Beste gratis rode ogen verwijder programma (ervaringen)

Pagina: 1
Acties:
  • 9.798 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100592

Topicstarter
Er zijn tal van zowel betaalde als gratis programma's waar eenvoudig rode ogen mee te verwijderen zijn, maar ik zou mij in dit topic graag willen richten tot persoonlijke ervaringen met verschillende programma's en dan voornamelijk freeware.

Welke programma's (plugins) gebruiken jullie en wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02:10

steveman

Comfortabel ten onder

Picasa, doet nog veel meer dingen, maar dat dus ook!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Picasa ken ik ja, nog niet geprobeerd.
Maar werkt fijn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de red eye remover functie van picasa geprobeerd en ik moet zeggen dat ik het niet bepaald goed vind.

Mijn eigen ervaring is dat de red eye removers van Vicman goed en snel werken, alleen is dat geen freeware.

Iemand nog suggesties voor goede freeware?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100592 op 29-08-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

hmm, picasa gooit er gewoon een blok "donker" spul overeen, niet echt inteligent. Gaf bij mij geen mooi resultaat. Voor de rest is picasa best een leuk prog.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gimp! :) Of photoshop, maar da's niet gratis :) Rode plek selecten, featheren, en het rode kanaal dichtdraaien.

[ Voor 87% gewijzigd door HunterPro op 29-08-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

adobe photo album starter edition, deze freeware versie doet ook niet veel meer helaas..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HunterPro schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:44:
gimp! :) Of photoshop, maar da's niet gratis :) Rode plek selecten, featheren, en het rode kanaal dichtdraaien.
Ik heb de officiële versie van photoshop (7.0, in cs2 schijnt er standaard een plugin voor in te zitten)
en ik kan daarmee zeker op een mooie manier rode ogen verwijderen, alleen vindt ik het zelf voor een foto'tje of 40 echt te veel werk.

Die red eye remover van vicman werkt heel goed en echt super snel, zoiets zoek ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Anoniem: 100592 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:18:
[...]

Ik heb de officiële versie van photoshop (7.0, in cs2 schijnt er standaard een plugin voor in te zitten)
en ik kan daarmee zeker op een mooie manier rode ogen verwijderen, alleen vindt ik het zelf voor een foto'tje of 40 echt te veel werk.

Die red eye remover van vicman werkt heel goed en echt super snel, zoiets zoek ik dus.
Die plugin heb ik zelfs niet nodig, ik gebruik er pohotoshop CS voor, met channel mixer. wel beetje meer werk, maar dan gaat het ook zoals ik wil. Sommige rode ogen zijn nogal hardnekkig, en dan kan ik ook desnoods pixel per pixel selecteren. Zeer goed resultaat!

NIet echt een antwoord op de vraag van de TS, maar wel een reactie op deze post ...

[ Voor 7% gewijzigd door plastronneke op 30-08-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 07-05 14:58
In CS2 kan je met de Red Eye Tool heel makkelijk rode ogen verwijderen. Je kiest de tool en klikt ermee in de buurt van het rode oog en de rest gaat automatisch.
Van wat ik ervan gezien heb werkt dit wel goed, maar ik heb er zelf weinig ervaring mee.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 20:53

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

urk_forever schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:14:
In CS2 kan je met de Red Eye Tool heel makkelijk rode ogen verwijderen. Je kiest de tool en klikt ermee in de buurt van het rode oog en de rest gaat automatisch.
Van wat ik ervan gezien heb werkt dit wel goed, maar ik heb er zelf weinig ervaring mee.
CS2 is nou niet direct gratis te noemen ;)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 17:44

MBV

Met PSP krijg je ook mooie resultaten, al is het wat gepriegel. Je kan daarmee een oog over de vlek heen 'tekenen' mbv de rode ogen tool. Je kiest een kleur voor de ogen uit een standaard set, selecteert met een tool het oog, en je kan pupilgrootte enz instellen. Werkt wat minder goed als het slachtoffer niet recht naar je camera kijkt.
offtopic:
Ik mag niet met PSP vloeken
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In principe kan je met photoshop tot in perfectie een rood oog weghalen, maar dat is gewoon teveel werk voor zeg maar 40 foto's.

Heeft iemand ervaring met een volledige versie van Vicman's software?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100592 op 30-08-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 07-05 14:58
the_shadow schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:35:
[...]

CS2 is nou niet direct gratis te noemen ;)
Ah, had de beginpost niet goed gelezen, dacht dat hij zowel betaalde als freeware programma's zocht. Mijn fout :>

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Ik gebruik gewoon het tooltje van Pixum, Pixum-Up, daarmee kan je rooie ogen weghalen, en je foto naar 2:3 croppen, meer heb je niet nodig toch 8)

edit:

Hm, tool lijkt niet meer beschikbaar op de site, is vervangen door een nieuwe soft...
Als je'm wilt testen, laat maar iets weten.

[ Voor 36% gewijzigd door Fire69 op 30-08-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:15
Irfanview heeft ook een Red Eye Remover functie, het is freeware en je kunt het downloaden op http://www.irfanview.com of via de meuktracker natuurlijk :)

[edit] hm, ik heb het net even uitgeprobeerd, maar het stelt niet echt veel voor :)

[ Voor 25% gewijzigd door dsibma op 30-08-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77558

MS Office Picture Manager (MS Office 2k3) bevat ook zo'n functie, werkt in sommige gevallen heel goed, maar in sommige ook echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 09:52
FastStone Image Viewer 2.22 Freeware (Last Update: Aug 25,2005)
A FREE image browser, viewer, converter and editor that supports all major graphic formats including BMP, JPEG, JPEG 2000, GIF, PNG, PCX, TIFF, WMF, ICO and TGA. Other features include a batch image converter / resizer, a Full Screen image viewer with Select-Zoom support, a crystal-clear magnifier and a slideshow with 150+ transitional effects.

http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm
(zit ook 2:3 4:3 crop mogelijkheid in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op mijn pc staat, om een of andere reden, Arc soft foto studio 5.5.

het werkt met met rode ogen functie aanklikken en dan 1 keer klikken per oog. Erg simpel. Het resultaat is matig. Ik denk dat het een "standaard oog" over het foto oog heen plakt. Maar als het snel moet is het wel makkelijk.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fire69 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:13:
Ik gebruik gewoon het tooltje van Pixum, Pixum-Up, daarmee kan je rooie ogen weghalen, en je foto naar 2:3 croppen, meer heb je niet nodig toch 8)

edit:

Hm, tool lijkt niet meer beschikbaar op de site, is vervangen door een nieuwe soft...
Als je'm wilt testen, laat maar iets weten.
Vertel eens wat meer over die rode ogen functie, werkt het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

De bij Canon geleverde zoombrowser is niet verkeerd. Dus als je een Canon camera hebt is het zeker de moeite waard om er naar te kijken. (ik heb helaas een Sony camera)

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

urk_forever schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:14:
:P
behalve als er teveel rood is , had wel wat last met deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.dc-pics.net/chainsaw/photos/photo309.jpg
(shoot bij opnames van videoclip van een metal band)
De dame in had nl ook nepbloed onder haar lens en de red eye tool pakte toen maar alles dat rood was :) ach ja ook niet al te lang moeite voor gedaan ....

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Ik vind het rode bij die foto nou juist wel goed uitkomen ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

Faststone net gedownload en geprobeerd en werkt netjes en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:17

Zoefff

❤ 

Ok, fijn! :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.