Toon posts:

geheugen upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P4P800 Deluxe met P4 2,8 Ghz, Ati 9800 Pro, 2x 256MB DDR 3200 Twinmos dualchannel.

Nu wil ik mn geheugen upgraden en vroeg ik mij af of een strookje van 256MB voldoende resultaat geeft of dat ik beter voor het dubbele (ook 2x zo duur) 2x 256MB dual channel erbij kan prikken!?

Doel: minder geratel ;)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Dat is afhankelijk van wat je wil doen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

het zal wel minder worden in XP, maar als je later Vista wilt draaien moet je weer een plankje bijkopen, ik denk dat je dus beter 512MB er bij kan steken, als je dit in 2X256MB doet kan je ook nog dualchannel blijven draaien

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
LollieStick schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:20:
Dat is afhankelijk van wat je wil doen.
Zoals ik meldde is mijn doel minder geratel. Af en toe een game, maar dat red ik wel met 512 en anders wel met 768.

Wat ik me afvraag is meer af een 2x 256 meer dan 100% meerwaarde heeft dan enkel 256 (neem dual channel in beschouwing). Mocht dit zeker 130% meer zijn dan haal ik wel gelijk 2 plankjes anders doe ik er nu 1 en misschien later nog 1.

thnx voor de snelle reacties .. haha ga strakjes ff naar de stad namelijk

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Doe maar 2x 256MB, ivm dual channel :)

March of the Eagles

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
dual channel is een groot verschil. dus altijd een paar erbij zetten.
1gb is geen overbodige luxe tegenwoordig.

ik ben een jaartje geleden begonnen met 1gb en een paar maanden geleden kreeg ik bij de bestelling van een usb stick nog eens 2x512mb in de doos!!! per ongeluk door de internetshop erbij gedaan.... toch een leuk cadeautje

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:16:

Nu wil ik mn geheugen upgraden en vroeg ik mij af of een strookje van 256MB voldoende resultaat geeft ..
Elk exact ja of nee antwoord van wie dan ook behalve jou is vrij waardeloos. _Jij_ kunt controleren hoeveel geheugen je er het beste bij kunt plaatsen a.d.h.v. de prestatiemetertjes/tellertjes in Windows, wij kunnen dat niet vanaf hier zien.

Heb je geen zin om dat allemaal te checken, prop er dan twee 256MB DIMM's in; spul kost geen donder en je houdt nog steeds 100% dualchannel functionaliteit (dat is sneller dan één kanaal, de chipset is nml. voor dualchannel geoptimaliseerd).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

SpletSplat!, lees PMG Beleid nog eens door hoe je een topic moet openen in PMG, want dan had je Hoeveel geheugen heb ik nodig wel gevonden :Y)

Opzoekertje, dicht dus

[ Voor 7% gewijzigd door Turkish op 29-08-2005 13:38 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.