Toon posts:

Drivers voor je monitor: maakt het uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me net af, of het nou echt wel uitmaakt of je drivers voor je monitor installeert? Want hij doet het prima met de PnP monitor drivers toch :?

Waarom worden ze zelfs ook maar gemaakt :?

Verwijderd

sowieso kan je dan de juiste refreshrates instellen zonder dat je op de optie moet clicken dat-ie ALLE rates laat zien :)
(alhoewel ze soms ook in die drivers een beetje voorzichtig zijn)

Verwijderd

Met drivers voor je monitor haal je meer uit je monitor :)

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15
Als je de "drivers" van je monitor hebt draaien weet je zeker dat je hem niet kunt opblazen door een te hoge res of refreshrate te kiezen...je kunt dan nml alleen maar de res en refreshrates kiezen die de monitor ondersteund. is meer voor je eigen veiligheid dus. hij gaat er echt geen beter beeld door vertonen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Ik had dus geen "drivers" voor mijn monitor. Gelukkig kwam ik hem wel tegen ooit eens toen ik SuSE 6.0 installeerde. Ik heb toen opgeschreven wat ie kon, en die dingen zet ik handmatig in de registry. Nix voor nodig zo'n driver.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:26
Op dinsdag 16 januari 2001 01:07 schreef sanderb het volgende:
Als je de "drivers" van je monitor hebt draaien weet je zeker dat je hem niet kunt opblazen door een te hoge res of refreshrate te kiezen...
Lijkt me eerlijk gezegd nogal achterhaald. Zelfs m'n 3 jaar oude IIyama is 'beveiligd' tegen te hoge refreshrate. Je krijgt dan simpelweg een 'Fast FH!' error en een zwart scherm.

Simon

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
En drivers voor je monitor voorkomen alleen dat dat soort dingen gebeuren. Verder kunnen drivers voor je monitor vooraf ingestelde waardes hebben voor gamma enz. maar als je daar behoefte aan hebt kun je dat zelf ook allemaal aanpassen in je display properties.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik had hem ook altijd op pug en play 1600x1200 staan. totdat ik een keertje de echte drivers intallerde en toen kon ik een veel hogere refresh rate. win98 weet niet hoehoog hij de refresh rate kan zetten als je niet aan geeft wat voor monitor je hebt.. logisch toch ?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Pagina: 1