Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Externe Elektrode Fluorescerende Lamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
naast de ccfl is er blijkbaar ook de eefl, Externe Elektrode Fluorescerende Lamp. Iemand ervaring met deze lampen. Zouden ook werken op 12 volt en zouden ook geen warmte produceren. helaas vind ik er niets over op belgische/nederlandse sites.
Wie kent er deze lampen, waar zijn ze te koop, zijn ze bruikbaar, en wat kosten ze?
graag reacties

Verwijderd

Hier een overzicht waar ze ze verkopen : http://www.kellysearch.nl/nl-product-146912.html
eefl's produceren bijna geen warmte.
Het voordeel van die dingen is dat ze lang meegaan.

Maar waarom zou je over willen gaan op eefl ? wat is er mis met ccfl's ? ik denk niet dat je eefl's goedkoop kan krijgen.
Je kan beter 4 ccfl's kopen ofzo, heb je ook veel licht.

En trouwens, eefl's worden gebruikt als backlight bij lcd schermpjes ? correct me if i'm wrong

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 16:30 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik dacht dat voor lcd schermpjes ofwel leds, ofwel ccfl ofwel el gebruikt wordt. El is elecroluminicentie, en is een soort "folie" die oplicht onder hoogspanning. Heb hier wat stukjes folie liggen, best leuk speelgoed.

• Brubacker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-12-2024
kan gebruikt worden in pc's ook
alleen weet ik niet of je ze zomaar kan krijgen + de licht opbrengst is misschien niet evengoed.
Wat ik wel weet is dat ze langere levensduur dan CCFL hebben en dat ze met meerdere parallel op 1 invertor geschakeld kunnen worden ( 20 stuks of meer zelfs )

*edit* Neen , ik wist het niet zelf, ik het gewoon google gebruikt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Brubacker op 29-08-2005 18:10 ]