Beste Tweakers...
Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben een poule systeem aan het maken. Daarbij wil ik dat je met 1 druk op de knop, automatisch de poules kan indelen. Er is een table met daarin de teams die zich hebben aangemeld, en deze zijn ge-accepteerd. Aantal teams is altijd een meervoud van 4, omdat ik poules van 4 teams wil maken. Hoeveel poules kan ook worden ingesteld.
Ik heb hiervoor nu de volgende code:
Kort gezegd wat het doet. Hij gooit alle teams in een array. Hij berekend hoeveel poules er zijn. Dan pakt hij random 4 teams uit de array, en geeft deze een poule (nummer van de poule waar ze in zitten). Uiteindelijk haalt hij de 4 teams uit de array, en begint hij opnieuw.
Echter werkt dat unset niet helemaal heb ik het idee, want sommige teams krijgen geen poule...
Iemand die de fout weer??
Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben een poule systeem aan het maken. Daarbij wil ik dat je met 1 druk op de knop, automatisch de poules kan indelen. Er is een table met daarin de teams die zich hebben aangemeld, en deze zijn ge-accepteerd. Aantal teams is altijd een meervoud van 4, omdat ik poules van 4 teams wil maken. Hoeveel poules kan ook worden ingesteld.
Ik heb hiervoor nu de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $clans = array(); $database->query('SELECT teamid FROM teams WHERE cupid='.$_GET['id'].' AND accepted=1'); while ($b = $database->fetch_assoc()) { $teams[] = $b; } shuffle($teams); $poules = $a['teams'] / 4; //$a['teams'] wordt in een eerdere query uit de db gehaald. for ($i=1; $i<=$poules; $i++) { $teamid = array_rand($teams, 4); $database->query('UPDATE teams SET poule='.$i.' WHERE teamid='.implode(' OR teamid=', $teamid).' '); foreach ($teamid as $c) { unset($team[$c]); } } ?>De poules zijn ingedeeld.<? |
Kort gezegd wat het doet. Hij gooit alle teams in een array. Hij berekend hoeveel poules er zijn. Dan pakt hij random 4 teams uit de array, en geeft deze een poule (nummer van de poule waar ze in zitten). Uiteindelijk haalt hij de 4 teams uit de array, en begint hij opnieuw.
Echter werkt dat unset niet helemaal heb ik het idee, want sommige teams krijgen geen poule...
Iemand die de fout weer??