Toon posts:

Switch probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 900 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb sinds kort een heel raar probleem met mijn Sweex 5x Switch.

mijn setup thuis ziet er zo uit.

Op de begane grond staat een ADSL Modem, en een losse Maxxlan Router er aan. Hierop zitten 2 pc's verbonden. Dan gaat er een netwerk kabel naar het zolder toe, de 5e Poort van de sweex switch ( de uplink als ik het goed heb. ) dan zit er daar op de 1e poort mijn pc, en af en toe op de 2e een laptop, of een reparatie pc.

Modem ---->Router --------------->Switch

Het probleem is, als ik de pc, en laptop aan de switch gooi, werkt bij mij de uplink niet meer, de ledjes voorop gaan dan steeds aan, uit, aan uit. De verbinding van mijn switch naar de router geeft dan een conflict. haal ik 1 van de 2 stekkers uit de switch werkt alles weer normaal.

is deze switch gewoon kapot? of is er iets anders aan de hand. ik heb nog nooit dit probleem gehad hiervoor.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

thanx in advance :)

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Weet je zeker dat de 5e poort op je switch een uplink functie heeft? Misschien hebben alle poorten wel uplink, dan zou je een andere poort moeten gebruiken voor de kabel naar de zolder. Om welke sweex switch gaat het?

wwweet ik veel...

Verwijderd

Topicstarter
http://www.sweex.com/product.asp?pid=108 Deze switch is het.

ik heb ook al meerdere poorten gebruikt voor de "uplink" maar het probleem blijft bestaan.

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Heb hier ook zo'n switch staan en volgens mij kunnen alle poorten als uplink gebruikt worden... *kijk ff op site van sweex*... inderdaad, uit de handleiding:
Number of uplink gates: Any of the ports can be used as an uplink port.
Heb je de switch al is een tijdje uit gezet (stroom dr 5 minuten af) en dan weer aan gezet? wil nog wel is helpen bij dit soort switchjes.

Anders zou ik die kabels is nakijken, misschien een hond of muis erop geknaagd heeft, kan op een kortsluiting duiden nemelijk.

Wat ook nog kan, deze switch schakelt automatisch tussen verschillende snelheden en polariteit (cross/straight) daardoor kan het zijn zat het overleg tussen de switch en de netwerkkaart aan de andere kant niet goed lukt.
Ofwel: je netwerkkaart driver updaten en snelheid op 100MB-Full duplex zetten, dan nog is proberen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zie in je verhaal geen eenduidige reden staan waardoor dingen fout kunnen gaan, op een na:

Sweex.

Leuk dat 't een nederlands bedrijf is, maar ze maken de meest goedkope baggerhardware die er is. Vervang dat sweex dingetje door een model dat een tandje duurder is en je bent waarschijnlijk van het gezeur af, in ieder geval voorlopig. Producten van Sweex hebben bij mij alleen maar voor problemen gezorgd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Zelfde verhaal hier. Ik had een Sweex 16-poorts switch. Leuk ding maar op die chips zit een _veel_ te klein koelblok, het kreng is gewoon doorgefikt.
Ziet hier voor de brandplek :X

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• hellbringer

hellbringer

Weeeeeeee!

CyBeR schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:43:
Ik zie in je verhaal geen eenduidige reden staan waardoor dingen fout kunnen gaan, op een na:

Sweex.

Leuk dat 't een nederlands bedrijf is, maar ze maken de meest goedkope baggerhardware die er is. Vervang dat sweex dingetje door een model dat een tandje duurder is en je bent waarschijnlijk van het gezeur af, in ieder geval voorlopig. Producten van Sweex hebben bij mij alleen maar voor problemen gezorgd.
Ach kom, voor de huis-tuin en keuken gebruiken voldoet het prima, ja je moet er geen bedrijfsnetwerk op gaan draaien, zoiezo 19" rack versies van hun Switches vind ik ook het meest onzinnige wat je maar bestaat.
Maar een klein netwerkje met daarop 3 PC op een 5 poort switch moet makkelijk gaan.
(heb zelf hier ook zo'n zelfde geval staan en die draait al meer dan een jaar)

Maar ik ben wel met je eens, als het ding nu echt kapot blijkt te zijn, koop dan een iets duurder switchje van Sitecom, Linksys of 3Com. (Geen Trust of Sweex dan in ieder geval)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

hellbringer schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:54:
[...]

Ach kom, voor de huis-tuin en keuken gebruiken voldoet het prima, ja je moet er geen bedrijfsnetwerk op gaan draaien, zoiezo 19" rack versies van hun Switches vind ik ook het meest onzinnige wat je maar bestaat.
Het voldoet wel, ja. Maar je hebt een grotere kans dat je 't moet vervangen omdat 't kapot is gegaan (zoals ook al gedemonstreerd hierboven). Met een beetje pech ben je in the end duurder uit dan wanneer je in een keer een product van een bewezen merk had gekocht. Ik heb hier al meerdere goedkope krengen versleten door er weinig anders mee te doen dan ze in m'n netwerk gebruiken. Nu heb ik drie goede switches (2x procurve 408, 1x linksys 5-poorts dingetje) die 't nog nooit af hebben laten weten. Zelfs geen powercycle nodig gehad.

Ik weet dat bij ons Nederlanders alles zo goedkoop mogelijk moet, maar dan moet je wel iets verder kijken dan alleen 't prijskaartje in de winkel ;)

• MagnetiO
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Wat ook het geval kan zijn is dat je bij je switch of de uplink of de laatste poort kan gebruiken

of / of niet en / en

check dat even

Uplink of 8 x is bij mij het geval

Gr.

m.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk nu wel dat hij kapot is gegaan, heb vanmorgen mijn vinger half verbrand aan dat ding :S vanmiddag maar even een nieuwe kopen :P

allemaal bedankt :)

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Foto's?

• hellbringer

hellbringer

Weeeeeeee!

Ramptourist :D

Maar nu wel een 'goede' switch kopen he korn1987!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

offtopic:
Keihard :D

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
fotos staan op Ogrish. Kan wel zijn dat website geblockt is :+

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat is dan wel een goed betaalbaar merk voor een switch?

Mijn huidige switch (Edimax) lijkt overigens ook gesneuveld te zijn, vandaar mijn vraag.

[ Voor 46% gewijzigd door pven op 31-08-2005 19:33 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

3com, d-link,netgear, linksys bijvoorbeeld

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Dit misschien een mooie switch waar je nog een tijdje mee door kan. Ik ben van plan hem zelf ook binnenkort te halen.

http://www.obcs.nl/ice.cg...l1.html&levprodid=3826473

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
de linksys switchjes met metalen behuizing zijn heel mooi en deglijk én hebben levenslange garantie :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pven schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:54:
Wat is dan wel een goed betaalbaar merk voor een switch?

Mijn huidige switch (Edimax) lijkt overigens ook gesneuveld te zijn, vandaar mijn vraag.
Ruwweg heb je 2 categorieen switch fabrikanten:

el-cheapo (sweex, edimax, trust, etc.)
professioneel (hp, cisco, extreme, etc.)

Die eerste moet je mijden als de pest IMO. Ja, ze zijn goedkoop. En dat merk je ook in de performance en vooral de betrouwbaarheid.

Bij de tweede categorie kun je switches vinden van tienduizenden euro's. Beetje overkill voor thuis, en bovendien buiten het gemiddelde budget. Maar sommige van die fabrikanten (hp, linksys om maar twee voorbeelden te noemen) maken ook goedkopere apparaatjes voor gebruik thuis en in kleinere kantoortjes. Ze zijn wel duurder dan de switches bij sweex e.d. vandaan, maar ze gaan dan ook wel een stuk langer mee.

Ik heb zelf uitstekende ervaringen met HP Procurves (dat zijn m'n favoriete switches) en de switches van Linksys. Van die fabrikanten heb ik er zelf nog nooit een kapot zien gaan.

Pagina: 1