Toon posts:

MS Virtual PC / Server: ondersteuning voor gigabit ethernet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik met veel plezier zowel MS Virtual PC SP1 en Virtual Server 2005. Met veel plezier bedoel ik dat alles m.i. naar behoren werkt (en het is snel). Uiteraard gebruik ik de laatste VM additions (versie 13.306).

Er is echter 1 ding. Nu ik sinds kort in mijn workstation (met Virtual PC) en mijn server (met VS 2005) GB ethernet heb, zou ik ook graag virtuele GB kaarten in mijn images willen hebben, zodat er tussen de VM's en de fysieke PC's ook snel datatransport plaats kan vinden. Nu wordt standaard slechts een Intel 21140 virtuele fast (100 Mbps) ethernetkaart geinstalleerd en is al het verkeer tussen virtueel en fysiek beperkt tot 100 Mbps.

Mijn vraag is dus: is virtueel GB ethernet nu al mogelijk in VPC / VS? Zo nee, wordt dit in de toekomst wel ondersteund?

Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze vraag lijkt me heel specifiek over Virtual Srever te gaan en dus meer geschikt voor Software Algemeen - ik ga jouw topic even verplaatsen naar Software Algemeen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Ik heb hier ook een GB ethernet-kaart en ook word er een 100mbit kaart geinstalleerd in :X Virtual PC... Niet dat ik dat zo'n groot probleem vind maar denk je dat je die GB ethernet vol kun't trekken? Ik haal soms die 100mbit niet eens vol in Virtual PC...

Staat in de help niks van Virtual PC niks? (heb het op deze pc er niet op, dus kan het zo niet checken)

[ Voor 3% gewijzigd door Westereen op 30-08-2005 10:50 . Reden: typfout ]

Verwijderd

Topicstarter
Westereen schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:49:
Staat in de help niks van Virtual PC niks? (heb het op deze pc er niet op, dus kan het zo niet checken)
Ik heb:

- de documentatie doorgenomen;
- uitgebreid op internet gezocht;
- de MS loopback adapter op de host geinstalleerd (maar deze blijkt maar 10 Mbps te zijn).

Het lijkt dus nog niet mogelijk. Ik begrijp gewoon niet waarom niet gewoon een GB enabled ethernet adapter geinstalleerd wordt. De virtuele PCI bus is namelijk vrijwel oneindig snel.

Verwijderd

Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://blogs.msdn.com/vir...1/26/361361.aspx#comments

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:23:
... Nu wordt standaard slechts een Intel 21140 virtuele fast (100 Mbps) ethernetkaart geinstalleerd en is al het verkeer tussen virtueel en fysiek beperkt tot 100 Mbps...
's Nie waar. Als je guest OS 't aan kan, pomp je gewoon 1 Gb/s over die 21440. De buffer instellingen zijn misschien niet optimaal en je kunt geen jumbo frames aanzetten, maar d'r is geen mechanisme wat op de rem trapt zodra je over de 100 Mb/s dreigt te gaan.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:17:
's Nie waar. Als je guest OS 't aan kan, pomp je gewoon 1 Gb/s over die 21440. De buffer instellingen zijn misschien niet optimaal en je kunt geen jumbo frames aanzetten, maar d'r is geen mechanisme wat op de rem trapt zodra je over de 100 Mb/s dreigt te gaan.
Het lijkt er inderdaad op dat je gelijk hebt. Ik heb wat zitten testen en hij gaat i.i.g. over de 100 Mbps heen als van een fysieke PC, zijnde niet de VS 2005 host, gekopieerd wordt naar de virtuele PC (en vice versa).

Als er echter gekopieerd wordt tussen de VS 2005 host en de virtuele PC dan is de behaalde snelheid beperkt. Dit kan natuurlijk komen omdat in feite de VS 2005 host nu zowel moet lezen als moet schrijven. Toevalligerwijs zou er in deze situatie ongeveer 100 Mbps gehaald kunnen worden (ik heb het niet precies gemeten).

Maar i.i.g. bedankt voor de suggestie.
Pagina: 1