Toon posts:

UT2004 over LAN met 1 CDkey spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was benieuwd of het mogelijk is om UT2004 over LAN te spelen ook al heb je maar 1 kopie van het spel. Ik ben op het moment op vakantie in NL en ik wilde eigenlijk tegen mijn broer spelen maar de Demo heeft zo weinig maps. Om nou nog een UT2004 DVD tekopen vind ik ook weer een beetje overdreven.

Of is het soms mogelijk om maps te importeren van de full game naar de demo ?

Als een van deze twee dingen niet kan blijven we wel op de demo hameren totdat ik weer naar het Dubai ga :|

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Je kunt gewoon met 1 game over lan spelen, heb ik ook zo vaak gedaan met een vriend van me, gewoon met zijn 2en tegen elkaar. Lukt goed.

Maar je had voordat je postte natuurlijk ook ff kunnen uitproberen he O-) .

[ Voor 23% gewijzigd door JanW op 29-08-2005 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat een beetje moeilijk op het moment want hij heeft geen DVDrom (wat een sukkel!)

Dus ik wilde eerst even kijken of het wel kon, voordat ik A) hem overtuig een DVDrom te kopen of B)de DVD van UT2004 rip en hem virtueel bij hem laat draaien. Kostnamelijk of geld of moeite |:(

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Je speelt de demo nu dus al over lan? Installeer UT2004 dan over het netwerk ;).

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:44:
Dat gaat een beetje moeilijk op het moment want hij heeft geen DVDrom (wat een sukkel!)

Dus ik wilde eerst even kijken of het wel kon, voordat ik A) hem overtuig een DVDrom te kopen of B)de DVD van UT2004 rip en hem virtueel bij hem laat draaien. Kostnamelijk of geld of moeite |:(
Als je geen moeite wilt doen dan zit je hier aan het verkeerde adres ;)

Verwijderd

Topicstarter
Installeren over het netwerk, daar was ik dus nooit op gekomen. Thanks!

En lekker pielen en klooien vind ik niet erg hoor, heb al heel wat uurtjes in PC bouwen problemen oplossen gestopt :Y)

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Crash schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:04:
[...]

Als je geen moeite wilt doen dan zit je hier aan het verkeerde adres ;)
Maar moeite voor niks dat wil toch niemand. :| Het is zeer begrijpelijk dat de TS eerst zekerheid wil hebben alvorens hij moeite moet doen. Dat begrijp je toch wel. :)

edit: sorry, :/ er ging iets fout

[ Voor 6% gewijzigd door Xadeon op 29-08-2005 18:31 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Xadeon schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:30:
[...]
Maar moeite voor niks dat wil toch niemand. :| Het is zeer begrijpelijk dat de TS eerst zekerheid wil hebben alvorens hij moeite moet doen. Dat begrijp je toch wel. :)

edit: sorry, :/ er ging iets fout
Die paar minuten tijd hadden hem deze ergernis bijvoorbeeld al kunnen besparen en hem mogelijk zelfs zijn antwoord al kunnen geven :) Hier op GoT gaan we ervan uit dat een TS eerst zoveel mogelijk zelf probeert en de moeite doet om zelf tot een oplossing te komen. Een opmerking als "kost me mogelijk moeite" of iets in die trend is dan niet bepaald het voorbeeld van een goede instelling. Natuurlijk zou het zonde zijn als de TS een dvd-rom speler zou kopen en het zou vervolgens niet werken, maar daarom wordt dus een alternatief voorgesteld dat hem enkel wat tijd kost :)

Verwijderd

Topicstarter
Erm even over dat installeren via het netwerk, bij het installatie scherm van het spel moet ik de locatie invullen van de mapwaar ik het wil hebben. Ik kan natuurlijk niet zoals op mijn eigen PC aangeven "F:\UT2004".
Ik heb op de schijf van mijn broer via het netwerk een map gemaakt die UT2004 heet, maar als ik bij properties kijk naar de locatie vind ik "\\Chris\g:\UT2004" maar dat kan ik dus niet invullen in het installatie scherm. Hoe geef ik aan dat het geinstalleerd moet worden op een netwerk schijf?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Ik ben geen UT2004 speler, maar het is allicht handig om je dvd-drive te sharen over je netwerk, en op de pc van je broer je eigen dvd-drive aan te spreken, en van daar af te installen.

Voorkomt de hassle die je nu hebt iig.
Of het werkt met UT2004 weet ik niet, iig werkte het wel met NFS2SE :P

offtopic:
oldschool!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 18:13
Swaptor schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:31:
Ik ben geen UT2004 speler, maar het is allicht handig om je dvd-drive te sharen over je netwerk, en op de pc van je broer je eigen dvd-drive aan te spreken, en van daar af te installen.

Voorkomt de hassle die je nu hebt iig.
Of het werkt met UT2004 weet ik niet, iig werkte het wel met NFS2SE :P

offtopic:
oldschool!
Jup DVD-Rom sharen, aanpakken en installeren maar.. Waarom zou het bij UT2k4 niet werken? :+
Zo deden we dat 'vroeger' nog wel eens met een (toen nog) stoere 10mbit hub.. _/-\o_ (wat eeuwen duurde)

[ Voor 3% gewijzigd door the-edge op 29-08-2005 23:28 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Je kunt het ook anders over het netwerk installeren ;). Je deelt jouw DVD-speler, waarna je via de computer van je broer het spel op deze pc (dus zonder DVD-speler) installeert via je eigen pc.

Dus: je eigen DVD-speler delen ==> loop naar de pc van je broer ==> ga achter de pc van je broer zitten :) ==> ga naar de verkenner ==> ga via het netwerk naar je eigen pc en vervolgens naar de DVD-speler ==> installeer zo via het netwerk UT2004 op de pc van je broer :Y).

Misschien heb je een no-cd patch nodig om het te laten werken op de pc van je broer, als er een cd-check in UT zit (dat kan ik je zo niet vertellen). In dat geval kunnen we je hier op GoT helaas niet verder helpen en zal je dus zelf op onderzoek uit moeten gaan (= Google).

[ Voor 4% gewijzigd door AntonH op 30-08-2005 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het inmiddels zo opgelost:

Alle files van DVD kopieeren naar map op andere PC=> install file klikken en klaar is Kees :)

En met de laatste patch van UT2004 heb je geen no-CD crack nodig dus alles is prima nu. Gisteren al lekker hem geowned met instagib })
Pagina: 1