VGA naar DVI connector

Pagina: 1
Acties:
  • 5.314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi,

Ik heb een Philips 170S6 monitor ( enkel VGA aansluiting ) en een GF 6800U (2x DVI). Ik heb gelezen dat een DVI signaal een betere kwaliteit geeft dan een VGA signaal. Mijn vraag is: Is er een VGA naar DVI connector voor op mijn monitor? Ik heb er eigenlijk niks over gevonden dus vandaar dat ik het hier vraag. Op GoT is er wel een topic, maar dat is nu alweer van april 2003. Als het echt veel beter is zou ik het graag willen gebruiken, maar dan moet ik dus een connectortje hebben.

Alvast bedankt!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zoiets :?

Afbeeldingslocatie: http://www.descom.be/images/kabels/belkin_dvi_vga.jpg

Deze werken op elke monitor en kun je in elk hardware gerelateerd winkeltje vinden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rone op 29-08-2005 20:41 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 16:08
Je bedoeld een DVI naar VGA converter, immers het signaal komt van je videokaart en dus DVI. Als het goed is heb je bij je 6800U een kabel gehad. Heb je die er niet bij gehad dat kan je ze hier kopen: pricewatch: Belkin Digital Video Interface Adapter (DVI-I to VGA)

*edit: Dit zijn idd de converters zoals op de foto's van r00n.

[ Voor 12% gewijzigd door Chilly_Willy op 29-08-2005 20:42 ]

Coïtus ergo sum

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 09:27
Maar... Da's toch hetzelfde als een DVI naar VGA blokje op je VGA kaart en je monitor kabel daar op aangesloten ??

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 16:08
MiniMan schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:42:
Maar... Da's toch hetzelfde als een DVI naar VGA blokje op je VGA kaart en je monitor kabel daar op aangesloten ??
Yep

Coïtus ergo sum

• SjorsVN
Ik heb er een DVI to VGA blokje bij gekregen, kan je die dan ook andersom gebruiken?

* @ Chilly_Willy

Ik bedoel echt een VGA to DVI blokje.

[ Voor 29% gewijzigd door SjorsVN op 29-08-2005 20:52 ]

• SjorsVN
Ik zal mijn plan nog wel ff toelichten. Ik heb nu een VGA Monitor en een DVI videokaart. Op de Videokaart zitten 2x dvi. Mijn verbinding is: Monitor<VGA kabel<DVi-VGA blokje<DVI videokaart. Wat ik dus wil is dat ik op m'n VGA monitor een VGA to DVI blokje heb zodat ik een DVI kabel kan gebruiken en dus beter beeld heb. Beetje duidelijk? :P

Verwijderd

SjorsVN schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:18:
Ik zal mijn plan nog wel ff toelichten. Ik heb nu een VGA Monitor en een DVI videokaart. Op de Videokaart zitten 2x dvi. Mijn verbinding is: Monitor<VGA kabel<DVi-VGA blokje<DVI videokaart. Wat ik dus wil is dat ik op m'n VGA monitor een VGA to DVI blokje heb zodat ik een DVI kabel kan gebruiken en dus beter beeld heb. Beetje duidelijk? :P
`
heeft compleet geen zin omdat je beeldkwaliteit toch analoog blijft.
VGA=analoog
DVI= Digitaal.

In jou zin wat je dus bedoelt is dat je dus een dvi kabel gebruikt voor een NO digitaal inputter... echt, ik denk dat je signaal nog slechter wordt. Je moet zo minder mogelijk conversies en signaal overbrengen verkleinen in analoge vorm (jouw geval).
Digitaal komt altijd aan... het is alles of niks... dat is zo het fijne aan digitale aansluitingen :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10
Hoe bedoel je andersom, dat je VGA signaal een DVI signaal wordt? Dat is onmogelijk. Daarbij is het allemaal niet relevant omdat jouw monitor alleen analoge VGA signalen kan ontvangen. Zet dus bijgeleverde adapter (dat blokje) op je grafische kaart en hang een VGA kabel tussen scherm en kaart. Andere optie is er niet :) (blokje kun je ook op je monitor aansluiten, maakt niet uit waar de adapter zit maar op je kaart is het makkelijkst want dat gaat altijd passen).

[edit]

Ik zie nu je toelichting. Het maakt niks uit waar je de adapter plaatst; het signaal (ook door de kabel) blijft analoog. De kaart communiceert met je scherm en krijgt een nul op rekest wanneer het 't volgende vraagt: 'Hallo scherm, wil je via DVI met me praten?'. Dus wordt er dan maar een analoog signaal heen gestuurd.

[ Voor 27% gewijzigd door Abbadon op 29-08-2005 21:30 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SjorsVN
@ Abbadon Ja dat heb ik allemaal hoor :). M'n doel was dus om een volledig DVI signaal te krijgen, maar dat is helaas onmogelijk :'( . Iig bedankt voor de tijd en de moeite! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door SjorsVN op 29-08-2005 22:06 ]

Pagina: 1