Beste Tweakers,
Ik heb een leuk online offerte systeem geschreven, alles werkt perfect. Maar je kunt bij mijn systeem ook een printvriendelijke offerte krijgen en die uitprinten. Nu heb ik omdat ik niet goed ben in javascript gewoon een scriptje voor printvriendelijk van internet geplukt. Bij dit scriptje zet je alles wat hij moet printen tussen <div> tags.
Dit is het script:
En de divjes waar het gedeelte wat hij moet printen tussen moet staan is:<div id="PrintKlaar"> en </div>.
Alles werkt maar nu print hij ook de titel van de pagina (terwijl dit niet tussen de divjes staat) en pagina 1 van 1 en onderaan de pagina de bron mee. Weet iemand of dit te voorkomen is en het dus net lijkt alsof je vanuit word print?
Ik heb een leuk online offerte systeem geschreven, alles werkt perfect. Maar je kunt bij mijn systeem ook een printvriendelijke offerte krijgen en die uitprinten. Nu heb ik omdat ik niet goed ben in javascript gewoon een scriptje voor printvriendelijk van internet geplukt. Bij dit scriptje zet je alles wat hij moet printen tussen <div> tags.
Dit is het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <script language="JavaScript" type="text/javascript">
var AutoPrint = true; // Indien 'false' wordt de pagina niet automatisch uitgeprint
function PrintPagina(){
if (document.getElementById != null){
var html = '<HTML>\n<HEAD>\n';
if (document.getElementsByTagName != null){
var headTags = document.getElementsByTagName("head");
if (headTags.length > 0)
html += headTags[0].innerHTML;}
html += '\n</HE' + 'AD>\n<BODY>\n';
var PrintKlaarElem = document.getElementById("PrintKlaar");
if (PrintKlaarElem != null){
html += PrintKlaarElem.innerHTML;}
html += '\n</BO' + 'DY>\n</HT' + 'ML>';
var printWin = window.open("","PrintPagina");
printWin.document.open();
printWin.document.write(html);
printWin.document.close();
if (AutoPrint)printWin.print();}}
</script> |
En de divjes waar het gedeelte wat hij moet printen tussen moet staan is:<div id="PrintKlaar"> en </div>.
Alles werkt maar nu print hij ook de titel van de pagina (terwijl dit niet tussen de divjes staat) en pagina 1 van 1 en onderaan de pagina de bron mee. Weet iemand of dit te voorkomen is en het dus net lijkt alsof je vanuit word print?