VoIP naar Analoge Centrale

Pagina: 1
Acties:

• Frank_221
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05-2024
Hey Hallo,

Ik ben bezig om te onderzoeken of het mogelijk is dat we onze draadloze WIFI verbinding naar 1 van onze lokaties nog beter kunnen benutten door de telefonie hier ook over te laten lopen.

Bestaat er een mogelijkheid dat ik gewoon met de bestaande telefoons en centrale een interne verbinding tussen deze twee lokaties op kan zetten?

Je moet je dus eigenlijk voorstellen dat er vanaf lokatie 1 intern gebeld wordt naar lokatie 2 (via een analoog toestel), bv. toestelcode 213. Dat er vervolgens hardware of een server met software dit telefoontje omzet naar een IP telefoontje en deze vervolgens over de WIFI verbinding wordt verzonden naar lokatie 2, waar doormiddel van hardware of een server de telefoon weer afgaat op een analoog toestel.

Is dat mogelijk ? Zoja, welke hardware en/of software heb ik nodig ?

Alvast bedankt !

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

_Arthur

blub

Frank_221 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:40:
Hey Hallo,

Ik ben bezig om te onderzoeken of het mogelijk is dat we onze draadloze WIFI verbinding naar 1 van onze lokaties nog beter kunnen benutten door de telefonie hier ook over te laten lopen.

Bestaat er een mogelijkheid dat ik gewoon met de bestaande telefoons en centrale een interne verbinding tussen deze twee lokaties op kan zetten?

Je moet je dus eigenlijk voorstellen dat er vanaf lokatie 1 intern gebeld wordt naar lokatie 2 (via een analoog toestel), bv. toestelcode 213. Dat er vervolgens hardware of een server met software dit telefoontje omzet naar een IP telefoontje en deze vervolgens over de WIFI verbinding wordt verzonden naar lokatie 2, waar doormiddel van hardware of een server de telefoon weer afgaat op een analoog toestel.

Is dat mogelijk ? Zoja, welke hardware en/of software heb ik nodig ?

Alvast bedankt !
Wat voor hardware wordt er op dit moment gebruikt voor telefonie bij de beide bedrijven?

• Frank_221
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05-2024
_Arthur schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:44:
[...]

Wat voor hardware wordt er op dit moment gebruikt voor telefonie bij de beide bedrijven?
Op lokatie 1 een Vox Supreme 48 (met rond de 20 toestellen) en op lokatie 2 staat nog geen centrale, omdat er maar 1 telefoon gebruikt wordt.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

_Arthur

blub

Frank_221 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:52:
[...]

Op lokatie 1 een Vox Supreme 48 (met rond de 20 toestellen) en op lokatie 2 staat nog geen centrale, omdat er maar 1 telefoon gebruikt wordt.
Zoek eens op internet naar "Voip gateways".

En aangezien er een wifi verbinding ligt tussen beide vestigingen zou je zelfs ook nog naar wat betere repeaters voor een normale telefoon kunnen kijken. Zeker als er een zicht verbinding is bv.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je kan aan beide kanten van de wifi verbinding een asterisk server neerzetten.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
of een ata voor de telefoon centrale (mits die meerdere lijnen ondersteunt, dan kan je kiezen voor de voiplijn en de conventionele lijn)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al ondernomen? Wat jij wil kan prima, als je je maar even in de materie verdiept :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1