[SLACK9.1]Compile error - Kconfig_compiler not found

Pagina: 1
Acties:

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goedeavond,

Heb sinds vandaag Slackware9.1 geinstalleerd(na 3 maanden Mandrake en ubuntu te hebben gebruikt).

als ik "./configure" doe bij alle sources die ik wil compileren krijg ik na een tijdje de volgende error

code:
1
2
3
checking for kconfig_compiler... not found
configure: error: The important program kconfig_compiler was not found!
Please check whether you installed KDE correctly.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen.
Ik ben vrij nieuw hierin, heb wel wat gegoogled maar daar vind ik niet echt wat ik nodig heb.

Alvast bedankt,

www.degroot-it.nl

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Via google: http://www.linuxquestions...forumid=8&threadid=142018

[edit] heb je iets meer info van wat je al geprobeert hebt? Of is dit bij een poging google gebleven?

[ Voor 38% gewijzigd door PowerSp00n op 29-08-2005 19:55 ]

• degroot
  • Niet online
Ohwjah vergeten te melden

-Ik werk op KDE3.1

-via google kwam ik ook weer op een forum waarin stond dat ik het pakket "Kconfigure" moest downloaden en installeren.
dat heb ik ook gedaan maar mocht ook al niet baten :(

-ook heb ik geprobeerd met "--prefix=/opt/kde" de directory van kde aan te geven.
en ook met --prefix=/opt/kde/include/kconfig. geeft dat geen gewenst resultaat

-Verschillende google opdrachten voor dit onderwerp hebben nog tot niks toegeleid. Vandaar dat ik het op deze manier probeer.

[ Voor 56% gewijzigd door degroot op 29-08-2005 20:02 ]

www.degroot-it.nl

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

kde opnieuw installeren? :|

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

Cyphax

Moderator LNX
Even los hiervan; Slackware 10.2 is zo onderhand beta... waarom installeer je 9.1 en niet 10.1?
Na het installeren van kconfigure, heb je ldconfig gedraaid? Misschien dat het zoiets is. Is de foutmelding exact hetzelfde gebleven?

Saved by the buoyancy of citrus

• degroot
  • Niet online
Haha begin daar maar niet over, had vanmiddag geprobeerd om KDE3.2 te installeren over KDE3.1 heen maar toen werkte KDE niet meer en moest ik Slackware opnieuw installeren(kan wel andere window manager gebruiken maar ben net aan KDE gewent.
Cyphax schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:00:
Even los hiervan; Slackware 10.2 is zo onderhand beta... waarom installeer je 9.1 en niet 10.1?
Na het installeren van kconfigure, heb je ldconfig gedraaid? Misschien dat het zoiets is. Is de foutmelding exact hetzelfde gebleven?
Jah ik had Slackware 9.1 hier nog op cd liggen. ben voor mezelf een beetje aan het testen wat een lekkere distrubutie is en het beetje meer van linux leren doormiddel van VMware.

Geen ldconfig gedraait. beetje n00b van mij misschien maar ik ben nog niet zon held daarin, dus kan je miss vertellen hoe ik dat doe?

Foutmelding was na installeren van Kconfigure pakket wel exact hetzelfde gebleven

[ Voor 50% gewijzigd door degroot op 29-08-2005 20:06 ]

www.degroot-it.nl

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
degroot schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:03:
[...]

Haha begin daar maar niet over, had vanmiddag geprobeerd om KDE3.2 te installeren over KDE3.1 heen maar toen werkte KDE niet meer en moest ik Slackware opnieuw installeren(kan wel andere window manager gebruiken maar ben net aan KDE gewent.
Gebruik vooral de packagemanager hoor, dat is stukken beter bij te houden. Installeer swaret ook, dat is ideaal.
Jah ik had Slackware 9.1 hier nog op cd liggen. ben voor mezelf een beetje aan het testen wat een lekkere distrubutie is en het beetje meer van linux leren doormiddel van VMware.
Slackware is een heerlijke distributie. :P
Maar een beetje up-to-date kan natuurlijk geen kwaad. :P
Voor 10.1 heb je maar 1 CD nodig. Als je de packages los download nieteens (die staan in die directories in /slackware of /slakware op de CD) :)
Geen ldconfig gedraait. beetje n00b van mij misschien maar ik ben nog niet zon held daarin, dus kan je miss vertellen hoe ik dat doe?
ldconfig hoor je eigenlijk gewoon te kunnen draaien. Als root. :)
In een terminal, en dan gewoon ldconfig intikken.
/sbin/ldconfig
Als je er wat meer van wilt weten gewoon man ldconfig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 29-08-2005 20:21 ]

• degroot
  • Niet online
Jah ik had KDE ook via de packagemanager geinstalleerd, alleen na een reboot wilde KDE niet meer opstarten.

Heb ldconfig gedraait, Alleen helaas zonder resultaat, het lijkt wel of er in de map /opt/kde/bin alleen het bestandje kconfig mist(deze staat overigens wel in de map /opt/kde/include)

Dit is een stukje van wat er boven de error staat
code:
1
2
3
4
5
6
7
checking for dcopidl... /opt/kde/bin/dcopidl
checking for dcopidl2cpp... /opt/kde/bin/dcopidl2cpp
checking for mcopidl... /opt/kde/bin/mcopidl
checking for artsc-config... /opt/kde/bin/artsc-config
checking for kde-config... /opt/kde/bin/kde-config
checking for meinproc... /opt/kde/bin/meinproc
checking for kconfig_compiler... not found

[ Voor 28% gewijzigd door degroot op 29-08-2005 20:27 ]

www.degroot-it.nl

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hoe staat je path verder? Hij staat erop dus hij kan 'm alleen niet vinden op de een of andere manier. Probeer eens om /opt/kde/include aan je path toe te voegen?

• degroot
  • Niet online
Ja ik heb dat al geprobeerd met de volgende prefixes

code:
1
2
3
./configure --prefix=/opt/kde/include
&
./configure --prefix=/opt/kde/bin

beide wilde niet werken helaas.

Wat bedoel je precies met wat "hoe je PATH" staat?
Heb alleen met mandrake en kubuntu gewerkt, maar daar waren zoveel packages voor dat je bijna niets hoefde te compilen.

[ Voor 6% gewijzigd door degroot op 29-08-2005 20:40 ]

www.degroot-it.nl

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
degroot schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:37:
Ja ik heb dat al geprobeerd met de volgende prefixes

code:
1
2
3
./configure --prefix=/opt/kde/include
&
./configure --prefix=/opt/kde/bin

beide wilde niet werken helaas.

Wat bedoel je precies met wat "hoe je PATH" staat?
Heb alleen met mandrake en kubuntu gewerkt, maar daar waren zoveel packages voor dat je bijna niets hoefde te compilen.
PATH is een omgevingsvariabele die wijst naar met name je bin directories. Doe maar eens 'echo $PATH"
Ik weet niet zeker of het veel uitmaakt eerlijk gezegd maar het is de moeite van het nakijken waard

• degroot
  • Niet online
Hmm, ik dacht er wel verstandig aan te doen door kdelibs3.1.4 opnieuw te downloaden en te installeren, maar weer mijn KDE config naar de klote en starte dus niet op.

Dus ff snel Slackware 10.1 gedownload op advies van hierboven, nu werkt dus heel het compilatie verhaal gelukkig weer wel!!!

bedankt,

www.degroot-it.nl

Pagina: 1