[HP Pavilion ze4455EA] Laptop schakelt zichzelf uit in DOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 09:19

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van een vriendin die wat onderhoud nodig had. Verse WIndows en wat software erop en dat beestje was weer als nieuw. Ik heb er gisteren uren dvd mee gekekenen heb er nog minstens een uurtje mee zitten surfen. Dit om maar even aan te tonen dat het ding in Windows gewoon naar behoren werkt.

Vandaag wilde ik even een Ghost backupje trekken van de c: partitie - je weet maar nooit: vrouwen en computers... ;) Maar dat lukte me dus niet. Mijn bootable cd start netjes Ghost op, ik start de bewerking en na een willekeurige tijd (pakweg binnen 30 seconden tot 5 minuten) schakelt de laptop zich gewoon uit. Ik kan blijven proberen tot ik een ons weeg, de laptop weigert lang genoeg aan te staan om de backup af te maken. Voor de slimmerikken onder ons: natuurlijk hangt de laptop op de netspanning. Vanzodra ik weer naar Windows boot blijft het systeem probleemloos urenlang werken.

Laptop:
Hewlett Packard Pavilion ze4455EA

Ik begrijp er werkelijk niets van. Iemand die dit herkend en mogelijk een oplossing weet?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ligt het niet gewoon aan de bootable CD? Wellicht dat die op één of andere manier een fout veroorzaakt waardoor de laptop uitgaat? Probeer hem eens in een aantal andere systemen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Die cd gebruik ik al jaren en werkt perfect in andere systemen. Overigens heb ik met een totaal verschillende Ghost DOS boot floppy net hetzelfde probleem. Trouwens, vanzodra Ghost in het geheugen zit mag de cd/diskette er in principe zelfs uit. Ghost leest er dan toch niet meer van. Daar zou ik het probleem alvast niet gaan zoeken.

Het systeem geeft geen foutmeldingen of iets dergelijks. Gewoon ineens *pats* laptop uit.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
De laptop heeft gisterenavond een paar uur prime95 gedraaid zonder enige problemen. Meteen daarna reboot ik met de bootable Ghost cd en na een kleine minuut schakelde het ding zich weer uit. Niet te begrijpen. Moet ik nog een soort powermanagement drivers gebruiken voor DOS?