoger is (1280*1024) dan zie je meteen dat die 6600GT weer een stukje lager staat onder al die andere kaarten
, waar dus de CPU minder een bottleneck vormt en je dus weer meer het kunnen van de GPU's ziet
[ Voor 22% gewijzigd door Tweak-Chrizz op 29-08-2005 23:28 ]
Pagina: 1