[Home Cinema] Fijne versterker/receiver?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Beste audiofielen ;)

Ik ben voor een toekomstige Home Cinema met een beamer op zoek naar een mooie versterker (of receiver, dat mag ook) Ik zoek iets in de prijsklasse 250-300 euro, de middenklasse lijkt me.

Eisen zijn:

- DD, DTS, DPL-II en liefst ook DTS 96/24
- zowel 5.1 analoog in als digitaal in (optisch of coaxicaal)
- in zilver verkrijgbaar

Verder heb ik ontdekt dat je in een gewone winkel niet goed wordt geadviseerd, maar er wordt je het duurste aangesmeerd :D

Je wordt wel goed geadviseerd in een echte audiowinkel, maar daar hebben ze weer weinig tot niets in mijn prijsklasse.

Mij kennis reikt niet ver, vandaar dat ik om jullie advies vraag.

Dan ben ik dus ook nog op zoek naar een speakerset, 5.1 dus 5 speakers met subwoofer, om erop aan te sluiten. Eisen:

- in zilver verkrijgbaar
- fronts (liefst ook rears) op voet, dus vloerspeakers.

Ook zo'n set zoek ik in dezelfde prijsklasse, alhoewel dat misschien moeilijk wordt. ik ben pas 15, en wil dus met een leuke set beginnen en later uitbreiden. Wanneer jullie zeggen van; die sets zijn niets waard wil ik ook wel kijken voor 2 losse fronts, een center en een sub, ik heb namelijk nog 2 2-weg Missions staan die ook een mooi geluid geven.

Alvast heel erg bedankt voor jullie advies! :)

Wat betreft wat ik zelf gedaan heb: Ik heb wat op internet rondgestruind, maar nog maar bar weinig gevonden... waar ik wel in geinteresseerd was waren bijv. speakers zoals in de DAV-LF1 van Sony en als receiver de STR-DE695, ook van Sony...

Die is erg mooi maar heeft geen DTS 96/24. Het design van de nieuwe lijn receivers van Sony vind ik werkelijk :r...

Als ik zoek naar receivers/verstekers in mijn prijsklasse kom ik steeds weer bij Sony uit... Ik ben bang dat ik toch weer de deur uit moet :+

Ik heb dit topic eigenlijk geopend om een paar leuke apparaten voorgeschoteld te krijgen die jullie mooi/goed vonden; eigenlijk een geheel verkeerde instelling dus achteraf gezien. Desalniettemin (:P) hoop ik dat jullie me een beetje op weg willen helpen, al is het maar qua merk...

[ Voor 31% gewijzigd door Tim_R op 29-08-2005 22:27 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik vrees dat je toch ff zelf op zoek moet gaan voordat je terug komt. Bij zo'n topic dien je eerst zelf wat onderzoek te doen. Uit je startpost blijkt niet echt dat je dat gedaan hebt ;) Als je dat toch gedaan hebt: pas je post ff aan voordat de mod het topic dicht gooit :P

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 29-08-2005 21:19 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het idee is dat je luistert naar wat jij mooi vindt klinken, als je een idee hebt opgedaan, dan kan je met je ervaring daarvan een topic openen.

Laat ik je een tip geven: vergeet specs, zo is het niet nodig dat je set DTS 96/24 doet, het is veel belangrijker dat-ie goed klinkt. Een Dolby Digital 5.1 signaal zal op een goede set VEEEEL inderukwekkender en mooier klinken dan een DTS 8.3 96Khz 24bit signaal op een klote-set.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.