[iBook G3]Backlight uit

Pagina: 1
Acties:

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-02 20:51

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen een iBook op de kop weten te tikken (G3 600MHz).
Het ding functioneerd perfect, daarover geen klachten.

Zit er alleen mee dat, wanneer ik het scherm dichtklap hij niet in slaapstand gaat (wit Apple logo achterop blijft branden). Wanneer ik hem dan weer open doe merk ik dat wanneer ik dit snel doe het backlight uitspringt en niet meer aangaat. Doe ik dit heel rustig wil het nog wel eens aanblijven.
Het backlight springt tevens uit wanneer ik het scherm helemaal naar achter probeer te buigen.

Om het backlight weer aan te krijgen moet ik mn iBook resetten.

Bij de koop was me dit niet opgevallen (heb hem daar ook open en dicht gehad). Het leek wel alsof het pas was na een battery refresh (accu doet het nu overgings weer super).

Iemand enig idee ? Is dit een bekend probleem ? Is de kabel naar het LCD defect ? Zal het defect verder geraken als je er rustig mee omgaat ?

Als deze kabel vervangen moet worden, is dit dan zelf te doen of is dit een flatcable ? (Heb een aantal ervaren electro mensen in mn vriendengroep)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08-2025

hlz

Ik heb dit een paar geleden gehad met mijn iBook G3 500 (eerste versie met usb). Het bleek dat de stroomkabel (ik weet niet of dit een losse kabel is of een flatcable met alle functies voor het hele scherm) die door het scharnier loopt, door (heel)veelvuldig open- en dichtklappen breuken vertoonde, waardoor de backlight niet meer funcioneerde. Het met een zaklamp aan de achterkant tegen het applelogo schijnen toonde nog wel beeld. Dat zou ik dus even checken om te kijken of je hele scherm dood is, of alleen de backlight.

[ Voor 11% gewijzigd door hlz op 29-08-2005 16:06 ]

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

http://www.pbfixit.com/ca...r/home.php?m=50&a=24&c=80
Voor als de kabel stuk is... Ze hebben mooie guides om je de kabel te helpen vervangen ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• ricost

ricost

Topicstarter
ah thx ! dit geeft weer hoop dat het toch een beetje zelf te fixen is (ja door een handige kennis ;)). Zal dadelijk thuis die site eens bekijken. Zit op het werk op restricted internet (tweakers vinden ze blijkbaar nog werk-gerelateerd haha)

hlz: al getest, het is alleen het backlight wat uitgaat. het scherm geeft nog gewoon beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door ricost op 29-08-2005 16:41 ]

• ricost

ricost

Topicstarter
..even oude koeien uit de sloot halen (misschien handig voor mensen met hetzelfde probleem). Ik heb laatst het iBook open geschroeft (hels karwij!) En kwam er achter dat bij het display 1 kabel onderbroken was en andere ingescheurd. Gewoon gemakkelijk even nieuwe gesoldeert en extra bescherming aangebracht en hij loopt nu weer als een zonnetje dat blijft schijnen :P