[ADSL/Analoog inbellen] Wanadoo Live Box Probleem

Pagina: 1
Acties:

• mrBussy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09-2025
Ik heb het volgende probleem: |:(

Ik ben in het bezit van een Wanadoo Live Box (Studentenhuis; geen andere ADSL provider mogelijk) en ik moet voor mijn werk via een analoge modem inbellen op het werk. Als ik dat probeer via de Livebox (deze heeft een aansluiting voor telefonie) dan werkt het opbellen naar de server op mijn werk niet. Windows XP denkt dan dat er een storing op de lijn zit.

Zelf vermoed ik dat het licht aan de splitter voor ADSL/Telefonie die in de Livebox zit. Heeft iemand meer hier ervaringen mee?

Ik heb op http://www.google.nl al gezocht maar kan niks vinden over deze situatie. Ik heb gezocht op queries als 'Analoog inbellen ADSL Wanadoo Live', 'Wanadoo Livebox Splitter problemen'.

Hierbij krijg ik alleen onderzoeken als resultaat waarbij het verschil aangegeven wordt.

Wanadoo geeft als oplossing dat ik het internet er af moet gooien 8)7. Als echte tweaker vinden ik dit natuurlijk geen oplossing en zoek ik een andere oplossing.

Mijn idee is om een losse splitter te kopen die ik dan tussen de LiveBox en de aansluiting van KPN kan stoppen om een splitsing eerder te krijgen. Maar heeft iemand hier al ervaringen mee? Kan dat of krijg ik dan problemen met Wanadoo?

• mrBussy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09-2025
iemand?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Niet heel gek omdat je via VoIP uitbelt met je analoge modem en dat werkt niet tot zeer beroerd. Net als faxen via VOiP ook niet optimaal is. VoIP is bedoelt voor gesprekken, de ouderwetse POTS telefoonlijnen/diensten (KPN telefonie gewoon analoog) voor inbellen en data.

Even een ADSL splitter (juiste lijntype dus POTS/PSTN/analoog) regellen/kopen en die voor je Livebox zetten. Sluit daar dan op phone je analoge modem aan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.