Toon posts:

JAAAAA over de 1ghz :P

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja niet dat iemand het boeit ofzo maar ik moet het toch ff kwijt. Ik heb mijn duron 800 nu op 1002mhz draaien. Maar tijdens het overclocken wat 5 minuten in beslag nam gebeurden er wazige dingen:
Eerst ff snel potlood streepjes gezet met een HB potlood (30 seconden werk)
toen booten op 600 mhz .. werkte goed.
Toen booten op 10x100 standaard voltage -> Bios Checksum Error
iets hoger en hoger tot 1.725 -> Bios Checksum Error
Toen bij 1.750 hoorde ik vreemd geluid door de speaker en bleek mijn bios gereset te zijn >:)
Nou toen ging die aan op 500mhz eerst ff 800mhz testen .. ging goed.
Toen meteen 10x100 @ 1.8v en daar draait hij nu perfect stabiel op :9~
Met een standaard koeler wordt hij nu idle 28C. En stressed ongeveer 42C .. dat is toch netjes dacht ik zo. Dus ik ga zometeen even voor de 1.1ghz :)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Moet je je tag onder je getypte tekst straks wel ff veranderen want daar staat nog steeds 800 @ 800 :)

Verwijderd

Topicstarter
Already done :)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:02

me1299

$ondertitel

Ik zit nu momenteel op de 950 met mijn duron 650, ook wel netjes denk ik zo.

Ik heb een Superorb besteld, die koelt toch weer net iets beter als mijn huidige chrome orb.

Dus dat wordt wachten morgen op het postbode. 8-)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Gefeliciteerd !
Ik kom zelf helaas niet hoger dan 981 MHz met mijn Duron 750 + standaard cooler. 62 graden stressed :(

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Ik had dat ook met m'n Spire Orb (650@969) maar ik kom niet hoger met m'n Super Orb :(

Wel véél koeler iig.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:34
Join tha club man!!
gefeliciteerd!
Het voelt goed als je de magische 1 GHz bereikt hebt:)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Voelt echt wel lekker :)
Dat was ook precies de reden waarom ik een duron 800 had gehaald >:)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

maarruh, je signature klopt nog steeds niet :)

1002MHz != 1.02GHz :P

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

tussen de amdérs.. wil ik m'n Intel ffkes proppen.. 733@1007Mhz ;)
:Z s'avonds. ;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

Hmmz ik wil eigenlijk weleens weten wat er gebeurt als je like me geen hardware monitor chippie hebt maar je cpu wel te heet word
smeltie dan gewoon offeuh reset ie zichzelf ofeuh wat?

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 23:58 schreef Macconner het volgende:
tussen de amdérs.. wil ik m'n Intel ffkes proppen.. 733@1007Mhz ;)
:Z s'avonds. ;)
Wat voor geheugen heb jij erin zitten menneke? :P

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 00:03 schreef Fallen_angel het volgende:
Hmmz ik wil eigenlijk weleens weten wat er gebeurt als je like me geen hardware monitor chippie hebt maar je cpu wel te heet word
smeltie dan gewoon offeuh reset ie zichzelf ofeuh wat?
hij smelt :) AMD heeft geen beveiliging, maar geen monitoring bestaat dat nog dan? :?

Verwijderd

Ja geen monitoring bestaat nog
ik heb wegens een budget probleem een msi k7tm pro moeten kopen (dit is dus de micro atx uitvoering van de k7t pro duh) (dat scheelde toen net dat kleine beetje dat ik niet had ik geloof 100 piek ofsow) en die heb geen monitoring

• doubleduh
  • Niet online
ik heb ook net (zo'n 3 minuten geleden >:) ) mijn duron800 ge-unlockt met potlood. hij draait nu ff op 850 en dezelfde voltage, gewoon om het ff te testen, draait (uiteraard) nog stabiel, maar wat moet ik doen als ik hem zo verder zet en hij boot niet meer?

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
bios resetten en overnieuw beginnen.

• doubleduh
  • Niet online
ja bios restten... ok, maar gaat ie wel *altijd* (behalve als ie naar de klote is natuurlijk :D ) naar de bios?

---

edit: typo :'(

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon steeds bios resetten en voltage weer iets verhogen. Lukt het weer niet .. dan nog iets meer voltage :)

btw mijne loopt nu op 1017 (101x10) dus 1.02ghz klopt wel ;)

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 00:32 schreef doubleduh het volgende:
ja bios restten... ok, maar gaat ie wel *altijd* (behalve als ie naar de klote is natuurlijk :D ) naar de bios?

---

edit: typo :'(
Met de reset jumper die op je mobo zit ging het bij mij perfect, want een fsb van 119 werd net ff teveel voor mijn duron. :)

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Wat mij opvalt is dat mijn heleoude :) duron 600 (meer dan 4 maanden oud) nogsteeds even ver overgeclocked kan worden als de nieuwe 800 MHz durons... Kan het kloppen dat het nogsteeds exact dezelfde procs zijn die nogsteeds evenver komen?
heb dus nogsteeds een duron 600@1050 en zie weinig durons die dat ook kunnen.

blaat? BLAAAAAAAAT!

• doubleduh
  • Niet online
okee, op 900 mhz doet ie het nu (op 1.750 volt), maar hoger wil die niet. als ik hem op 950 mhz zet met 1.800 volt (hoger kan het bios niet) wil ie niet echt booten. allemaal blue-screens en hij gaat soms vanzelf uit. dit zal dan wel te veel zijn voor de cpu (?)

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021

vAr

Ik heb nu een paar weken een Duron 650 en die draait op 1 Ghz. Zonder problemen. Ik heb 'm nog niet -verder- overgeklokt, maar misschien moet ik dat nog maar wel eens proberen... :)

Hoe warm word die 600@1050 ?

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

• sju

sju

rrradio

die wordt nu 48 graden.. onderdelen voor waterkoeling (incl peltier) zijn binnen, ga morgen maar es in elkaar zetten. Hoop rond de 0 graden uit te komen

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 18:12 schreef sju het volgende:
die wordt nu 48 graden.. onderdelen voor waterkoeling (incl peltier) zijn binnen, ga morgen maar es in elkaar zetten. Hoop rond de 0 graden uit te komen
Dan mag je er ook wel een webcam bij monteren om te checken voor ijsafzettingen op je fan :)

Hoewel, als je fan vastloopt dan wordt ie automatisch ontdooit :)

• sju

sju

rrradio

Op dinsdag 16 januari 2001 19:50 schreef jona het volgende:

[..]
Dan mag je er ook wel een webcam bij monteren om te checken voor ijsafzettingen op je fan :)

Hoewel, als je fan vastloopt dan wordt ie automatisch ontdooit :)
Waar zie jij een fan? Waterkoeling is fanloos (als het even kan). Moet ik indeed wel m'n procje goed isoleren, maar dat moet wel lukken lijkt me.

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

Gaap.

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ik zit nu met mijn 600 op 997,5 En ik heb een weekje geleden een Silverado besteld.. Dus ik kom wel over de gigahertz :) :) :)
Hij kan nu ook nog iets verder... maar als ik hem VOL stress dan loopt ie case closed een graad of 60 en dat heb ik liever niet. Dus even een maandje ofzo wachten. en dan zie we wel verder

Geen inspiratie

• ^^0nMe
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

BTW nog een handige tip, volgens mij kent bijna niemand deze, tenminste, als ik dit allemaal lees: Als je hem te hoog geklokt hebt, en hij is NIET dood, dan hoef je niet te klooien met je bios jumper. Gewoon PC uitdoen, insert ingedrukt houden, en dan pas je pc aanzetten, dan boot ie met de standaardsettings.

P.S. Tweakers zijn lui, dit is toch ff wat sneller dan steeds jumpertje verplaatsen >:)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Mijn Duronnetje 650 doet nog steeds 1081 MHz met deze coolermaster (ja sorry voor m'n onderschrift maar m'n alpha is nog steeds niet in de bus gevallen)
Met die koeler is 1100 MHz no problemo ... maar ik doe m'n Duron toch weg en koop een TBird 1000 :)
Jammer dat je voor zo'n Duron bijna niks meer krijgt .... is een verduiveld sterk ding draait 1100 met goede koeling ... met pijn in het hart ga ik toch naar de 1250 MHz+

een mens moet soms hard zijn :)

DuronDude

Verwijderd

khad voor jaar maart al 1 ghz nouja wel dual maja boeiuh ik had de grens >:)

• ^^0nMe
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Durondude, mijn duron 700 ruilen tegen jouw 650 ? >:) Als je hem verkoopt dan krijg je meer voor een 700 dan een 650 =)

P.S. Please, Please, Please :D

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Die coolermaster coolers zijn nog niet zo heel slecht, met een spire kwam ik tot 990 en 981 stabiel, of op 9,5 x 105 = 1000 maar minder snel dan 9 * 109..
Nu weer een coolermaster er in gezet om te kijken wat beter is en ik haal 1000 mhz (111 * 9) echt koel is het allemaal niet met 54 graden stressed

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 18:37 schreef OO0nMe het volgende:
Durondude, mijn duron 700 ruilen tegen jouw 650 ? >:) Als je hem verkoopt dan krijg je meer voor een 700 dan een 650 =)

P.S. Please, Please, Please :D
hahaha ...
als we naast elkaar woonden zou ik het nog kunnen overwegen ;)
Ik woon in Belgie overigens dus handig is anders ... ik ga hem gewoon overklokt verkopen ... Duron @ 1000 MHz met moederbord voor een zacht prijsje moet lukken :)

DuronDude

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Nette temp kerel! Die van mij is stressed 47 graden.
Pagina: 1