hoi ik heb een dremel van me opa geleend
en ben aan de slag gegaan heb voor in men case mooi met plexiglas en een cooler mooi raampje in gemaakt en nu moet ik achter dat raampje het ijzer weg dremelen en nou wil ik even weten wie weet er VEEEEL tips over het dremelen in ijzer ff nie dom doen met da lees in faq da is vaag dus vraag ik het so wie kan me helpen ??
this nie leuk want me pc kast staat buiten uitgetekent met coolers erop getekent en klaar om gedremelt teworden maar ik durf nie in ijzer te dremelen ben bang da ik het verpest en laat die kast nie aan iemand anders over help please??
Verwijderd
Hulp zoeken 
Gewoon voorzichtig zagen met die handel. Je doet de kast heus geen pijn als je een beetje uitschiet
En als je niet zo'n vaste hand hebt, iets "ruimer" uitzagen, zodat je ruimte hebt voor vergissingen. Wat je teweinig uitzaagt, kun je later altijd nog bijvijlen.
Gewoon voorzichtig zagen met die handel. Je doet de kast heus geen pijn als je een beetje uitschiet
En als je niet zo'n vaste hand hebt, iets "ruimer" uitzagen, zodat je ruimte hebt voor vergissingen. Wat je teweinig uitzaagt, kun je later altijd nog bijvijlen.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 18:12 ]
Veiligheidsbril. echt. een gewone bril voldoet niet.
enne
[google =dremel in ijzer]
enne
[google =dremel in ijzer]
[ Voor 28% gewijzigd door leuk_he op 29-08-2005 18:12 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Translation...Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:08:
hoi ik heb een dremel van me opa geleenden ben aan de slag gegaan heb voor in men case mooi met plexiglas en een cooler mooi raampje in gemaakt en nu moet ik achter dat raampje het ijzer weg dremelen en nou wil ik even weten wie weet er VEEEEL tips over het dremelen in ijzer ff nie dom doen met da lees in faq da is vaag dus vraag ik het so wie kan me helpen ??
this nie leuk want me pc kast staat buiten uitgetekent met coolers erop getekent en klaar om gedremelt teworden maar ik durf nie in ijzer te dremelen ben bang da ik het verpest en laat die kast nie aan iemand anders over help please??
Maar goed: eerste hit via Google.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:08:
Hoi. Ik heb een Dremel van m'n opa geleend en ben aan de slag gegaan.
Ik heb voor in m'n case een raampje gemaakt van plexiglas met een fan erin en nu moet ik achter dat raampje het ijzer weg dremelen.
Nu zou ik graag willen weten wie er veel tips heeft over het dremelen in ijzer.
Even niet doen alsof je een IQ hebt dat onder het landelijk gemiddelde ligt door 'kijk in de FAQ' te zeggen, want dat is vaag, dus vraag ik het zo: wie kan me helpen?
Het is niet leuk, want m'n PC kast staat buiten uitgetekend en klaar om gedremeld te worden, maar ik durf niet in ijzer te dremelen. Ik ben bang dat ik het verpest en ik laat die kast niet aan iemand anders over. Kunt u mij helpen?
Bovendien kun je het natuurlijk altijd nog laten doen door iemand die meer ervaring heeft.
Je kast even aan iemand anders overlaten is minder erg dan het zelf verpesten
[ Voor 113% gewijzigd door Rone op 29-08-2005 18:17 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Die lijkt me eigenlijk meer een topic voor CE
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Vergeet je niet een ding?? je hebt het nooit eerder gedaaan en bgint meteen op je kast?? zou je neit gewoon eens een stuk plaatstaal op de kop tikken?? mooi oefen bordje.. ff proberen dit, ff probere zo.. en dan krijg je vanzelf een idee of je goed of slecht bezig bent... geeft je meer vertrouwen in jezelf, want "oefening baart kunst (object)"
Dit topic is meer wat voor CME... Move DOC->CME
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Tip 1: Probeer het even uit op een ander stukje metaal óf een deel dat er sowiezo uitmoet (dus een gat in je toekomstige gat maken bij wijze van spreken).
Tip 2: plak een beetje tape over de snede zodat je coating niet zo gaat splinteren
Tip 3: probeer niet te krappe bochten te maken, maar neem ze iets ruimer óf maak scherpe hoeken (heb je wel meer risico met "doorschieten")
Tip 4: Laat je dremel het werk doen, ga dus niet duwen: je schijf slijt sneller en heeft meer kans op breken + je dremel motor vind dat niet zo lekker.
Tip 2: plak een beetje tape over de snede zodat je coating niet zo gaat splinteren
Tip 3: probeer niet te krappe bochten te maken, maar neem ze iets ruimer óf maak scherpe hoeken (heb je wel meer risico met "doorschieten")
Tip 4: Laat je dremel het werk doen, ga dus niet duwen: je schijf slijt sneller en heeft meer kans op breken + je dremel motor vind dat niet zo lekker.
Verwijderd
Als je de dremel te eng vind (zoals ik
) kan je altijd nog een figuurzaag pakken (met het juiste zaagje)
Verwijderd
Welkom op GoT.
Heb je de search/FAQ of google al wel gebruikt? Daar is anders genoeg te vinden over hoe je dit allemaal het best kan doen hoor. Ik wil nog één ding toevoegen aan jevn's tips. Plak gewoon de hele zijkant goed af, je weet nooit wat er mis kan gaan
.
Bedankt voor de vertaling r00n ^^
Heb je de search/FAQ of google al wel gebruikt? Daar is anders genoeg te vinden over hoe je dit allemaal het best kan doen hoor. Ik wil nog één ding toevoegen aan jevn's tips. Plak gewoon de hele zijkant goed af, je weet nooit wat er mis kan gaan
Bedankt voor de vertaling r00n ^^
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 18:46 ]
ohja, je kan het resultaat hier aan ons tonen:
[rml][ CM] De mislukkelingen - deel 4[/rml]
[rml][ CM] De mislukkelingen - deel 4[/rml]
[ Voor 3% gewijzigd door Helox-in-a-box op 29-08-2005 18:42 ]
OT:
als je het uitgetekende hebt op de kast is het heel simpel, gewoon over de lijntjes gaan met je slijpschijfje, kan je dit niet of niet netjes genoeg, laat het dan door iemand anders doen en kijk toe hoe het moet.
Verwijderd
best altijd eerst eens op een oefenstukje doen. Pak zeker geen dikke slijpschijf, die zijn voor iets anders bedoeld. Klem uw plaat goed vast, want ge gaat daar een machientje opzetten dat 12000 toeren per minuut draait. Bets is ook da ge het zo dicht mogelijk bij uw te bewerken oppervlak vastklem, da ga je minder trillingen en lawaai hebben. Als een slijpschijf valt pak je best een nieuwe. Als da aan 12000 toeren uiteenspring zal da ni echt mooi zijn voor u. Draag ook een veiligheidsbril!
Verwijderd
Misschien al genoemd maar:
- ALTIJD een veiligheidsbril dragen: vroeg of laat kom je er achter
- Aan de achterkant beginnen met zagen of boren: bij uitschieters zie je dan geen lelijke krassen
- Bij zagen een stukje van de lijn zagen zodat je de rest handmatig kan bijvijlen
- Geen druk zetten op het slijpschijfje maar gewoon de snelheid zijn werk laten doen: hierdoor doe je 3x langer met een slijpschijfje.
- Zorg voor een vlakke en stevige ondergrond en zorg dat het te bewerken object vast zit zodat het niet wegschiet
- ALTIJD een veiligheidsbril dragen: vroeg of laat kom je er achter
- Aan de achterkant beginnen met zagen of boren: bij uitschieters zie je dan geen lelijke krassen
- Bij zagen een stukje van de lijn zagen zodat je de rest handmatig kan bijvijlen
- Geen druk zetten op het slijpschijfje maar gewoon de snelheid zijn werk laten doen: hierdoor doe je 3x langer met een slijpschijfje.
- Zorg voor een vlakke en stevige ondergrond en zorg dat het te bewerken object vast zit zodat het niet wegschiet
Je zegt dat je al afgetekend hebt wat je moet Dremelen. Oefen dan gewoon een een stukje ergens in het midden waar een foutje niet erg is en gebruik de tips die je hier al gekregen hebt. Je kunt nog zoveel lezen, maar door te proberen leer je het meeste.
Zorg voor goede schijfjes.
Ik heb hier zowel no.420 (Heavy duty cut-off) als no.409 (de gewone cut-off schijfjes), maar die Heavy duty zijn een ramp, ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik zie die dingen gewoon kleiner worden (met een hoop stof) als ik in een kast aan het snijden ben.
409 (die je er standaard bij krijgt) all the way voor mij.
Bijwerken (vijlen) doe ik met de steentjes (geen idee hoe die heten), die grote rode ronde voor het rechte werk, de kegel voor het fijnere werk.
En ronde vormen dremelen heb ik moeite mee, omdat die schijfjes 'verkeerd' rond zijn
(rond als een pannenkoek)
Ik heb hier zowel no.420 (Heavy duty cut-off) als no.409 (de gewone cut-off schijfjes), maar die Heavy duty zijn een ramp, ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik zie die dingen gewoon kleiner worden (met een hoop stof) als ik in een kast aan het snijden ben.
Bijwerken (vijlen) doe ik met de steentjes (geen idee hoe die heten), die grote rode ronde voor het rechte werk, de kegel voor het fijnere werk.
En ronde vormen dremelen heb ik moeite mee, omdat die schijfjes 'verkeerd' rond zijn
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Dan druk je veel te hard, laat de machine het werk doen, als je hard drukt zie je ze inderdaad ala minuut kleiner worden.
Resistor schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:57:
Zorg voor goede schijfjes.
En ronde vormen dremelen heb ik moeite mee, omdat die schijfjes 'verkeerd' rond zijn(rond als een pannenkoek)
Verwijderd
tsja, ik zie dit soort dingen altijd meer als handigheid.. heb je zelf 2 linkerhanden laat dan iemand met verstand ernaar kijken. Mijn pc is pas klaar en ik vind het maken van je case gewoon los staan van computers, tis gewoon handvaardigheid.
Maar goed, wat dat gat betreft, maak m gewoon iets kleiner, zit je altijd goed kan je met een vijl en wat schuurpapier m op maat maken, klaar!
Jij hebt die kast bij je staan dus gewoon ff beetje logisch denken en anders uitproberen op een los stukje ijzer, ik persoonlijk vind dit topic dan ook beetje nutteloos.
Maar goed, wat dat gat betreft, maak m gewoon iets kleiner, zit je altijd goed kan je met een vijl en wat schuurpapier m op maat maken, klaar!
Jij hebt die kast bij je staan dus gewoon ff beetje logisch denken en anders uitproberen op een los stukje ijzer, ik persoonlijk vind dit topic dan ook beetje nutteloos.
Ik heb niet het idee dat de topicstarter ook maar iets aan zoekwerk gedaan heeft (en er staat zat over dremelen in de search) en bovendien is het niet de bedoeling om zo belabberd Nederlands te posten dat een vertaling nodig is. Bovendien zijn een aantal replies hier ook onder de maat, dit topic gaat dus gewoon keihard dicht.
Topicstarter: Als je er met de gegeven replies nog niet uitkomt: gebruik Google en/of de GoT-search eerst eens om meer info te krijgen. Als je dan uit een specifiek probleem nog niet komt, kan je dat hier posten, maar let dan alsjeblieft een beetje op je taalgebruik, anders kan ik straks weer een topic met veel offtopic reacties sluiten.
Topicstarter: Als je er met de gegeven replies nog niet uitkomt: gebruik Google en/of de GoT-search eerst eens om meer info te krijgen. Als je dan uit een specifiek probleem nog niet komt, kan je dat hier posten, maar let dan alsjeblieft een beetje op je taalgebruik, anders kan ik straks weer een topic met veel offtopic reacties sluiten.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()