Toon posts:

[XP] Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem met een XP Pro flaptop;

Ding wil absoluut niet booten vanaf de C partitie (NTFS) Het enige wat je te zien krijgt is het liggende knipperende cursortje.
Alle bestanden (boot.ini, ntldr ntdetect.com) staan juist op de HDD,
een fix mbr is ook al uitgevoerd.

Toch verdomt dat ding om te booten, doe ik er een floppy in met een boot.ini, een ntldr en een ntdetect, dan boot ie dus wel gewoon....

Wat me overigens ook opviel was dat de rechten op de root (en dirs dus) waren "ge-reset" . Machtigingen stonden op de groep "iedereen", user SYSTEM etc waren foetsie. Zijn nu allemaal weer juist gezet, maar nog wil da ding niet fatsoenlijk booten...

Wie kan me helpen?

bvd, Sander

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dus als ik je goed begrijp, dan start Windows XP wel wanneer je er een floppy in doet, waar een boot.ini, ntldr en een ntdetect opzet. Maar wanneer je precies dezelfde bestanden op je c schijf zet,dan kan je niet opstarten zonder floppy. Correct?

Heb je bij de machtigingen ook jezelf als gebruiker toegevoegd :? Als je administrator bent dus even alle administrators volledige rechten toewijzen.

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:40:
Dus als ik je goed begrijp, dan start Windows XP wel wanneer je er een floppy in doet, waar een boot.ini, ntldr en een ntdetect opzet. Maar wanneer je precies dezelfde bestanden op je c schijf zet,dan kan je niet opstarten zonder floppy. Correct?

Heb je bij de machtigingen ook jezelf als gebruiker toegevoegd :? Als je administrator bent dus even alle administrators volledige rechten toewijzen.
Yup, als ik de bestanden v/d floppy op de c root zet met bijbehorende machtigingen erop, wil ie niet booten. Er is dus niks met de bestanden mis. De fixmbr heeft ook niks geholpen... ik snap t nie meer.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Is de C partitie een actieve partitie? Anders is het niet mogelijk hiervan te booten.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
yup, de C schijf (tevens enige partitie op HDD is als actief gemarkeerd ....

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 23:32
Heb je de installatie destijds gedaan op een HD waarop meerdere partities stonden of een combinatie van SATA-ATA hd's gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
t is een laptop, die van de ene op de andere dag niet meer wil booten....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je dan al eens even goed gescand op virussen/spyware? Misschien dat iets ergens wat gesloopt heeft, kan maar zo.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1