Toon posts:

[VMware] Suse Linux 9.3

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij de nieuwe C'T zat er deze keer een DVD van Suse Linux 9.3 Ik heb vandaag niets te doen dus dacht ik het even te instaleren m.b.v VMware.

Ik instaleer VMware volledig, reboot, maak een nieuwe virtuele machine aan en boot van DVD. Ik krijg een scherm te zien van of als ik wil booten van HD of nieuwe installatie. Als ik nieuwe installatie aanklik zoekt hij eerst wat achter hardware ofzo, hardware test, en dan krijg ik deze foutmelding:

http://www.djtjeno.be/vmware.JPG

Ook als ik de optie ACPI=disable gebruik.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat dit beter op z'n plaats is in Non-Windows Operating Systems, omdat het een foutmelding van je OS lijkt te zijn :)
Software Algemeen > Non-Windows Operating Systems :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bij Suse Linux 9.2 doet hij het ook niet :/

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-03 22:33

Flydude

Mighty pirate

Druk even op ESC als SuSE met hardware detectie bezig is. Je krijgt dan te zien wat er gebeurt en daar hebben wij ook wat aan...

I am rubber, you are glue

Verwijderd

Topicstarter
Als hij alles (image enzo) in het ram wilt laden loopt het fout.. Dus eigenlijk helemaal op het einde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:23:
Als hij alles (image enzo) in het ram wilt laden loopt het fout.. Dus eigenlijk helemaal op het einde.
Dat weet ik zo niet.

Maar hebt je Vmware gekocht ?

Misschien krijg je dan support bij Vmware.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Ha, ik gebruik al een tijdje VMware en ook ik heb SuSe 9.3 bij mijn CT gekregen.

De installatie was echter geen enkel probleem. Je moet alleen effe kiezen voor het linux profiel met kernel 2.4 en hij installeerd zonder een probleem.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Welke hardware gebruik je precies?

Verwijderd

Topicstarter
vries335 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:53:
Ha, ik gebruik al een tijdje VMware en ook ik heb SuSe 9.3 bij mijn CT gekregen.

De installatie was echter geen enkel probleem. Je moet alleen effe kiezen voor het linux profiel met kernel 2.4 en hij installeerd zonder een probleem.
Ik heb een Linux profiel gekozen maar waar moet je de kernel versie selecteren??
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:03:
Welke hardware gebruik je precies?
AMD Athlon XP 3200+
asus a7n8x deluxe
2x 512mb DDR corsair
sata schijven
radeon 9000

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
bij version: Other Linux 2.4.x kernel

je kunt eventueel ook kiezen voor de SuSe version

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:23:
Welke VMWare gebruik je? Ik kan me herinneren dat ik ook eens Suse 9.3 op VMWare wilde zetten en dat mijn versie net niet hoog genoeg was. Wellicht is dat een oorzaak?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 15:46

edwardVdV

I shall say this only once!

Zie http://www.vmware.com/support/guestnotes/doc/index.html. Vanaf SuSE 9.2 moet je VMWare 5.0 hebben, heb je die?

Knockwurst.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ik heb VMware 4.0.5 buld 6030.

Zal eens kijken voor de 5

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kwestie van even de documentatie bekijken dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.