Toon posts:

Betaalbare high-performance configuratie? Advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC met hoge performance, maar toch betaalbaar is. Nu ben ik er al wel achter dat mijn voorkeuren toch redelijk aan de prijs zitten, en ben benieuwd of mijn keuzen/ voorkeuren wel de goede zijn en loop nog tegen wat vragen aan.

Aangezien ik niet meer zo goed op de hoogte ben van de nieuwste ontwikkelingen op computergebied, vraag ik jullie om advies, en dan ben ik op GoT op de goede plek..

Het systeem wat ik in gedachten heb...(de producten/prijzen zijn afkomstig uit het asortiment van ALTERNATE.nl)

Moederbord:
Asus A8V-E Deluxe Socket 939 (Retail, sound, Gb-LAN, WLAN, RAID)
€ 109,-

Processor:
Ahtlon 64 3200+ (2 GHz)
€ 175,-
of
Athlon 64 X2 3800+ (2 GHz)
€ 354,95 (pczaak.nl)

De X2 versie (Dual-Core) schijnt ideel te zijn voor heavy multitasking, en ben benieuwd of er al mensen zijn die hier ervaringen mee hebben, en deze willen posten. Vind deze nog wel aardig aan de prijs eigenlijk gezegt.

Koeler:
Thermalright Heatsink XP-90 C (passief)
€ 49,-

Voeding:
Sharkoon SilentStorm ATX 430 Watt
€ 69,-

Geheugen:
2x Kingston DIMM 1 GB DDR 400 (PC 3200) Dual Channel Kit
2x € 89,- = € 178,-

Dit komt neer op 4 x 512 MB modules, maar kan je wel 2 Dual Channel Kits naast elkaar plaatsen (mobo heeft wel 4 slots)?

Geluidskaart:
TerraTec Aureon 5.1 (CMI8738 MX)
€ 22,-

Hardeschijf:
Western Digital Caviar SE (SATA, 320 GB, 7200 rpm, 8 ms, 8 MB cache)
€ 179,-

Videokaart:
ATI Radeon X800 XT (ViVo, 256 MB GDDR3, PCIe 16x)
€ 269,-

Volgens mij is dit een monstersysteem want kom ruim boven de 1000 e. uit. Maargoed ik vind een goed draaiend systeem minstens zo belangrijk.
Graag jullie advies en opmerkingen wat betreft de samenstelling zijn welkom!

Ciao.. Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

snap2guide, lees Beleid t.a.v. 'Wat moet ik nemen?' lijstjes, lezen! zodat je weet wat we van een topic zoals dat van jou verwachten. Die van jou voldoet hier niet aan, dus gaat hij op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.