Toon posts:

[XP] Windows crasht bij het openen van bepaalde dialogen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik draai hier Windows XP Pro, met SP2 geinstalleerd. Op de een of andere manier zit er een fout in het gebruikersgedeelte van Windows. Als ik bijvoorbeeld voor een map of netwerkverbinding gebruikersrechter wil toestaan, crashed Windows. Ik krijg het idee dat het hele onderdeel naar de knoppen is. Kan ik op de een of andere manier dit probleem verhelpen, zónder mijn hele harde schrijf te formatteren? Misschien dat het iets met SP2 te maken heeft? Kan ik deze opnieuw installeren of iets dergelijks?

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Wellicht kun je proberen om windows XP te upgraden, door je Windows XP CD te starten en daar voor upgrade te kiezen, hiermee maak je een ' just in place' installatie en zou je niks kwijt mogen zijn.... (Wel even belangrijke bestanden veiligstellen) :P

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat krijg je dan zoal voor foutmeldingen als Windows crasht?
Wel zo handig om te weten, kijk eens in de Windows XP en 2000 BSOD guide :) Ik zet even [XP] vooraan de titel, let daar in het vervolg even op. Windows Operating Systems - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de onduidelijkheid m.b.t de topictitel. Ik krijg geen meldingen, DRwtsn chrashed blijkbaar. Verder geen problemen. Ik heb geprobeerd mijn XP installatie up te graden, maar hij zegt dat de huidige versie van XP nieuwer is dan de XP op de cd, wat heel logisch is aangezien ik zelf SP2 heb geinstalleerd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Krijg je het ook als je met een andere user inlogged?

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20
Ik zou beginnen met antivirus- en antispyware-checks uit te voeren...

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat in configuratiescherm in het gebruikers programma ook geen gebruikers meer kan aanmaken. Uiteraard waren virus- en spywarescanners ook mijn eerste poging, geen succes.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

User aanmaken op commandprompt:

net user <username> <password> /add

Als je die als 2e admin user wil kunnen gebruiken:

net localgroup <username> <groupname> /add

Werkt ook in XP Home.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
jah, zo kan ik inderdaad gebruikers aanmaken, bedankt! Maar... ik heb nog steeds het probleem met toekennen van gebruikersrechten. Heel erg vreemd, wanneer ik gebruikersaccounts open in configuratiescherm, krijg ik, terwijl het programma wel gewoon aangaat, de melding:'cells.item(...)' is leeg of geen object. Ik snap er niets van...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Installeer je Scripting componenten eens opnieuw?
http://www.microsoft.com/...4b-4622-86eb-95a22b832caa

achterliggende reden:
Lijkt erop dat je scripting niet werkt, 90% van de interfeesjes in XP zijn HTA, html-based applicaties, waar door middel van Jscript en VBscripting het een en ander gerenderd wordt.

Die foutmelding was wel handig geweest als je die eerder had gegeven trouwens ;)

[ Voor 60% gewijzigd door alt-92 op 30-08-2005 23:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1