WMV naar iets coderen.

Pagina: 1
Acties:

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Hoi iedereen,
ik heb een internet stream gecaptured, een documentaire interessant vond.
ik heb dus een wmv file, deze wou ik op dvd branden met "vso divx to dvd" (die ondanks de naam ook met wmv overweg moet kunnen), maar daar kreeg ik de foutmelding 'wmv3 not supported'.
Dus veronderstel ik dat de wmv stream (inmiddels file) gecodeerd is in het wmv3 protocol (codec?...).
Ik dacht dan even te zoeken naar hoe ik een wmv kan omzetten naar avi, of mpeg oid zodat ik die dan met vso divx to dvd zou kunnen omzetten naar dvd.
maar ik geraak er echter niet uit, het blijkt alsof geen enkel programma die wmv3 content kan omzetten, wat ik overigens niet goed kan vatten (ik kan de data toch afspelen... waarom kan een programma diezelfde data dan niet omzetten...).

Ligt dit aan een codec mankement bij mij? of een tooltje dat ik nog niet ontdekt heb ? :?

Met Vriendelijke Groeten
WoRsTeNBoY

Verwijderd

Er zijn echt talloze tooltjes die hiermee overweg kunnen, misschien is het gewoon een kwestie van er genoeg te proberen tot dat je een werkende vind?

Misschien is het makkelijker om die wmv eerst naar een avi of een mpeg te coderen, en daarna pas op dvd te branden :)

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:07
Ikzelf heb ook al gezocht naar een manier om WMV naar DVD om te zetten maar veel programma's zijn er niet voor ....

• WoRsTeNBoY
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:02:
Misschien is het makkelijker om die wmv eerst naar een avi of een mpeg te coderen, en daarna pas op dvd te branden :)
dat is de stap die ik dus wou doen, maar ieder tooltje dat ik tot hiertoe vond crasht na x frames..
mijn favoriete tool is virutal dub maar die wilt dan dankzij patenten niet met wmv's spelen..
iemand suggesties voor een tooltje?

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:39
Probeer het programma TMPGEnc, deze kan eigenlijk alles naar alles omzetten. Ook Quicktime sinds kort. Je kan het programma gratis downloaden, maar voor de WMV codec moet je wel eventjes zoeken op legale en eventueel minder legale kanalen.

Pickle Rick!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
dBpoweramp, is volgens mij ook geschikt voor video. moet je alleen wel ff codec downloade...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
WoRsTeNBoY schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:08:
[...]

dat is de stap die ik dus wou doen, maar ieder tooltje dat ik tot hiertoe vond crasht na x frames..
mijn favoriete tool is virutal dub maar die wilt dan dankzij patenten niet met wmv's spelen..
iemand suggesties voor een tooltje?
Probeer Virtual Dub Mod dan eens, volgens mij kan die wel met WMV's overweg :*) .

If I can't fix it, it ain't broken.

• WoRsTeNBoY
Borizz schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:22:
[...]

Probeer Virtual Dub Mod dan eens, volgens mij kan die wel met WMV's overweg :*) .
spijtig genoeg niet... wederom die asf patent kwestie in VD. ik zit namelijk echt vast ;)

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

hoe ik t ooit eens gedaan heb:

wmv met windows movie maker naar DV1
DV1 omzetten naar DV2 met een progje wat te vinden is met google (kijk ook op www.doom9.org)
DV2 kan je omzetten naar een willekeurige indeling...

t kost je wat schijfruimte (2x 12gig voor een uurtje bij de DV1 naar DV2 conversie) en een hoop tijd, maar resultaat is er hier wel naar :)

Verwijderd

GX::Transcoder is imo HET programma voor video en audio te converteren.

• Pino!
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-01-2018
Niet zo elegant maar als verder nix lukt...ik doe dit met met camtasia... gewoon dus screencapture.

De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Hebt beste kun je met avisynth werken. Daarna kun je gewoon met virtualdub of TMPGEnc de .avs file openen.

• WoRsTeNBoY
met de GX::Transcoder lukt het, dankuwel,

die avisynth lijkt me wel wat maar is echt ingewikkeld :s
Pagina: 1