Toon posts:

GIF Anti-aliassing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kun je een *.gif file (laten) anti-aliassen? Want ik probeer een witte cirkel transparant te houden, omdat hij op een gradient-achtergrond moet.

Help!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Of het kan weet ik niet maar ik heb hetzelfde probleem ook eens gehad en heb het dan maar als .png gesaved.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 10:37

Zoefff

❤ 

Nee, dat kan niet. Bij een enkele achtergrondkleur kan het wel, maar een .gif transparant antialiassen kan niet. PNG kan het wel :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van PNG is dat het niet goed ondersteund wordt, en het is voor een nogal brede doelgroep, waaronder Windows users (verschillende varianten, waarschijnlijk), Maccies en evt. Linux gebruikers. Natuurlijk zullen sommige Windows-gebruikers ook gebruikmaken van FireFox, IE, Safari of een mix daarvan.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In IE7 schijnt PNG wel weer goed gesupport te worden. Hoe dan ook: transparant anti-aliasen is niet mogelijk, je zal dus waarschijnlijk beter af zijn als je die gradient kopieert naar de plaats van dat transparante vlak in je plaatje. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Gewoon je alias in je gif verwerken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/alias.gif

Kan ook werken met een gradient (of wat dan ook erachter), als je die als mask gebruikt voor de transparante pixels, maar dan moet de cirkel wel een vaste positie hebben, en niet over die gradient heen hoeven schuiven...

edit:
plaatje geupdate, nu met gradient, ff ctrl-r of cache lozen

[ Voor 11% gewijzigd door Clay op 29-08-2005 14:04 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
Clay schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:01:
Gewoon je alias in je gif verwerken:
[afbeelding]

Kan ook werken met een gradient (of wat dan ook erachter), als je die als mask gebruikt voor de transparante pixels, maar dan moet de cirkel wel een vaste positie hebben, en niet over die gradient heen hoeven schuiven...
Ik snap niet precies wat je bedoelt.. Kun je het proberen uit te leggen?

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 00:14
Op zijn manier lijkt het alsof er een echt antialias is, maar deze zit gewoon in de GIF afbeelding.

Als de GIF afbeelding niet hoeft te bewegen (lees: een andere achtergrond heeft) binnen je HTML pagina is dat een oplossing, maar dan zou je het net zogoed bij JPG kunnen houden (heb je gelijk weer 16 miljoen kleurtjes :)).

Anyway.. PNG is your friend met een MS filter en ik d8 dat de meeste browsers <>IE PNG transparency ondersteunen

[ Voor 9% gewijzigd door Morphine op 29-08-2005 14:08 ]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:02:
[...]

Hij bedoelt dat je de achtergrond ook in de gif meeneemt. Het plaatje word dan semi-transparant, de randen zijn namelijk niet helemaal transparant, maar lijken dat op de achtergrond wel te zijn.

Werkt alleen niet als je plaatje moet bewegen ten opzichte van je achtergrond :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65450/full.jpg

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:02:
[...]

Je maakt je plaatje dat je wilt ant-aliassen al op de achtergrond waar het later op terecht komt. Je krijgt dat een goeie anti-aliasrand, maar alleen op die specifieke achtergrond.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, op die manier!
Dat zal ik eens proberen!
Bedankt :).

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48
Je zou meerdere gifjes kunnen maken en die over elkaar heenplaatsen in de htmlcode(met div-layers) en die verschillende transparanties mee kunnen geven

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

meer plaatjes \o/ :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/alias2.gif

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Zoefff

Zoefff

❤ 

BarôZZa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:11:
Je zou meerdere gifjes kunnen maken en die over elkaar heenplaatsen in de htmlcode(met div-layers) en die verschillende transparanties mee kunnen geven
Maar dat is wel de meest vieze oplossing die je kan verzinnen, nog even buiten beschouwing gelaten dat dit volgens mij niet in alle browsers werkt.

Dan kan je beter PNG alpha transparancy gebruiken, en met een javascriptje dit ook werkend krijgen in IE :)

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48
Idd erg smerige oplossing, maar het gebruik van PNG's vind ik ook nog altijd smerig(alleen dat ze wanneer ze gerenderd worden er meestal uitzien als een zwart vlak is spuuglelijk) en traag.
Ik zou overigens ook niet weten waarom je dit persé zou willen.

Verwijderd

En als je een egale achtergrond hebt kun je altijd nog matte gebruiken. :)

Verwijderd

Misschien ga ik te ver. Maar je kunt je plaatje ook eerst exporteren als een PNG. Dan PNG importeren in Flash. En flash bestandje gebruiken als je plaatje.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

BarôZZa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:23:
Idd erg smerige oplossing, maar het gebruik van PNG's vind ik ook nog altijd smerig(alleen dat ze wanneer ze gerenderd worden er meestal uitzien als een zwart vlak is spuuglelijk) en traag.
Ik zou overigens ook niet weten waarom je dit persé zou willen.
Vergis ik me nou of vind jij het gebruik van PNG's smerig?

Dat ben ik nou helemaal niet met je eens. Voor mij is PNG de toekomst :)

@Bredend: *geen post waard, dit is redelijk offtopic
Nou, inderdaad. Een geantialiaste PNG sluit prima aan bij zijn omgeving en iedereen kan overal ter wereld met PDF's omgaan (certified pdf streeft er zelfs naar dat welke kleur dan ook voor iedereen gelijk is), worden ze nóg niet geaccepteerd in de wereld...

[ Voor 28% gewijzigd door Dark Blue op 30-08-2005 00:46 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• bredend
  • Laatst online: 30-04 17:19
He bah, vroeger dacht iedereen dat negers en homo's vies waren, en nu PNG en PDF. ;(

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

PNG's zijn de oplossing hiervoor, je kan ze ook voor IE transparant werkend krijgen mbv alpha filters die dus IE only zijn en niet interpreteerbaar zijn door firefox. Over conform aan de standaard css'en valt te twisten dan, als je daarvoor wilt gaan moet je clay's oplossing als uitgangspunt nemen.
Pagina: 1