Moederboard met onboard video en audio welke type?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

fjs

PSN: ftltc

Topicstarter
Misschien een vreemde omschrijving. Maar ik ben bezig om drivers te zoeken voor een collega van mij. Hij heeft een moederboard met onboard video en audio. Alleen kan windows deze niet vinden.

Bij de video driver staat vgasafe en audio niks.

Maar er staat geen merk. Hoe weet ik nu welke drivers ik moet installeren? Als ik bij hardware kijk dus ook geen merk alleen een gele vraagteken dat er geen drivers geinstalleerd zijn. Ik heb de PC opengemaakt en daat staat ook niks. Het enige dat ik weet is dat het een AMD sempron proc. is.

Oja, ik heb de laatste versie van XP geinstalleerd (service pack 2).

To boldly go where no man has gone before...

Verwijderd

Met dit programma kan je de hardware wel identificeren:

http://www.lavalys.com/pr...verview.php?pid=1&lang=en

En anders kan je de kast altijd even openschroeven en op het mobo zoeken naar model en merk.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Draai een diagnoseprogramma zoals Everest en dat zal je mooi vertellen wat voor hardware er in die pc zit. Daarna kan je naar de drivers op zoek.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 09:25
Asrock moederborden? ;) is mobo met processor, onboard video, geluid.. behalve geheugen ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Kijk wat voor moederbord erin zit. Zoek het bord op bij de site van de fabrikant en download de drivers :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

fjs

PSN: ftltc

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Hier kan ik wat mee.

To boldly go where no man has gone before...

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 09:25
fjs schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:53:
Bedankt voor de reacties. Hier kan ik wat mee.
Laat wel even weten of het gelukt is en hoe het gelukt is, makkelijk voor als andere mensen zoeken naar hetzelfde probleem in de toekomst! :Y)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dit is wel erg simpel. PMG FAQ » Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem?

Anders kijk je gewoon wat voor chips erop zitten, bekijk bijvoorbeeld de northbridge (wel de eventuele koeler/heatsink afhalen) en lees de opschriften uit. De drivers kun je naast de website van de fabrikant van het mobo gewoonlijk ook van de website van de fabrikant van de chip(set) halen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.