Toon posts:

[hd] werkt alleen nog maar, alleen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
tis een beetje HEEL erg vaag hier op het moment.
ik heb dus:
c: 20gig
d: 80gig
e: 160gig
en F is mijn dvd brander

vanmiddag deed mijn pc het nog perfect.. en heb er niet mee lopen klooien (qua kabels/jumpers/bios settings etc)

maar toen ik na het eten mijn pc op wou starten zag hij geen "boot" meer

zo nu en dan zag ik mijn Primaire Master wel in het bios post ding.
dus ik denk.. c: kapot..
ik probeer vanalles om maar niet c: direct te formateren, dus ik probeer winxp te installeren op d&e: .. beide wou niet (niet compatible met winxp zei hij)

dus ik pleur D: en E: los start op (gewoon c:)

en hij doet het.. :?

Wat ik ook probeer.. zodra ik er een 2e HD aan hang kapt hij er direct mee. ook al blijft c: als Primaire Master staan, en de 2e hd dus Primaire slave word.
Hij verekt het..
ik heb dit nog nooit mee gemaakt. dus misschien kan iemand mij helpen :)

Verwijderd

Kan je nog herrineren wat je ervoor hebt gedaan, misschien helpt dat ons om na te gaan wat er fout is gegaan.
Heb je trouwens een optie op je boot HD zoals Primary master, slave present, misschien dat het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
tsjah gewoon wat internetten. verder niks

en hoe bedoel je dat met boot hd?
als je jumper settings bedoelt.. c: staat op Master .. en die andere HD die ik er aan wil hangen heeft geen jumper (dus DS Slave)
alle3 HD's zijn van Maxtor

oh jah nog iets.. als ik die 2e nou op de 1e IDE kabel (dus niet stekkertje) of op de 2e IDE kabel.. dat maakt niets uit.. hij doet het bijde keren niet,
ennuh. hij had de laatste tijd wel vaker last van dat ie geen boot kon vinden.. gewoon rebooten en hij deed het weer (was al van plan om vanavond mijn c: te backuppen, majah.. telaat ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 20:49 ]

Verwijderd

Hmm, lijkt me dan dat de schijf niet lekker meer is, je zegt zelf al dat ie er meer last van had, al getest met Maxblast?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:54:
Hmm, lijkt me dan dat de schijf niet lekker meer is, je zegt zelf al dat ie er meer last van had, al getest met Maxblast?
nee, bestaat er ook zoiets dat zonder floppy werkt?
ik heb namelijk geen floppydrive ;)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:41

Barrycade

Through the...

Heb je nog een IDE kabel liggen? Klinkt als een kapotte IDE-kabel. Ik heb ook eens problemen gehad met kabels en dezelfde problemen. Ook opeens spontaan. Bleek de connector stuk te zijn, waardoor de problemen optraden. Zonder duidelijk aanwijsbare reden opgetreden. Is de moeite om dat eens te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:23:
Heb je nog een IDE kabel liggen? Klinkt als een kapotte IDE-kabel. Ik heb ook eens problemen gehad met kabels en dezelfde problemen. Ook opeens spontaan. Bleek de connector stuk te zijn, waardoor de problemen optraden. Zonder duidelijk aanwijsbare reden opgetreden. Is de moeite om dat eens te proberen.
ik zal het zo even proberen, kheb nog wel een paar ide kabels over ;) ty

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Klinkt als kabel, indien je niets anders gedaan hebt zou dat mijn eerste gedacht zijn.

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
het zou kunnen. maar het vreemde is.
waarom doet 1hd het wel op de IDE1 kabel.. en zodra je een andere aansluit op de 2e IDE kabel hij het niet meer doet :?

ik zie net dit staan op me HD: Manuf: 25NOV1999..
hijs bijna 6jaar oud! :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 21:38 ]

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
Dan wordt het stilletjes aan wel eens tijd voor een nieuwe hoor... 6 jaar is best lang voor een schijf, dus is het niet beter om deze met pensioen te sturen en er een nieuwe voor te nemen?

Je kan "opa" altijd nog in je systeem houden voor minder belangrijke zaken, tot ie het begeeft. :+

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Topicstarter
:'( :D :'(
nieuwe IDE kabel.. en Klaar is het weer

ik dacht eerst die HD is naar ze grootje :)

Thanks allot.. problem solved
(die stomme rot kabel liet me dus de hele avond zoeken.....) =]
FiXeL schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:04:
Dan wordt het stilletjes aan wel eens tijd voor een nieuwe hoor... 6 jaar is best lang voor een schijf, dus is het niet beter om deze met pensioen te sturen en er een nieuwe voor te nemen?

Je kan "opa" altijd nog in je systeem houden voor minder belangrijke zaken, tot ie het begeeft. :+
Jah ik weet het.. die hd heeft heel wat rotaties gemaakt ;)

word vanaf nu toch echt scsi.. heb wat tevaak HD problemen gehad met die IDE dingen,

(iig met Maxtor)

dan maar wat duurder.. maar ik wil niet telkens belangrijke dingen kwijt raken :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 22:07 ]

Pagina: 1