Toon posts:

[vraagje] Is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
[vraagje] Is dit mogelijk?

Mischien een domme vraag,
maar hoop dat iemand mij deze vraag kan beantwoorden.

Vaak zie je op foto's van reclames etc. dat de modellen en de achtergrond, de kleuren heel helder zijn. ook vaak een soort glans op de huid van de mensen op de foto.
nou is mijn vraag is zoiets ook mogelijk met een gewone digitale camera? of moet je toch een professionele camera aanschaffen als je zo'n soort resultaat wilt bereiken?
Ik weet niets van fotografie af, dus hoop dat t niet kwalijk word genomen dat ik nieuw ben hierbij en vraagjes hierover stel.
zelf wilde ik de Sony Cyber-shot DSC-P73 aanschaffen, omdat het gewoon leuk uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/4441/sonydscp73ltheblueversion1lc.png

maar wat ik eigenlijk wil is foto's maken die heldere kleuren bevatten en eventueel glans op de huid van de mensen. Hierbij heb ik twee foto's onderaan toegevoegd om aan te geven wat ik eigenlijk bedoel.
dus weet iemand of zoiets ook mogelijk is met een pocketcamera van 400 euro of minder, want die grote camera's met lenzen; dat lijkt me iets voor echte professionals die weten wat ze doen en niet iets voor een middelbare scholiertje(ja ikke B) ) die gewoon af en toe goede foto's wil maken met een camera dat in zijn/haar zak past. kan iemand mijn vraag alsjeblieft beantwoorden? bij voorbaat dank :)

Voorbeelden(klik erop om het origineel te zien):

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v413/GentleWords7/del/2h.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v413/GentleWords7/del/1th.jpg

autumn

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Dat soort foto's zijn vrijwel altijd nabewerkt, om zulk soort effecten te krijgen zou je dus Photoshop kunnen gebruiken. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

De kwaliteit van de camera is 1 ding, de belichting en eventuele make-up van je onderwerp zijn natuurlijk iets anders.
Een foto zoals die rechter kan je met die sony zeker wel maken. Die linker is echter in een studio genomen en zal meer werk(en materiaal) kosten om thuis na te bootsen.
Studio foto's worden ook altijd nabewerkt, de mate verschilt natuurlijk. Soms wordt er niks aangepast, maar voor glamourfoto's wordt een hele truukendoos open getrokken (waaronder bijvoorbeeld de huid die egaal wordt gemaakt)

[ Voor 29% gewijzigd door Selachii op 29-08-2005 18:08 ]

...gamen blijft leuk...

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Foto's in de glossy bladen van modellen en reclames zijn vrijwel altijd nabewerkt. Wat je precies bedoelt met bijgevoegde foto's weet ik niet, maar de linkerfoto is gewoon een beetje gladgestreken, en de rechterfoto is zwaar (en lelijk) overbelicht.

Als je wilt weten wat voor resultaten de DSC-P73 geeft, moet je maar eens wat rondzoeken, daar is voldoende over te vinden :)

Graag bij een volgend topic een duidelijke titel kiezen en niet alles vetgedrukt schrijven, dat komt schreeuwerig en onplezierig over.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.