[6600GT]VGA dood na verkeerde resolutie?

Pagina: 1
Acties:

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:17
Ik heb vanmiddag de zalman vf700-alcu-LED gemonteerd op mijn XFX 6600GT. Alles werkte, de temperatuur daalde zelfs van 59 tot 37 graden. Hij heeft zo'n 5 uur stabiel gedraaid. Ik had America's Army gedownload en die startte ik zojuist op. Ik veranderde de resolutie naar 1280x1024. Daarna drukte ik op alt+tab omdat ik een melding van de firewall kreeg. Toen ik terugging naar America's Army stond die opeens op een resolutie van 1024x een vaag getal (niet 768). Er stond een melding bij over dat het systeem het misschien niet aan zou kunnen. Voordat ik ergens op klikte liep de pc vast met allerlei rare kleuren. Na een reset startte de pc ook niet meer op maar zag ik alleen maar rare kleuren. Ik heb meteen daarna de originele koeler eropgezet, maar dat hielp niet. Met een oud agp-kaartje bootte hij meteen. Ik heb geen andere pc waarin ik de 6600gt kan testen.
Wie weet raad???

Hier een plaatje van wat je ziet bij het opstarten:
Afbeeldingslocatie: http://img321.imageshack.us/img321/2957/scherm5qr.th.jpg

Verwijderd

Zeker weten dat je met het monteren van de cooler niks beschadigd hebt???
Denk toch echt als hij het met die andere kaart wel doet dat hij dood is? (mits je alles goed heb aangesloten).

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-08 23:11

XanderDrake

Build the future!

ai ai ai... dat klinkt niet goed, in ieder geval het stuk van "pc niet meer opstarten en met andere kaart wel". Ik ben bang dat ie inderdaad kapot is.
gecondoleerd kerel :'(

Ik denk dat het plaatsen van de andere cooler de oorzaak, helaas. Waarschijnlijk daalde de temperatuur omdat je in windows niet zwaar gebruik maakt van de kaart. Maar zodra je overging op het zwaardere 3d werk, werd je kaart heel snel heet zonder dat je het merkte. Het gebeurt vaker.
zoals bij mij, ik heb mijn XFX FX 5500 gemolt door een temperatuur sensor te plaatsen tussen de gpu core en de cooler. half uurtje achter de pc gezeten, toen ik wou gaan HL²en en *flip* beeld raar *vonk* pc uit, en niet meer willen booten.
de temp sensor was echt een pielledinkie van nix, maar het was voldoende... er zit maar weinig marge voor fouten bij dit soort dingen.

het ligt iniedergeval niet aan de resolutie. dat geeft een raar beeld misschien, maar het niet kunnen booten kan geen resultaat zijn van een foute resolutie.

[ Voor 10% gewijzigd door XanderDrake op 29-08-2005 21:05 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

opstarten in veilige modus (als dat nog wel kan) en dan ff alles laag zetten
nogmaals opnieuw opstarten als ie dan goed doet de juiste resolutie selecteren en afblijven:P

khoop dat het werkt/helpt

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 17:40
uuhm ctrl of alt inhouden tijdens het opstarten reset de kaart toch naar n mode die die wel aankan ?? ... probeer dat eens .. de computer aanzetten en dan gewoon ctrl inhouden of alt ... (volgens mij ctrl maar dat wordt gezegd als je m ooit overclocked hoe je m dan op zn stock kunt laten draaien)...

misschien werkt het, suc6 ermee, zou zonde zijn van zon mooi kaartje !

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:15:
opstarten in veilige modus (als dat nog wel kan) en dan ff alles laag zetten
nogmaals opnieuw opstarten als ie dan goed doet de juiste resolutie selecteren en afblijven:P

khoop dat het werkt/helpt
Veilige modus gaat niet, meteen nadat de pc aangaat krijg ik die kleuren te zien.
CTRL en ALT werken ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenos op 30-08-2005 09:10 ]

Pagina: 1