[Debian/CUPS] lpr -> client error not possible

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik draai debian testing, heb cupsys-bsd, cupsys, cupsys-client en hpijs geinstalleerd.

Als ik een printer lokaal wil installeren, is er geen probleem -- hij word perfect geadd en test pages printen prima af. Als ik echter de printer wil installeren zoals hij in de uiteindelijke productieomgeving gaat draaien, dus op lpr://192.168.2.169/HPLASER6L, loopt het mis. Ik krijg de veelzeggende error:
code:
1
client-error-not-possible

Het probleem zit dus in het lpr-gedeelte van cups - met andere woorden, cupsys-bsd. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Dit is weer zo'n voorbeeld van een probleem waar je een paar dagen mee bezig zit, tot je de hulp van anderen in roept en dat je het daarna eigenlijk in 5 minuutjes oplost :D (that just goes to prove: no, you haven't tried anything quite yet)

Het is wel degelijk een bug in de Debianversie van cupsys-bsd -- alle lpr uri's zijn volgens dit package compleet kapot, ook al zijn ze eigenlijk prima in orde. Je kreeg dus errors zoals:
code:
1
E [29/Aug/2005:21:49:03 +0200] add_printer: bad device-uri attribute 'lpr://192.168.2.169/hplaser6l'!

Mijn printservertje ondersteunt gelukkig ook lpd -- daarom heb ik maar "lpd://192.168.2.169/hplaser6l" ingetikt, wat natuurlijk prima werkt :-)