[VB.NET] Crystal Reports ReportSource fout

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb een report gemaakt dat ik met VB.NET 2005 Express wil oproepen. Ik heb een nieuw Form aangemaakt met daarop een CrystalActiveXReportViewer. Ik heb mijn report aangemaakt via Crystal Reports 10 en op mijn C: opgeslagen.

Als ik nu in mijn code dit report wil oproepen, krijg ik volgende System.InvalidCastException foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://wim.bernaerts.net/forums/got/vb2005.png

Echter, als ik de handleidingen op internet bekijk, lijkt het mij toch op deze manier te moeten.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
"c:\..." is zoiets als een string. RecordSource wil iets anders dan een string.

[edit]
Is er ook zoiets als ReportFileName?

[edit2]
Op msdn gebruiken ze een dubbele backslash.

[ Voor 77% gewijzigd door Daos op 29-08-2005 19:44 ]

• WimB
Nee, het is echt gek, maar ik kan geen enkele andere property vinden die in aanmerking komt.

Op het internet hebben ze het altijd over de Crystal Report Viewer (in plaats van Crystal ActiveX Report Viewer). Maar deze kan ik nergens vinden.

Heeft er iemand ervaring met Crystal Reports in Visual Basic (of C#) .NET Express. Want zonder reports, kan je toch niet veel doen.

Edit:
Daos schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:59:
Op msdn gebruiken ze een dubbele backslash.
Dat had ik gezien, maar dat is volgens mij een fout. Op de website van Crystal Reports gebruiken ze een enkele backslash. In ieder geval krijg ik exact dezelfde foutmelding als ik een dubbele backslash gebruik. Op die link die jij geeft is het trouwens ook de Report Viewer en niet de Activex Report Viewer. Ik vind het vreemd dat ik die gewone viewer nergens vind.

[ Voor 48% gewijzigd door WimB op 29-08-2005 19:54 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
Misschien kan je hier verder mee:

[rml][ c#.NET] Crystal reports Database login[/rml]

https://fgheysels.github.io/

• Daos
  • Niet online
Heb je wel referenties gemaakt naar de juiste libraries?

Kijk eens naar:voorbeeldjes -> vbnet_win_SimplePreviewReport.zip
Daarin laten ze 5 manieren zien.

• WimB
Al deze voorbeelden zijn van VS.NET 2003 in plaats van VS.NET 2005.

Als ik zo'n voorbeelden probeer te openen, dan krijg ik een conversiewizard. Na het uitvoeren van deze wizard heb ik steeds hetzelfde probleem (maakt niet uit welk voorbeeld), hij kan bepaalde recources niet vinden:

Afbeeldingslocatie: http://wim.bernaerts.net/forums/got/crystal.png

Ik heb Crystal Reports 10 zonder problemen kunnen installeren en ik kan er ook rapporten mee aanmaken en bekijken.

• Daos
  • Niet online
Dit zijn de missende referenties. Zoek ze op (of iets dat er op lijkt) en voeg ze toe.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<Reference
    Name = "CrystalDecisions.Shared"
    AssemblyName = "CrystalDecisions.Shared"
    HintPath = "..\..\..\Program Files\Common Files\Crystal Decisions\1.0\Managed\CrystalDecisions.Shared.dll"
/>
<Reference
    Name = "CrystalDecisions.ReportSource"
    AssemblyName = "CrystalDecisions.ReportSource"
    HintPath = "..\..\..\Program Files\Common Files\Crystal Decisions\1.0\Managed\CrystalDecisions.ReportSource.dll"
/>
<Reference
    Name = "CrystalDecisions.CrystalReports.Engine"
    AssemblyName = "CrystalDecisions.CrystalReports.Engine"
    HintPath = "..\..\..\Program Files\Common Files\Crystal Decisions\1.0\Managed\CrystalDecisions.CrystalReports.Engine.dll"
/>
<Reference
    Name = "crystaldecisions.windows.forms"
    AssemblyName = "crystaldecisions.windows.forms"
    HintPath = "..\..\..\program files\common files\crystal decisions\1.0\managed\crystaldecisions.windows.forms.dll"
/>

Dit alles staat gewoon in het .vbproj bestand.
Pagina: 1