Powerpoint aansturen d.m.v. MIDI?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Hey!

Ik heb morgen een optreden met mijn groepje. We spelen voornamelijk met synthesizers, laptops,... en we zingen erbij. Als backup voor als iemand zijn tekst ofzo vergeet staat mijn laptop steeds op de tafel met een powerpoint presentatie met daarin onze teksten, bindteksten, wat we wanneer moeten doen,...

Tot hiertoe moest er telkens dan iemand naarmate de show vordert met de muis naar de volgende pagina's scrollen, wat nogal opvalt en wat afleidt. Vandaag hoor ik echter van een groepslid dat hij thuis 2 MIDI-pedalen heeft van zijn elektronisch drumstel. Ik heb zelf een externe USB-geluidskaart met een MIDI in- en uitgang.

Mijn plan was om die MIDI-pedalen aan te sluiten en die op één of andere manier te assignen aan de volgende en vorige slide, zodat ik met een onopvallende druk op de pedaal naar de volgende slide kan, en evt terug als ik me vergist heb.

Er is echter geen ingebouwde MIDI-support in Powerpoint. Bestaan er naar jullie weten plugins voor zoiets of workarounds zoals een software die een MIDI-signaal omzet naar bvb 'scroll-down'?
Ik neem aan dat zoiet wel bestaat, gezien er toch een hoop afstandsbedieningen voor powerpoint moeten bestaan, en MIDI-een goede interface is voor knoppen etc.

Alvast bedankt!

PS: bij nader inzien is een software om MIDI aan scrollen te koppelen eigenlijk al genoeg... Google levert echter niet op :( Net als Office Online etc...

[ Voor 11% gewijzigd door Joske Pauwels op 29-08-2005 19:21 . Reden: de PS... ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Signature

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat er wel ActiveX of andere dll achtige plugins zijn te vinden waarmee je MIDI signalen kunt uitlezen. Als je dit vervolgens met een beetje VBA code in je presentaties verwerkt moet je het wel voor elkaar kunnen krijgen.

Stanraad oplossingen ken ik niet, ik denk niet dat het vaak genoeg voorkomt om er iets standaard voor te maken :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Hmm, ik had het daar bewust niet geplaatst, omdat het geen specifieke software voor powerpoint moet zijn, maar bvb ook een software die een midi signaal naar een muisklik omzet.
Boss schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:34:
Ik denk dat er wel ActiveX of andere dll achtige plugins zijn te vinden waarmee je MIDI signalen kunt uitlezen. Als je dit vervolgens met een beetje VBA code in je presentaties verwerkt moet je het wel voor elkaar kunnen krijgen.

Stanraad oplossingen ken ik niet, ik denk niet dat het vaak genoeg voorkomt om er iets standaard voor te maken :)
Maar zo'n activeX control is blijkbaar echt niet te vinden. Wel een goed dat je VBA tersprake brengt, want daaraan heb ik nog niet gedacht. Maar dan is het minder moeite om de rpesentatie in iets anders (dan powerpoint) te maken, waarbij wél met midi aangestuurd kan worden...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hij staat hier wel goed, inmiddels :)
Een google op midi visual basic i/o levert o.a. dit componentje op, wat je idd in vba moeten kunnen integeren. Het componentje levert je een event midi-message, wat je dan verder kunt verwerken :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland