Toon posts:

dongle over netwerk sharen

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kun je een dongle voor een programma over het netwerk sharen, zodat je die niet telkens van computer naar computer moet verplaatsen. er moet maar 1 user actief kunnen zijn, maar het spaart ons wat rondgeloop.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ligt er aan wat voor dongle het is denk ik. Ik heb wel eens een parallel-dongle via 2 machines kunnen laten werken met een ouderwetse printer-switch.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Zo'n dongel is juist bedoelt om er voor te zorgen dat een programma maar op 1 pc gebruikt kan worden. Het gaat dus niet om de ene user maar om de ene pc / server :)

Als je telkens rond moet lopen heb je te weinig dongles gekocht. Veel leveranciers bieden overigens de mogelijkheid om een extra dongel (of meer) te kopen voor een klein bedrag extra.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 29-08-2005 18:07 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
usb dongle

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Volgens mij zijn er ook printer switches voor usb aansluitgingen. wellicht werken die.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik hoop dat ik je probleem goed begrijp.
Naar mijn idee kun je toch gewoon via een remote desktop connection werken.
Stuur je je gegevens naar die computer of haal je ze via daar van het netwerk af en dan op de usb

☻/
/▌
/ \

• Bor
  • Nu online

Bor

Dan is het helemaal makkelijk toch? Die kun je zo meenemen naar een andere pc / server als de licentie dat toe laat (is namelijk niet altijd zo). Ook daarvan kun je een paar extra exemplaren vragen / kopen. Waarom leg je het probleem niet voor aan de leverancier van het product? Hier hebben ze vast een kant en klare oplossing voor.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat we maar 1 user nodig hebben en licensies kosten veel geld. dus dachten we laten we de dongle op de server zetten of op een vaste pc van 1 van de users. Dit bespaart ons een hoop loop en zoek werk, anders moet je je afvragen wie de dongle heeft en daar nog eens naar toe gaan.

In het installatieprogramma moet je wel niet specifieren in welk adres de dongle zit.

• Bor
  • Nu online

Bor

Je kunt als het goed is ook gewoon extra dongels krijgen die bij dezelde licenties horen hoor. Ik krijg het idee dat je eerst op zoek gaat naar een technische omweg voordat je het probleem uberhaubt voorlegt aan de leverancier. Of zie ik dat verkeerd en heb je die al gesproken?
In het installatieprogramma moet je wel niet specifieren in welk adres de dongle zit.
Wel niet specificeren? Daar kan ik niets van maken. Wat bedoel je precies?

Wat heb je zelf al uitgezocht / getest om tot een goede oplossing te komen?

offtopic:
Zou je svp gewoon hoofdletters etc willen gebruiken? Dat maakt het geheel wel zo leesbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 29-08-2005 20:06 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 15:19
Chemist schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:05:
Ligt er aan wat voor dongle het is denk ik. Ik heb wel eens een parallel-dongle via 2 machines kunnen laten werken met een ouderwetse printer-switch.
Zo heb ik dat destijds ook gedaan met wat cad stations, die niet continue bemand werden.

Dongle (parallel) beveiligde programma's kijken vaak via een sentinel driver naar de parallel poort. Het lijkt met niet dat dat te delen is. Misschien een soort van remote desktop op de dongle pc zetten ?

[ Voor 23% gewijzigd door KaMiKaZe op 29-08-2005 20:15 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Bor
  • Nu online

Bor

KaMiKaZe schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:13:
[...]
Misschien een soort van remote desktop op de dongle pc zetten ?
Ga eerst maar eens na of dat niet in strijd is met de voorwaarden dan. Dat is in sommige gevallen namelijk wel zo.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 15:19
Bor de Wollef schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:16:
[...]

Ga eerst maar eens na of dat niet in strijd is met de voorwaarden dan. Dat is in sommige gevallen namelijk wel zo.
Dat lijkt me sterk, er wordt nog steeds met 1 pc en 1 licentie gewerkt. Er zit alleen steeds een andere persoon achter de PC. En licenties zijn volgens mij PC gebonden en niet persoonsgebonden.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Bor
  • Nu online

Bor

KaMiKaZe schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:31:
[...]

Dat lijkt me sterk, er wordt nog steeds met 1 pc en 1 licentie gewerkt. Er zit alleen steeds een andere persoon achter de PC. En licenties zijn volgens mij PC gebonden en niet persoonsgebonden.
En als een licentie PC gebonden is mag je de applicatie dus niet op een andere pc / server gebruiken :) Door de dongel mee te nemen maar je de licentie juist persoonsgebonden.

Verwijderd

Topicstarter
zal eerst even overleggen met de fabrikant.
bedankt voor de posts

Verwijderd

Als je nog meer wilt weten, moet je meer gegevens posten, dit was wel erg karig.
Wat voor dongel (merk en type USB/LPT), je hebt voornamelijk Sentinel en Hasp dongels, die heb je dan ook nog in standalone en netwerkuitvoering, bovendien hebben de dongels voornetrwerken vaak ook nog eens een apart-programma voor netwerken, voor de standalone versie heb je meestal alleen maar een driver nodig, neestal is de driver voor USB en LPT in één driver gebakken. En dan is ook nog belangrijk om te vermelden om welk programma/versie het gaat, programma's kunnen de dongel op verschillende manieren aanspreken, een domme switch tussem eempaars pc's en een key zaal vaak wel werken, als het switchje werkt op de manier van doorvoerkabeltje verleggen, en dat zijn in het algemeen oude switches.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:25
Dit heeft niks met OM te maken. Ik stel voor dat je of eens bij de leverancier langs gaat of anders gewoon zelf creatief genoeg bent, want met de info die jij geeft kunnen we je ook niet echt helpen (voor zover dat al niet kwestieus is; die dongle's zijn er niet voor niets ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.