Toon posts:

Videokaart kapot wat nu

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui,

Zaterdagavond was ik lekker aan het gamen (fable, the lost chapters) toen opeens uit het niks mijn beeld totaal vervormde. Ik kreeg allemaal regenboog achtige strepen in beeld en alles was onleesbaar.
Ik dacht, shit. Spel vastgelopen ofzo dus ik resetten. Helaas is het nooit meer goed gekomen.
Telkens nu ik de computer opstart krijg ik allemaal warrel en ASCII achtig spul en kleuren en ik kan ook niet meer doorstarten. Ik weet zo goed als zeker dat mijn videokaart naar de maan is.
De videokaart was een 9800 PRO 128 mb van Sapphire en een super goed ding. Ik heb hem al bijna 2 jaar en gelukkig heb ik er nog een maandje garantie op dus heb ik hem vandaag teruggestuurd.

Nu wil ik aan jullie vragen. Ik ben bang dat de reparatie heel lang gaat duren en dat ik zo misschien wel weken zonder computer zit. Ik heb geld over dus is het raadszaam dat ik een nieuwe koop zoals een nieuwe ati (een van de laatsten) die rond de 200 euro of 250 euro ligt? of een Geforce van ongeveer hetzelfde caliber of kan ik beter wachten tot mijn eigen klaar is, omdat deze perfect werkte, ik kon alles spelen.

Nog iets: Nadat ik deze problemen had heb ik gekeken of het misschien aan het RAM lag wat dus niet zo was. maar als ik nu de videokaart erin doe die toch al kapot is en ik probeer hem toch op te starten dan zegt ie "disk boot failure insert new disk". Is mijn harde schijf nu ook verneukt of heb ik de kabel er opeens niet goed in gedaan of zoiets?

Sorry voor de lange post maar ik heb echt hulp nodig. Alvast bedankt!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Eerst andere video kaart proberen, kijken of de rest nog werkt.

testversie van fable heeft je pc gemold ;)

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 10:21
Als hij een boot disc failure geeft, denk ik dat er meer aan de hand is. Hoe heb je deze melding op je scherm gekregen? Met een andere videokaart of de onboard?? Je moet echt precies uitleggen wat je doet anders kunnen we het hier niet volgen.

Als hij inderdaad een boot disc failure geeft, dan kan het zijn dat je hd kapot is of dat je kabels niet goed zitten. Hoor je hd nog draaien? kan je hem aan een anders systeem hangen als 2e hd om te kijken?

Succ6

Verwijderd

Indien mogelijk, andere kaart testen of de kaart in een andere pc proberen.

Wat betreft de boot failure, even de kabels nalopen mischien dat je wat hebt aangestoten bij het eruit halen en weer terug stoppen. Ik zou alle relevante kabels loshalen en weer goed terug zetten, ook al lijken ze goed te zitten.

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 20:25
Test eerst een andere videokaart van een vriend ofsoow..en als ie het dan ineens goed doet raad ik de Asus V9999GE aan 209 euro bij alternate(oud kost nu veel meer :'( )

[ Voor 10% gewijzigd door Tony op 01-09-2005 21:41 ]

:)

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal ik ff uitleggen. Ik was dus bezig met spelen. En opeens zomaar ging alles mis zoals ik heb beschreven. Dus ik opnieuw resetten. Videokaart kapot. Ik nog een keer resetten. Op dat moment ging ie nog gewoon naar Windows en starte hij op, alleen kon ik niks want het beeld was wel 'kapot' zeg maar. Toen heb ik de kabels losgehaald en het ram eruit en alles opnieuw. Vanaf dat moment gaf hij DISK BOOT FAILURE aan. Ik ben bang dat ik of de kabels verkeerd heb aangesloten of zoiets.
Want dat de HDD opeens kapot is lijkt mij toch raar?

Problem is is dat geen andere systemen heb om op te proberen en ook geen andere kaart dus kan ik niets testen.
Ik heb verder geen onboard kaarten ofzo dus daar ligt het niet aan.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

waarschijnlijk heb je ergens je harde schijf verkeerd aangeloten! triple check iedere aansluiting! de kabel moet DIEP in de hd zitten(niet TE diep)

ontkoppel ook alle andere onnodige dingen zoals dvd,cd-lezers, pci kaarten enzo!

hoop dat je er wat mee bent!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Tony
Disk Boot Failure..

het is waarschijnlijk dat je de hdd verkeerd hebt aangesloten..
(als je in je bios kan komen .. kijk ff of hij m daar aangeeft)

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Mijn 9800Pro van Sapphire heeft welgeteld 1week in RMA geweest, en toen lag er al een nieuwe voor me klaar :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:51

Outerspace

Admin General Chat
Je harde schijf kan ook beschadigd zijn. Dit kan door meerdere dingen zijn geweest.
Wat ik echter belangrijk vind om te weten zijn je specs, en wat de temperaturen van je computer zijn.

Maar kijk de bios instellingen even na voor je boot disk failure (word je schijf herkend j/n).
Als dat niet word gedaan is er meer aan de hand.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dus nu dat ik even helemaal niets kan tot ik een nieuwe kaart krijg.
Mijn specs zijn:

AMD Athon 2600+ (2,08 ghz)
1536 DDR RAM
ATI RADEON 9800 PRO 128 mb
Een EPOX moederbord, 8A of iets dergelijks

Probleem was wel altijd dat mijn computer verdomd heet werd/wordt.
De temperatuur kwam toch wel rond de 65 graden en bij games zelfs hoger (veeeel te hoog natuurlijk)
Komt omdat ik altijd heel veel en snel stof in mijn koeler en de rest krijg.
En daardoor werd de ATI ook heet en ik weet bijna zeker dat ie overhit is.

De harde schijf heb ik misschien wel verkeerd aangesloten. ben niet echt een computer expert.
Ik probeer het zo snel mogelijk zodra ik mijn kaart terugheb (Bij Yorcom weg, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren)...

• __xeno__
  • Laatst online: 03-08 18:58
heb je je ide kabel wel goedom aangesloten, sommige ide kabels kan je namelijk ook verkeerd om er in drukken! mischien perongeluk een diskette in je pc laten zitten?

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:22

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Skyline GT-R schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:55:
Mijn 9800Pro van Sapphire heeft welgeteld 1week in RMA geweest, en toen lag er al een nieuwe voor me klaar :)
ikke wacht nu al 3 weken op garantie van mijn 9600 pro van sapphare :( :( :( laatste x dat ik er daar 1 koop |:( |:( |:( ik heb nu een betere 6800le maar toch die garantie duurd te lang

Vake bei te bange

• Ronno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-02 15:37

Ronno

make source && not war

videokaart dat problemen geeft en daarna ineens je hd niet meer detecteerbaar : zou het misschien niet aan de mobo liggen.
Je zegt zelf dat alles heel erg heet werdt, misschien heeft de agp-poort het begeven, gevolgd door de IDE-poort.

High-level multi-tasking : "Drinking coffee while booting-up Windows"

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het toch niet. Als ik de nieuwe videokaart heb teruggekregen zal ik hem testen. Geeft ie dan nog steeds hetzelfde aan, dan ben ik mooi genaaid.
Maar ik dacht dat moederborden op zich wel heet heet konden worden zonder consequenties?. Rond de 70-75 graden kan het moederbord qua hitte toch niet mollen?

Direct maar bellen naar die Yorcom morgen. Ik ga niet lang wachten op die kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb naar Yorcom gebeld en geconstateerd is, is dat de videokaart wel degelijk kapot is.
Er werd mij verteld dat de reparatie wel 5 weken kan duren en een nieuwe kaart sturen kan niet want ze hebben de ati radeon 9800 niet meer op voorraad. Na een beetje gepraat te hebben kon ik korting krijgen van de dagwaarde van de kaart (hoeveel is ie nu waard, 120 euro?) als ik bij hun een nieuwe bestelde of dat geld teruggestort als ik ergens anders een kaart koop. Dat doe is dus. Heb ik toch wat geld terug. Nu ik hier toch typ. Een aanrader voor welke kaart ik kan kopen?. Een betere dan de ati radeon 9800 pro en niet te duur. (250 euro ofzo?)

Verwijderd

Heb hier een X800 Pro..( met arctic silencer 4)...Toppie vind ik.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

GeForce 6800 GT tuurlijk, geforce da shit.
Ati stinkt naar sneeuw, en de 6800 GT heeft 33,333(...)% meer pipes :*)
* McGryphon is een GeForce fanboy
GeForce 6800 GT:
350 mhz core
16 pixelpijplijnen
6 vertexshaders
1000 mhz 256 bits geheugenbus
32 GB/s geheugenbandbreedte _/-\o_
5600 megatexels/s
5600 megapixels/s
shader model 3
betere drivers ;)

Radeon x800 pro:
475 mhz core
16 pixelpijplijnen
6 vertexshaders
900 mhz 256 bits geheugenbus
28,8 gb/s geheugenbandbreedte :r
5700 megatexels/s
5700 megapixels/s
shader model 2

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Tony
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:15:
Nou, ik heb naar Yorcom gebeld en geconstateerd is, is dat de videokaart wel degelijk kapot is.
Er werd mij verteld dat de reparatie wel 5 weken kan duren en een nieuwe kaart sturen kan niet want ze hebben de ati radeon 9800 niet meer op voorraad. Na een beetje gepraat te hebben kon ik korting krijgen van de dagwaarde van de kaart (hoeveel is ie nu waard, 120 euro?) als ik bij hun een nieuwe bestelde of dat geld teruggestort als ik ergens anders een kaart koop. Dat doe is dus. Heb ik toch wat geld terug. Nu ik hier toch typ. Een aanrader voor welke kaart ik kan kopen?. Een betere dan de ati radeon 9800 pro en niet te duur. (250 euro ofzo?)
pricewatch: MSI GeForce 6800 GT 256MB DDR3, NX6800GT-TD256 8)
pricewatch: Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR (AGP, DVI), V9999GT/TD/256 :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Tony op 01-09-2005 21:45 ]

Verwijderd

geforce guy schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:36:
GeForce 6800 GT tuurlijk, geforce da shit.
Ati stinkt naar sneeuw, en de 6800 GT heeft 33,333(...)% meer pipes :*)
/me is een GeForce fanboy
GeForce 6800 GT:
350 mhz core
16 pixelpijplijnen
6 vertexshaders
1000 mhz 256 bits geheugenbus
32 GB/s geheugenbandbreedte _/-\o_
5600 megatexels/s
5600 megapixels/s
shader model 3
betere drivers ;)

Radeon x800 pro:
475 mhz core
16 pixelpijplijnen
6 vertexshaders
900 mhz 256 bits geheugenbus
28,8 gb/s geheugenbandbreedte :r
5700 megatexels/s
5700 megapixels/s
shader model 2
Mag ik vragen wat jij hier nu in godsnaam wil bereiken met je zwartmakerij van Ati..???
Ieder heeft zo z'n eigen ervaringen met z'n eigen kaart(en) en dat jij nou net ''heel goeie'' (ook je eigen mening dus) ervaringen met jouw kaart hebt wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt!

• Tony
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:08:
[...]

Mag ik vragen wat jij hier nu in godsnaam wil bereiken met je zwartmakerij van Ati..???
Ieder heeft zo z'n eigen ervaringen met z'n eigen kaart(en) en dat jij nou net ''heel goeie'' (ook je eigen mening dus) ervaringen met jouw kaart hebt wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt!
Hij heb wel gelijk.. :r geforce lovertje :Y)

Verwijderd

als je video kaart en je HD naar de kloote zijn heb
je grote kans dat het door je voeding komt (of sluiting)

Verwijderd

Topicstarter
Snap inderdaad niet waarom ie nou gaat zitten flamen met zijn geforce talk.
Naja goed, ik heb dus een kaart besteld bij LNWComputers (6800 GT 256 MB).
Je kunt ze alleen niet telefonisch bereiken (kostenbesparing wat terugziet in de prijs zeggen ze) dus mail ik ze maar antwoord terug geven hebben ze nog niet gedaan.

Wachten dan maar...

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
"disk boot failure insert new disk"

Dit heb ik ook als ik te ver ga met overclocken, of corrupte/kapotte mem/cpu. Of zit er toevallig een floppie in je FDC?

Het komt vaak voor dat de 9800pro de koeler stopt/niet goed meer draait vanwege stof of slijtage. Daardoor kan de pc ook stressen/rebooten rare strepen geven> hitte..... Je kaart hoeft helemaal niet kapot te zijn!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

mooi zo, GeForce da best!
GeForce 4evah!
en btw, ik flamede niet, ik liet mijn mening expliciet zien

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 09:19
omfg, fan boy alert -_-'

het gaat om prestaties dude, serieus.. fanboyism is een slecht ding >_>

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Asus ATI Radeon X800XT 256 Mb GDDR3 AGP voor €249 @ Alternate :Y).

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
geforce guy schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:55:
mooi zo, GeForce da best!
GeForce 4evah!
en btw, ik flamede niet, ik liet mijn mening expliciet zien
Een mening begint meestal met: "ik vind" (is wel zo netjes) dat van jou lijkt wel op geflame ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Lennieboy83 op 02-09-2005 21:07 ]

Verwijderd

:D .. kijk maar es op THG wat jou leuke GT doet tov een X800Pro ;)

/offtopic

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-08 14:13

sphere

Debian abuser

Met alle respect voor je keuze Comos, maar Yorcom wordt niet echt beloont met hun coulance. Ze hadden je ook 5 weken kunnen laten rotten. Ik zeg niet dat je niet het recht hebt om ergens anders wat te gaan kopen, maar het verbaast me wel, net zoals het feit dat ze je uberhaupt geld aanbieden. Wist niet dat dat mogelijk was/bestond.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nooit overgeclocked, lief he van mij ;). Ik had wel ontzettend veel stof in mijn computer. Maar ik had hem dus teruggestuurd en zij hadden hem ook getest. Was wel degelijk kapot.
De nieuwe 6800 GT 256 mb wordt begin volgende week verwacht.

Verwijderd

Topicstarter
@ sphere, Waarom zou ik bij hun een videokaart bestellen als de betreffende videokaart bij hun veeeeel duurder is (reken 120 euro). En ze hadden de ATI RADEON 9800 PRO niet meer op voorraad dus konden ze me die niet meer leveren. Toen zeiden ze: dan krijgt u korting bij uw volgende aankoop waarop ik antwoorde. Ik bestel een nieuwe kaart ergens anders omdat deze ergens anders goedkoper is. dus huh.

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 09:19
anton121 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:01:
Asus ATI Radeon X800XT 256 Mb GDDR3 AGP voor €249 @ Alternate :Y).
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAGV61&#tecData

woei! als die rond de 15de nog steeds sow duur is dan haal ik hem =) (15de is loondag ^^)
Pagina: 1