[dvd] kan backup niet terugzetten

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb voor de herinstall van mijn XP een backup gemaakt van mijn bestanden op een DVD.

Nu wil ik de foto's, documenten e.d. weer terugzetten, alleen krijg ik een foutmelding op mijn scherm.
Ik weet zo ff niet wat er ook alweer staat maar is iets met een cyclinische fout geloof ik.

Nu heb ik op een andere pc geprobeerd met Nero een kopie hiervan te maken, en dit lukt dus niet. Ik krijg de melding dat de dvd niet te kopieeren is...

Ik kan de inhoud van de DVD wel op mijn scherm tonen, hetzij wat traag, maar het kopieeren ervan werkt niet.

Hoe krijg ik mijn bestanden weer terug??

[ Voor 10% gewijzigd door freddyathlon op 29-08-2005 19:49 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Aj, dat weet ik niet, maar de harde les is wel: controleer eerst of de backup wel goed is.. Daar heb je nu alleen even niet veel aan.

Probeer anders andere software om een image te maken van je DVD en mount die. (Probeer dat in een andere pc eventueel..)

Het lijkt er alleen op dat het branden niet goed is gegaan.

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
Probeer het in een andere drive, het liefst een brander. Vaak kan deze hem wel lezen. (tenzij de de schijf in de zon hebt gelegd, oid)

edit: je hebt het al ergens anders in geprobeerd... nog blijven proberen in een paar andere drives is mijn advies, wie weet..

[ Voor 33% gewijzigd door TafkaT op 29-08-2005 19:54 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
rare is dus; ik kan in mijn dvd-brander wel zien wat er op de cd staat. Wordt gewoon geopend, alleen het kopieeren vanaf de dvd naar mijn hd lukt niet. Dan krijg ik dus die rare melding...

Shit, fotos kan ik nu wel weggooien

en inderdaad, dit is een wijze en harde les...

[ Voor 10% gewijzigd door freddyathlon op 29-08-2005 20:40 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
is er nog software hiervoor? Ik ben zo bang dat ik alles kwijt ben...

Vanmorgen nog eens geprobeerd. Ik kan bestanden gewoon zien, foto's kijken, maar kopieeren lukt niet. Zelfde verhaal op een andere pc met ook een dvd brander.

Het is een Princo DVD-R

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
freddyathlon schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 07:37:
is er nog software hiervoor? Ik ben zo bang dat ik alles kwijt ben...

Vanmorgen nog eens geprobeerd. Ik kan bestanden gewoon zien, foto's kijken, maar kopieeren lukt niet. Zelfde verhaal op een andere pc met ook een dvd brander.

Het is een Princo DVD-R
tsja PRINCO gebruiken voor back-up is natuurlijk vragen om problemen.

Probeer zoals al een paar keer genoemd eens om hem te rippen met bijv cdrwin, en kijk of je hem opnieuw kan branden.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
andreict schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 07:54:
[...]

tsja PRINCO gebruiken voor back-up is natuurlijk vragen om problemen.

Probeer zoals al een paar keer genoemd eens om hem te rippen met bijv cdrwin, en kijk of je hem opnieuw kan branden.
dus kopieeren op een andere pc bedoel je??

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

Er is software waarmee je kan proberen om de data uit te lezen. Ik heb dit ook wel eens gedaan. Het duurde wel uuuuuren maar het is wel gelukt.

Google eens op "DVD RESCUE"

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Iemand ervaring met het programma CDROLLER??

Is dit makkelijk in gebruik en duurt het lang om het alsnog op mijn harde schijf te krijgen??

Misschien een domme vraag, maar wat is het 'mounten van media' ???

Ik probeer nu het programma CD/DVD recovery uit de faq.

Nu wordt gevraagd de dvd te plaatsen welke defect is.

Dat doe ik, leest een behoorlijke tijd, en ik klik op next, waarna alles zo blijft staan, knop ingedrukt, en de dvd blijft lezen.

IS dit goed zo??

[ Voor 61% gewijzigd door freddyathlon op 31-08-2005 18:57 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
*kick*

Pagina: 1