Toon posts:

aansluiten speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
oke..

Ik heb dit weekend bij de MediaMarkt het Harman Kardon setje gekocht met dvd en boxies
(AVR 130 + DVD 22 + HKTS 7)

Ben er erg blij mee trouwens :) heb hem wel meteen opgeblazen:D maar heb alweer een nieuwe gekregen

nu heb ik het volgende vraagje:
Op de subwoofer zitten genoeg aansluitmogelijkheden om alle boxen aan te sluiten maar op de tuner ook. Op welke plek is het nou beter om aan te sluiten?

edit:
alles wat ik erover kan vinden is dat rechtstreeks op de tuner aansluiten altijd veel beter is, maar waarom zetten ze het dan ook op de subwoofer?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 14:32 ]

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:39
Omdat je meer settings heb op je receiver. Plus, dan gaat alles netjes verdeeld over de verschillende kabels heen gaat. Anders gaat alle data eerst over de subwoofer kabel, en dan weer los over de andere kabels. Je kan beter hebben dat alle informatie over verschillende kabels gaat. Beter voor je geluid. Tuurlijk kan je zelf uitproberen wat je zelf het beste vind klinken :) Kan nooit kwaad.

Pickle Rick!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je AVR130 is een receiver, geen tuner. :P

En ik zou dan ook zeker je speakertjes op de receiver aansluiten.

Ik ken het speakersetje niet, maar waarschijnlijk is het dus gewoon een speakersetje dat je actief kunt gebruiken met een versterker voor alle kanalen in de subwoofer ingebouwd. Dan zou je hem mits je dvd speler of het speakersetje een digitale decoder heeft ook rechtstreeks op een dvd-speler kunnen aansluiten bijvoorbeeld. Maar dit lijkt me erg zonde als je een receiver er bij hebt staan? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
[quote]XanderH schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:39:
Je AVR130 is een receiver, geen tuner. :P

En ik zou dan ook zeker je speakertjes op de receiver aansluiten.

[quote]

Dat bedoel ik, een receiver :D :D

Ik ga vanavond weer proberen te kloten :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 14:50 ]

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:39
Ook ik bedoelde receiver. Hoeveel op de receiver ook een tuner zit. Maargoed, dat is weer lekker eigenwijs :p

Pickle Rick!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
astute schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:47:
Ook ik bedoelde receiver. Hoeveel op de receiver ook een tuner zit. Maargoed, dat is weer lekker eigenwijs :p
offtopic:
Een receiver is dan ook niet meer dan een versterker met tuner. ;) Dus ja, een receiver heeft per definitie een tuner. Maar een tuner is niet per definitie een receiver. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

XanderH schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:48:
[...]

offtopic:
Een receiver is dan ook niet meer dan een versterker met tuner. ;) Dus ja, een receiver heeft per definitie een tuner. Maar een tuner is niet per definitie een receiver. :P
^^ met slim :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
gheghe :9

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 15:56 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:27:
[...]
maar waarom zetten ze het dan ook op de subwoofer?
Omdat die subwoofer niet alleen maar bij jouw tuner versterker cdspeler receiver :P word geleverd maar ook bij andere setjes die wellicht niet zelf deze aansluitingen aan boord hebben.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:25:
[...]

Omdat die subwoofer niet alleen maar bij jouw tuner versterker cdspeler receiver :P word geleverd maar ook bij andere setjes die wellicht niet zelf deze aansluitingen aan boord hebben.
Alright. Dus op elke receiver zitten die aansluitingen wel, maar nu kan je ook een cd speler rechtstreeks aansluiten...

ik snap echt geen fuck van al die shit.... 8)7 geef mij maar gewoon lekker photoshop en een bacootje :)

Nee hoor maar bij alle nieuwe dingen komt een hoop lees en vraagwerk
Pagina: 1