Moeders wil kabel bij Casema...

Pagina: 1
Acties:

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
...en nou vraag ik me af welk Wanadoo-abo ze dan het beste kan nemen...
Het gaat er vooral om dat ze niet zo'n ernorme telefoonrekening heeft dankzij het gechat en gemail van m'n zusje.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16

Floor-is

5.2

Kaj. Euh ja wat moet ik zeggen.

Ik heb Casema, al een hele poos, dus euh de serieele variant.

Het is erg traag, maar je bent inderdaad een vast bedrag per maand kwijt. Een van de grootste problemen die ik zelf heb is niet de slechte ping tijden of dat je niet meer dan 36 uur achtereen geconnect kan zijn, maar wel dat de mailserver zich redelijk vaak geen raad meer weet met mijn mail.

Op zich kan je het dus wel goed doen, als je niet te veel gaat downloaden en niet al te gesteld bent op snelheid.

Bericht hierboven

Verwijderd

tja, en het ligt er natuurlijk aan of je in een 'goede' of een 'slechte' regio zit.. alleen kun je dat nergens op een site zien ofzo.

ik zit dus in een 'slechte' regio (bezuidenhout, den haag), en meestal is het wel te doen, maar ik heb toch wel meerdere keren per week last van 10-20 seconden lag op IRC en een download van 100 bytes/s...

maarja, 't is een grote gok ;)

Verwijderd

Dat wil moeders niet. Dat denkt ze misschien.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 11:24 schreef Bart_traB het volgende:Dat wil moeders niet. Dat denkt ze misschien.
LOL

Ze woont in Utrecht (de stad dus), en aangezien het niet gaat om het downloaden van ernorme stukken data (heb ik uitdrukkelijk verboden, aangezien het één van mijn eigen bakkies is waar ze op i-netten),zal IMHO de bottleneck bij het surfen liggen.
* Kaj. heeft iig niet het idee dat een chatkanaal zoveel dataverkeer genereert...

Verwijderd

Neem ADSL man, als je in de (binnen)stad woont. Probeer gewoon bij www.mxstream.nl hoe de beschikbaarheid enzo is. Kost 100 piek per maand ofzo, maar zeker wel 100 keer sneller dan Casema Utrecht.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Jah, weet ik. Heb ik ook nog ff aan zitten denken.
Maar mijn moeder heeft het niet erg breed (alleenstaand, twee inwonende kinderen), daarnaast zit ze dan nog steeds met een hoge maandelijkse last, omdat ze in die situatie tweemaandelijks ongeveer evenveel kwijt is als met een gewone inbelverbinding.

Kabel leek ons de beste (lees: goedkoopste) oplossing, en als we dan het goedkoopste abo zouden kunnen nemen, is dat alleen maar beter. Waarom denk je dat ik één van m'n eigen computers er neer heb gezet?
Ze had een gammele 486 met 4(!)MB staan; daar kan m'n broertje niet eens een fatsoenlijk spelletje op spelen. En i-netten ging ook niet echt lekker op die bak.
Dan maakt een P233MMX met 64MB geheugen toch een aardig verschil.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16

Floor-is

5.2

Neem lekker casema dan, niet te duur en geen extra telefoonkosten.

Voor surfen is het wel genoeg en voor chatten helemaal. (Het is soms wel traag en je hebt ping-time outs enzo, maarja dat hoort erbij).

Bericht hierboven

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Jah, weet ik. Heb ik ook nog ff aan zitten denken.
Maar mijn moeder heeft het niet erg breed (alleenstaand, twee inwonende kinderen), daarnaast zit ze dan nog steeds met een hoge maandelijkse last, omdat ze in die situatie tweemaandelijks ongeveer evenveel kwijt is als met een gewone inbelverbinding.
Kaj jij kunt natuurlijk ook je moeder tegemoet komen met ADSL.Voorbeeld: jij geeft moeders elke maand twee geeltjes en moeder zelf twee geeltjes heb ze wel ADSL.Zonder ergenissen enzo zoals je bij casema hebt.

Geen slecht idee toch :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ja, maar ik moet er dan ook wel wat aan hebben he.:)
FYI: * Kaj. woont al een erg lange tijd op z'n eigen en heeft ook de nodige vaste lasten...

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
* Kaj. woont al een erg lange tijd op z'n eigen en heeft ook de nodige vaste lasten...
Ik weet daar ook alles van maar kijk >>>>>>
Als ik dan in je profiel status lees en zie dit staan Beroep DTP-er, systeembeheer, lichttechnicus, SCSI-freak :) Dan heb je vast wel twee geeltje in de maand voor moeders over.
Kijk het is maar een optie ''het hoeft niet maar het kan wel'' uhmm ik lijk wel van die reclame :?

Ik probeer mijn moeders ook achter de pc te krijgen ik wil zelf het bakkie waar ik nu achter zit afstaan maar ze heeft geen ruimte zegt ze.Ze wil een labtob maar ik vindt beter dat je een home pc kunt nemen zeker als je de sims enzo wilt spelen. ohh shit nou dwaal ik af :)

Verwijderd

Foei toch Kaj !!

Mams een Wananiks abo aansmeren? Waarom geen UPC? ;)

Gewoon tegen mams zeggen dat ze je zus meer kostgeld moet vragen, en anders zuslief vertellen dat ze of 3/4 van de foonrekening betaald, of een eigen foonlijn aanschaft. Dat laatste heb ik gedaan toen ik internet wilde hebben, en zo leer je van wat je uit kunt geven en wat niet :)

Jord.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
* Kaj. wist niet dat het UPC-leger inmiddels tot Utrecht opgerukt was...[img=15,15]i/s/wink.gif[/img]
Sterre(zusje) betaalde wel een deel, maar ze heeft chronisch geldgebrek. Dus een eigen foonlijn is helemaal onbereikbaar.

Overigens wilde mijn moeder zelf dat er i-net kwam; omdat ze een cursus aan het volgen was voor de bieb, en daar was i-net bij nodig. Dus kan ze nou moeilijk terug.
Maar met een beetje mazzel is de verslaving van Sterre weer een beetje gezakt; de comp staat dankzij een door Sterre gesloopte harddisk al een maand stil.>:)

Verwijderd

In Utrecht zelf kun je geen UPC Chello nemen hoor. SImpel vanwege het feit dat de kabelboer hier casema is en niet UPC.

Je kunt wel MXStream nemen... mjamjam.. :9 Haal je 1024kbit/s mee. Vandaag bij mij in huis geinstalleerd en zit continu op 100k/s bij nederlandse sites. Da's wat beter dan casema. Vriend van me heeft dat en die mag juichen als 'ie 6k/s haalt.

Verwijderd

Dan wordt het tijd dat zusje iets aan die kosten gaat doen (verminderen bedoel ik).
Dan tsjet ze maar 2 uurtjes minder per dag en neemt ze een krantenwijkje, levert 2x zoveel op :)

Ennuh... je kan haar ook aan een vriendje koppelen :Y) dan heeft ze geen tijd voor internet.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Op donderdag 18 januari 2001 09:08 schreef rht het volgende:
.....
Ennuh... je kan haar ook aan een vriendje koppelen :Y) dan heeft ze geen tijd voor internet.
heheh :) Stille hint voor foto op got?

Naja, Kaj, foto erop (+ info leeftijd enz en 06 ) en wie weet....
hoef je ook geen inet meer te betalen voor hun!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ik heb best een knap zusje hoor..:)
* Kaj. heeft nog wel ergens een foto van d'r.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
nou, post foto maar :)
Pagina: 1