Toon posts:

[Exchange 5.5] Forward werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oude NT4 Small Business Server met hierop Exchange 5.5. Eén email adres binnen het gekoppelde domein moet geforward worden naar een hotmail account. (ze halen *@eigendomein.nl binnen via BSMTP)

Het volgende heb ik gedaan:

- Custom Recipient gemaakt met smtp adres "naam@hotmail.com"
- Mailbox aangemaakt naam@eigendomein.nl
- Op de mailbox de custom recipient ingesteld als alternate recipient.

Toch komen mail berichten niet aan in de hotmail box. Wat het vreemder maakt, voorheen was het adres toegekend aan een distributie groep, en werd dat adres dus afgeleverd bij een aantal leden van die groep. De groep is verwijderd, en hierna dus bovenstaande stappen uitgevoerd, maar de mail komt nog steeds aan bij de leden van die niet meer bestaande groep. (en er staat nergens een alias ingesteld met het betreffende adres)

Dus het lijkt er op dat hij de wijzigingen niet in de gaten heeft of iets dergelijks. Server reboot nog niet kunnen proberen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Zal inderdaad de directory cache van de information store zijn; die staat standaard op 12 uur, als ik me niet vergis. Morgenochtend weer eens kijken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Server rebooten hoeft niet, probeer bij services eerst de exchange service te stoppen en te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Na een dag wachten nog geen verandering, herstarten services ook niet en zelf hertsarten van de server geen enkel effect.

Ik heb om het uit te proberen het hele adres@domeinnaam.nl op alle fronten eruit gegooid, geen mailbox meer, geen alias meer, ook geen custom recipient en distributiegropen merr. Dus het hele adres betsaat nergens meer op de exchange server. Server herstart, en daarna mailtje gestuurd naar het niet meer bestaande adres. Komt gewoon nog bij de leden van de niet meer bestaande oude distributielijst binnen.

Het lijkt wel of de server bevroren is en geen wijzigingen meer opneemt. Hij moet nog maar een half jaartje meedraaien, dus herinstallatie of een nieuwe is ook zo zonde. Iemand een idee wat dit kan zijn