Kun je een *.gif file (laten) anti-aliassen? Want ik probeer een witte cirkel transparant te houden, omdat hij op een gradient-achtergrond moet.
Help!
Help!
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

[ Voor 11% gewijzigd door Clay op 29-08-2005 14:04 ]
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Ik snap niet precies wat je bedoelt.. Kun je het proberen uit te leggen?Clay schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:01:
Gewoon je alias in je gif verwerken:
[afbeelding]
Kan ook werken met een gradient (of wat dan ook erachter), als je die als mask gebruikt voor de transparante pixels, maar dan moet de cirkel wel een vaste positie hebben, en niet over die gradient heen hoeven schuiven...
[ Voor 9% gewijzigd door Morphine op 29-08-2005 14:08 ]
Hij bedoelt dat je de achtergrond ook in de gif meeneemt. Het plaatje word dan semi-transparant, de randen zijn namelijk niet helemaal transparant, maar lijken dat op de achtergrond wel te zijn.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:02:
[...]
Ik snap niet precies wat je bedoelt.. Kun je het proberen uit te leggen?
Je maakt je plaatje dat je wilt ant-aliassen al op de achtergrond waar het later op terecht komt. Je krijgt dat een goeie anti-aliasrand, maar alleen op die specifieke achtergrond.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:02:
[...]
Ik snap niet precies wat je bedoelt.. Kun je het proberen uit te leggen?
Maar dat is wel de meest vieze oplossing die je kan verzinnen, nog even buiten beschouwing gelaten dat dit volgens mij niet in alle browsers werkt.BarôZZa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:11:
Je zou meerdere gifjes kunnen maken en die over elkaar heenplaatsen in de htmlcode(met div-layers) en die verschillende transparanties mee kunnen geven
Verwijderd
Vergis ik me nou of vind jij het gebruik van PNG's smerig?BarôZZa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:23:
Idd erg smerige oplossing, maar het gebruik van PNG's vind ik ook nog altijd smerig(alleen dat ze wanneer ze gerenderd worden er meestal uitzien als een zwart vlak is spuuglelijk) en traag.
Ik zou overigens ook niet weten waarom je dit persé zou willen.
[ Voor 28% gewijzigd door Dark Blue op 30-08-2005 00:46 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs