[showcase] Naakt No.1

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Ja, niet een al te geïnspireerde titel, de foto's wel ;)

Voor een eerste naaktshoot ging het heel behoorlijk :)

1
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/n01/DSC_8905tmb.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/n01/DSC_8834tmb.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/n01/DSC_8868tmb.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/n01/DSC_8874tmb.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/n01/DSC_8817tmb.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/n01/DSC_8944tmb.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/n01/DSC_8945tmb.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/n01/DSC_8960tmb.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/n01/DSC_8965tmb.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/n01/DSC_8977tmb.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie contrasten, mooie kleuren, erg netjes. Qua foto ga ik denk ik voor nummer 3, niet té uitdagend en toch spannend :) Enige wat ik een beetje mis is het hoofd van het modeml hier en daar, maar dat zal iets te maken hebben met herkenbaarheid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zien er goed uit jah
ik ben dan geen foto expert, maar toch...

hoe lang heeft de shoot geduurt, en was het je de maand voorbereiding waard?

/me lijkt dat dat laatste een volle ja wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

mmm foto 2 is wel yummie :9~ :9~ ga vooral zo door !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind nummer 1 en 10 beste van de serie, ik wou al zo'n fotoshoot maken, alleen moet ik nog ff vriendinnetje zoeken ;)

foto's met roos vind ik niet mooi, gewoon op slechte plek.( ik bedoel wel volle roos, niet bladeren)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

ThunderNet

Flits!

Foto's 7 & 10 vind ik de mooiste.
Waarvan ik 10 de allermooiste vind.

Thumbs up iig.

Van nr 10, vind ik het spelen met de scherptediepte er goed uitgevoerd. :)
Zeker erg rare situatie om zo foto's te maken, zeker voor de eerste keer, maar ze zijn zeker geslaagd :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik vond het al jammer dat je foto 7 niet op got had geplaatst. Maar nu dus wel.

Verder een hele leuke serie. Ik zou alleen foto 5 eruit laten, die vind ik niet echt mooi, beetje te donker/te rood denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

Ik vind nr2 niet zo in de serie passen. De rest is allemaal wat abstract, meer op lichaamsdelen, en bij 2 vang je ongeveer het hele lijf in beeld. Vind ik echt een beetje uit de toon vallen in deze serie.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
6 is zonder twijfel een ansigkaart :) super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

zomertje

Barisax knorretje

Ik zou juist graag wat meer van het lichaam zien. Verder zijn 1 en 2 toch wel mijn favorieten. Foto 1 vind ik gewoon net even anders dan het standaard romantische idee :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal De meeste foto’s hebben wel erg beperkte scherptediepte, waardoor je zo’n smal, scherp reepje overhoudt. Op foto 5 en 6 is nog de afdruk van kleding in de huid te zien.

Waarom zoveel foto’s van een navel? Vrouwen hebben volgens mij wel meer interessante onderdelen ;)

Dat gespeel met rozeblaadjes een aarbeien heeft wel een beetje komedie gehalte. Nu nog een olijf in het naveltje en het is precies zoals in Hot Shots 2.

Sorry als ik erg negatief overkom, maar eerlijk gezegd vind ik dit niet je dat. Foto tien is voor mij nog het mooiste, alhoewel ik deze ook liever zonder rozeblaadjes had gezien. (Maar ja, wie ben ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Wat wel jammer is dat ik zie dat ze een slipje ofzo aanhad met strakke elastiek, dat zie je dan zo.
vooral bij 5, 6 en 7 zie je dit.

Verder is dit wel eens leuk om te zien dat er wat meer categorien zijn dan auto's, computers enz...

[ Voor 10% gewijzigd door Eichii op 29-08-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Het zal vast heel spannend zijn geweest om foto's te maken met een naakte vrouw, maar ik vind het niet meer dan saai.
Blaadjes en vruchtjes, beetje uitslag van het scheren...

Met licht had je veel mooier de lijnen en contouren kunnen vastleggen en dan de blaadjes en de vruchtjes misschien wat minder opvallend kunnen gebruiken.

offtopic:
De beste stuurlui staan aan wal

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's en een goed onderwerp. Mss kan je proberen om een grotere spanning op te bouwen door met tegengestelde kleuren te werken. Bv het rood van de aardbeien en die rode blaadjes samen met de rozige huidkleur op een groene achtergrond, niet fel groen maar wat subtiel. Mischien de moeite om te proberen/experimenteren?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:02:
Waarom zoveel foto’s van een navel? Vrouwen hebben volgens mij wel meer interessante onderdelen ;)
Ja maar d'r is maar een beperkte speelruimte met al dat policy-gezeur qua naakt enzo :P

(Kan er geen uitzondering gemaakt worden voor dit soort dingen?)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Overal indruk; goed bezig Remy! Leuk met lichten gespeeld en zodoende wat contrasten gecreëerd :)
Over contrasten gesproken, regelmatig zijn de schaduwen me te hard. Een vrouwenhuid komt al zacht over, daar lijkt mij zacht licht ook heel mooi bij passen. Wat voor lichtbron heb je gebruikt? Het ziet er naar uit dat een softbox (of zelfgemaakte variant) een mooie uitkomst had kunnen bieden.
zomertje schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:57:
Ik zou juist graag wat meer van het lichaam zien.
Ga ik in mee. Het vrouwenlichaam heeft mooie vormen, ze hoeven niet pervers gepresenteerd te worden en bijv geaccentueerd te worden zoals in #1, maar probeer ze interessant of uitdagend (kan dubbel opgevat worden, maar bedoel hier dus niet de perverse kant mee) om naar te kijken weer te geven.

Naakt fotografie is best pittig. Voor één van je eerste shoots heb je het er best netjes vanaf gebracht.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naakt fotografie is best pittig. Voor één van je eerste shoots heb je het er best netjes vanaf gebracht.
Inderdaad. Dat had ik ook erbij willen zeggen. Ik weet niet hoe TS dat ervaarde maar ik kán me voorstellen dat je zelf als fotograaf ook een beetje zenuwachtig of gauw bent afgeleid door zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ik vind de foto's ook nogal veel 'gedoe' : druppel, roos, blaadjes, aardbeien...
Volgens mij is het lichaam an-sich toch ook interessant genoeg om te fotograferen zonder al die poespas? Dan doet het ook wat minder krampachtig aan. Nu vind ik alleen foto 7 goed gelukt.

Kijk hier eens: http://www.photo.net/learn/nudes/

[ Voor 13% gewijzigd door T.T. op 30-08-2005 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Ten Eerste: Ik ben zelf echt geen super fotograaf (ben zelfs nog best een beetje een beginner soms). Ik wil alleen opbouwend kritiek leveren. (Naakt fotografie zal idd ook wel moeilijk zijn, ik weet het niet)

Mijn Commentaar:
De huidskleur is in sommige fotos een beetje groening, misschien dat dit aan de wit balans ligt. Als je RAWs heb kun je kijken of je het iets weg kunt krijgen. (Vooral duidelijk in 2 en 6). Het zou ook kunnen dat het aan mijn ongekalibreerde monitor ligt, ik kijk nog wel ff als ik straks op werk kom.

Soms werkt de DOF een beetje tegen, door een heel duidelijke overgang te geven. ( Foto , Foto 4)

Op foto 1 is de huidskleur ook een beetje vreemd, kan wederom ook aan mijn monitor liggen, maar ik vind het te rood / peach.

Foto 2 vind ik mooi. Volgende keer je model een halve dag geen BH aan laten hebben, of kijken of je die striem van de BH weg kunt masseren. (als het model toevallig je vriendin is kun je dit zelf doen, als het niet je vriendin is kun je dit beter aan haar overlaten ;) )

3 Is ook wel weer ok, iets te donker misschien, en kijk eens of ie in zwart wit niet beter werkt.

4) tikje te symmetries, niet echt interesant.

5) Leuke schaduw van die aardbeien, maar het is net niet abstract genoeg om interesant te zijn (IMHO)

6) Mooi plaatje, zoals gezegt, kleuren lijken bij mij een beetje vreemd, en jammer dat de roos vrijwel geen detail meer heeft. Qua contrast is ie net niet contrast rijk genoeg.

7) mooi, jammer dat het rood van de roos een beetje uitgebeten er uit ziet.De focus had van mij ook wel anders gemogen. Voorgrond scherper, na de roos alles iets waziger.

8 &9 niet echt interesant.

10) best wel gaaf. deed me denken aan "American Beauty"

Ik hoop dat mijn commentaar positief en opbouwend overkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Ik vind #3 en #7 eruit schieten. Mooie kleuren, mooie compositie. Nummer #6 zou ook mooi kunnen geweest zijn, ware het niet dat het lijkt of de foto zeer sterk te lijden heeft gehad onder dithering.

#1 is leuk, maar ik vind het iets teveel gefocussed op de venusheuvel laat ik het zo zeggen. Het zou leuker geweest zijn, denk ik, mocht er iets meer van de vrouw tezien zijn geweest. Zoals de borsten of het gezicht (geen idee of dat mocht van het model), maar dan wel ook wazig zodat de venusheuvel nog steeds hoofdonderwerp was.

#8 is een leuk idee, maar ergens stoort het wel dat de navel niet in het midden ligt. Bij #9 is dat ook wel wat het geval. Bij #10 is het "strooi"-effect wel leuk, maar de blaadjes rondom haar navel lijken helaas nog een tikkeltje te gemaakt te liggen.

Bovendien wil ik ook nog zeggen dat je erg leuk met schaduwen hebt gespeeld. Ik denk dat die schaduweffecten de foto's zeker een meerwaarde hebben gegeven.

Samengevat; Een zeer mooie reeks, en zeer zeker voor herhaling vatbaar. Nummer drie is voor mij de topper :).

[ Voor 11% gewijzigd door Ibex op 30-08-2005 09:27 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 19:50
Over het algemeen erg leuke foto's. Mooie ideetjes en kleurtjes :) Sommige foto's vind ik wat minder.
Mindere foto's:
Foto 2: Jammer dat je een deel van haar achterwerk mist :/ En ik vind het haar in beeld niet zo mooi eigenlijk vooral omdat ik het geen mooi haar vindt. Het hangt er maar zo bij elkaar, niets spannends aan \o/ Behalve dat wel een coole foto :)
foto 5: is dit een van de eerdere foto's (aan het begin van de shoot):? Ik vind het onderbroekenrandje een beetje jammer :/
Foto6: ze is een beetje groen :)

Leuke foto's:
De rest. Ik vind foto 7 het leukste en 10 :)

Waar heb je de shoot nou gehouden? Gewoon bij jou thuis? Was het niet heel erg vreemd ? :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn idd erg saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Bedankt voor het commentaar mensen :) Even een paar ertussenuit vissen:
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:40:
zien er goed uit jah
ik ben dan geen foto expert, maar toch...

hoe lang heeft de shoot geduurt, en was het je de maand voorbereiding waard?

/me lijkt dat dat laatste een volle ja wordt :P
We zijn ongeveer 1,5u bezig geweest, en ja, het was de maand voorbereiding waard :)
ThunderNet schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:48:
Foto's 7 & 10 vind ik de mooiste.
Waarvan ik 10 de allermooiste vind.

Thumbs up iig.

Van nr 10, vind ik het spelen met de scherptediepte er goed uitgevoerd. :)
Zeker erg rare situatie om zo foto's te maken, zeker voor de eerste keer, maar ze zijn zeker geslaagd :)
Ja, het is natuurlijk heel wat anders dan een normale fotoshoot: veel intiemer en veel meer 1-op-1: je bent echt heel erg gefocussed op je model en je idee, nog meer dan normaal..
Eichii schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:09:
Wat wel jammer is dat ik zie dat ze een slipje ofzo aanhad met strakke elastiek, dat zie je dan zo.
vooral bij 5, 6 en 7 zie je dit.

Verder is dit wel eens leuk om te zien dat er wat meer categorien zijn dan auto's, computers enz...
Ja, dat is nog iets waar ik een volgende keer op moet letten, komt wel goed :) Over auto's en computers: je zou wat meer hier in Fotografie moeten komen hoor, dan kom je veel meer tegen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 06:33:
...
Inderdaad. Dat had ik ook erbij willen zeggen. Ik weet niet hoe TS dat ervaarde maar ik kán me voorstellen dat je zelf als fotograaf ook een beetje zenuwachtig of gauw bent afgeleid door zoiets.
Mja, het voordeel was dat we elkaar al redelijk goed kennen, en dus best op ons gemak waren.
Bedankt voor je uitgebreide commentaar Cowboy_Bebop, dat schiet op zo ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Mooie shoot hoor Remy! Had al wat gezien, en ik vind het voor een eerste (!) naaktshoot absoluut niet slecht :)

[list=1]• Heerlijke foto :9 Mooie huidskleur, lekkere DOF en mooie glimmende dieprode aardbijen. Absolute nummer 1 :)
• Past imho niet echt in deze serie, omdat het de enige foto is waar je haar voor een groot deel kan zien
• Spannend en fantasierijk shot :)
• Idem, alleen vind ik het ijsklontje net even wat teveel gesmolten
• Mooie kleuren, alleen jammer van de (lichte) striem
• Het idee is goed, uitwerking wat minder. Qua kleur vind ik hem niet in de serie passen, en imho zijn de lekkere kleuren nou juist wat deze serie maakt :)
• Stukken beter! DOF is prachtig (f/1.8?). Ik kan wel gaan zeuren over de scheer-bultjes in de schaamstreek, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet opvallen
• 9. 10. Erg "American Beauty" achtig :P Maar zeker niet verkeerd. De beste vind ik nummer 10, vanwege het contrast met het witte laken. Al had dat van mij nóg witter gemogen, misschien voor een volgende keer? Ik kijk er iig naar uit :P

Het was voor haar ook een eerste naaktshoot toch? Misschien een tip naar haar dat ze de volgende keer een wat minder strakke (of geen) BH aandoet, en ook een slipje/string neemt die minder strak zit. Weet eigenlijk niet hoe andere modellen dat doen?

Ga zo door, en laat ons genieten :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 12:39

MBV

Knappe foto's. Ik ga niet zeggen welke ik de mooiste vind, dat wisset per keer dat ik er naar kijk :)

Lijkt me echt onwijs moeilijk om te doen. Ten eerste om je te focussen op het foto's maken ;) ten tweede zou ik het nooit durven voorstellen bij iemand die ik ken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

#2 vind ik absoluut de beste. Het fruit etc ligt iets te "gemaakt" voor mijn smaak.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

micha_no schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:09:
...Mijn Commentaar:
De huidskleur is in sommige fotos een beetje groening, misschien dat dit aan de wit balans ligt. Als je RAWs heb kun je kijken of je het iets weg kunt krijgen. (Vooral duidelijk in 2 en 6). Het zou ook kunnen dat het aan mijn ongekalibreerde monitor ligt, ik kijk nog wel ff als ik straks op werk kom.
Dat weet ik wel zeker, want op mijn gecalibreerde monitor zien de kleuren van de huid er verre van groenig uit.
Meer een beetje zachte rooïge perzik kleuren (wel mooi overigens).

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto 1: Mooie kleuren, maar iets te rood naar mijn idee. Leuke compositie

Foto 2: Mooie kleuren, haar zit in de weg. Compositie: wel ok, lijkt me erg moeilijk, mocht je het hoofd niet fotograferen?

Foto 3: Kleuren wel ok, iets te donker. Compositie: Iets meer lichaam was duidelijker geweest.

Foto 4: Mooie kleuren, iets te weinig schittering in het water. Compositie: idem aan 3

Foto 5: Mooie kleuren. Compositie: idem aan 3

Foto 6: Kleuren iets te flets. Compositie vind ik mooi

Foto 7: _/-\o_

Foto 8: Iets te donker aan de rechterkant. Compositie vind ik wel ok

Foto 9: Mooie kleuren. Compostie: Iets te weinig lichaam

Foto 10: Mooie kleuren. Compositie: Mooi gedaan!

Alle commentaar is positief bedoeld! (ik ben voorlopig nog een n00b, dus misschien zijn mijn ideeen wel helemaal niet ' volgens de opdracht ' :)

Al met al denk ik wel een geslaagde shoot, je zult er veel van geleerd hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OK, ook mijn commentaar even:

Allereerst: Geslaagde eerste shoot, dat doe ik je niet na ofzo, maar toch een puntje van commentaar (wat ongetwijfeld door het "eerste keer" idee komt): Het komt allemaal een beetje cliché over, veel rode accenten, rozenblaadjes, aardbeien, 't werd al ff Hot Shots genoemd, dat gaat me wat te ver, want de foto's zijn wel degelijk stijlvol en ik zie de humor niet zo, maar echt experimenteren was het (volgens mij) nog niet. Ik kan het moeilijk onder woorden brengen wat ik bedoel, maar misschien begrijp je me :P

OK, de foto's dan per stuk:
1. Leuk hoe je met driehoekig fruit de driehoek bedekt en accentueert.
2. Ben het met het eerdere commentaar eens: deze past niet echt in de serie.
3. Gaaf gedaan, een van de betere shots uit de serie vind ik. Heeft wat spannends en uitdagends.
4. Zelfde verhaal als 3, maar dan wat te donker naar mijn smaak
5. Beetje rommelig, dikke schaduwen met de lijn van haar ondergoed is niet zo mooi vind ik. Heb er nooit op gelet hoelang het duurt voor zoiets wegtrekt, maar misschien kun je daar volgende keer beter op wachten en je eerst richten op niet "ingedeukte :P" lichaamsdelen
6. Kledinglijntje is hier al wat afgenomen, vind het nog steeds jammer dat de roos zo donker is
7. De betere uitvoering van 6 zegmaar, erg geslaagd, gewoon mooi gedaan.
8 en 9: Ik neem deze even samen omdat het idee hetzelfde is. Mooie compositie, geslaagde kleuren, misschien iets meer lichaam "durven" meepakken?
10. Misschien is een grotere DOF mooier? Maar niettemin een geslaagde foto.

Stuk voor stuk prima foto's hoor, maar ik blijf wel een beetje over m'n puntje "cliché". Niet dat ik het beter kan, maar durf wat meer te experimenteren de volgende keer :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Toch denk ik dat het wel belangrijk is om een bepaalde kleur in een shoot als deze te houden, om zo tot een soort eenheid te komen. In dit geval was het overduidelijk rood, maar dat kunnen natuurlijk ook andere kleuren zijn :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Grrrrrene: nog meer experimenteren? :P Ik was al behoorlijk bezig met licht en compo, en dat kostte al flink wat tijd, dus nog meer met onderwerp experimenteren had in dit geval even ondergeschikt belang ;) Volgende keer zal ik eraan denken ja. De kleurstelling blijft lastig, dit was gewoon lamplicht van eenmaal een 60watt halogeenlamp, verder niet.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een halogeenlamp is niet de mooiste lamp om mee uit te lichten. Voornamelijk blauw/hard licht, iets wat de huid niet ten goede komt. Wellicht zou je de lamp de volgende keer via een muur kunnen laten weerkaatsen, of als je toch wat meer gericht licht wilt er iets van een softbox voor bouwen. 4 houten latten in een raam met daartussenin doorschijnent papier gespannen. Met bouwlampen kun je zo ook heel gemakkelijk een fotolamp met softbox bouwen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Zoefff schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:27:
Mooie shoot hoor Remy! Had al wat gezien, en ik vind het voor een eerste (!) naaktshoot absoluut niet slecht :)

[Het was voor haar ook een eerste naaktshoot toch? Misschien een tip naar haar dat ze de volgende keer een wat minder strakke (of geen) BH aandoet, en ook een slipje/string neemt die minder strak zit. Weet eigenlijk niet hoe andere modellen dat doen?

Ga zo door, en laat ons genieten :)
Volgens mij een half uurtje tot een uurtje geen onderkleding aan, dan trekken de "striemen" weg

(ooit een keer gelezen in een boek over fotografie, niet zelf uitgeprobeerd)

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Net zoals iedereen eigenlijk aangaf; ik vind dit ook erg mooie foto's! En hoe voorspelbaar: nummer 7 en 10 absoluut er bovenuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nummer 10 steekt er idd bovenuit de rest is allemaal een meetje te cliche ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer mooie foto shoot! der zullen niet veel mensen zijn die het voor de eerste keer zo nadoen! :)

het lijkt me erg moeilijk om je bij het fotograveren te houden, ipv andere dingen! ;)

heb op dit moment niet de tijd, om alle foto's stuk voor stuk commetaar op te geven.

weet niet precies of het de bedoeling was, maar nummer 6 lijkt iets teveel overbelicht, en de huid lijkt btje groenig.

maar voor de rest, perfecte fotoshoot! wat voor materiaal heb je er allemaal voor gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f*ck remy! niemand? :O :Z btje jammer :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
garnage, kalm aan ej :) Ik lees niet alles hier iedere dag, als je echt de aandacht wil kan je een TR maken natuurlijk ;)

Het materiaal dat ik heb gebruikt was een simpele halogeenlamp voor belichting, een D70, en een 50mm lens.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 en 7 zijn goed, de rest is IMHO nutteloos. Ja, dat is nogal een mening maar zo zie ik het, ze vertellen te weinig of niets. Foto 2 is zelfs raar geworden door de verstopte heup, de rechter bil iets op laten tillen scheelt al een hoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kvind nummer 6 en 7 heel erg mooi, nummer 6 geeft zo'n (dont know how to call it, grunge?¿?¿ effect) vind ik mooi en nummer 7 is gewoon erg mooi.

[ Voor 8% gewijzigd door darkdesign op 04-09-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
darkdesign: 6 is de enige die ik echt heb nabewerkt eigenlijk: de rest is redelijk zo uit de nefs gekomen :) Alleen wat minimaal contrast tweaking en sharpening, erg weinig in verhouding tot 6 ;) Ik vind zelf 7 ook erg goed geslaagd ja.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:47:
nummer 10 steekt er idd bovenuit de rest is allemaal een meetje te cliche ofzo.
Grappig, m.i. is #10 misschien nog wel meer cliche dan de andere foto's: 'American Beauty' written all over it.
Maar ik ben 't wel met je eens dat dit de beste foto uit de serie is.
Geen slechte serie voor een eerste naakt shoot, trouwens. Ik heb dat jaren geleden ook 's een keer geprobeerd, en toen direct besloten dat landschappen, stadsgezichten, etc. toch wel heel erg interessante onderwerpen zijn... :)

Het grootste manco in deze shoot is volgens mij die 60 Watt halogeenlamp. Prima om op 't oog de uitlichting te bepalen, maar niet goed genoeg voor de foto's. Ik had dat gecombineerd met een flitser die zo dicht mogelijk bij de lamp is geplaatst, voorzien van iets wat het licht 'zachter' maakt. Dat kunnen 1 of 2 laagjes van een papieren zakdoekje zijn, of een softbox, of (mijn favoriet bij portretten) een witte ballon die je met 2 stukjes tape voor de flitser plakt. Wel zorgen dat het 'slurfje' van de ballon niet in de baan van het licht zit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:12
Persoonlijk zou ik de rozenblaadjes wat meer @random neerleggen of gewoon een handje vol laten vallen op het 'object'. Ik vind hoe ze nu liggen wat te gemaakt.
Pagina: 1