Toon posts:

[2000/XP] User Palm-software laten installeren/gebruiken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op het werk een Win 2K AD Domein met daaraan XP Pro en Win2k clients.

1 van de XP clients wil software op zijn Palm software installeren zodat deze kan synchroniseren met de mailserver etc. Echter als de installatie begint krijgt de user onder zijn account een melding dat hij geen rechten heeft om software te installeren. Logisch, want users mogen in principe niets installeren.

Als ik inlog onder mijn account (Admin Rechten) kan ik de software gewoon zonder problemen installeren, echter als ik inlog onder de normale user zijn account werkt het programma nog steeds niet, er worden ook geen shortcuts o.i.d. aangemaakt in de startmenu, dit terwijl dit onder mijn user wel zo is. Tijdens de installatie heb ik geen mogelijkheid gehad om de software alleen voor mij of voor iedereen te installeren.

De grote vraag is nu dus ook: hoe kan ik de palmsoftware installeren voor deze user zodat hij de software kan gaan gebruiken?

Edit:

Inloggen onder de gebruiker zijn naam en dan de .exe onder "Run As" installeren werkt ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 16:09 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens met een programma als regmon/filemon waar dingen niet toegankelijk zijn... Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? Misschien ook wel handig om te weten over welke software we het hebben. Krijg je nog foutmeldingen? Is er geen netwerkinstallatiepakket van het programma met een unattended optie ofzo om allerlei dingen in een startup/login script of gpo te regelen? Maak de gebruiker anders eens localadmin, installeer dan de software en log dan even uit en opnieuw in, maar dan weer zonder adminrechten om te kijken of dat wil.... de bovenste optie lijkt me het handigste though :P

Topictitel ietsje aangepast: [Win2000serv/XP] User iets laten installeren > [2000/XP] User Palm-software laten installeren/gebruiken*.

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 29-08-2005 16:27 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:03:
echter als ik inlog onder de normale user zijn account werkt het programma nog steeds niet, er worden ook geen shortcuts o.i.d. aangemaakt in de startmenu, dit terwijl dit onder mijn user wel zo is. Tijdens de installatie heb ik geen mogelijkheid gehad om de software alleen voor mij of voor iedereen te installeren.
Wat gebeurt er dan precies als je het probeert te starten? Krijg je een foutmelding oid? :)