[DVD->DivX/Xvid] tv-serie op dvd naar aparte avi's

Pagina: 1
Acties:

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Ik heb laatst een tv serie gekocht op dvd. Zo'n six pack met daarop 24 afleveirngen. Nou wil ik een aantal van deze seriein divX zetten. ik ben veel onderweg en ik wil graag een paar afleveringen op mijn laptop bekijken (zonder dvd-rom zoals jullie begrijpen)

Ik heb AutoGK geprobeerd maar ik die werkt alleen goed als je een hele dvd wilt converteren volgens mij. Ik moet eigenlijk alleen een paar afleveringen hebben. met elke aflevering als aparte file.

Dus toen heb ik geprobeerd om met DVDShrink een nieuwe dvd te maken met alleen 1 aflevering maar die wordt vervolgens niet gepakt door dvd decrypter (dvd decrypter is nodig voor de stream info file). Ik heb niet de nieuwe dvd shrink compilatie als een iso gebrand maar dat zou ik ook erg omslachtig vinden eigenlijk.

Mijn vraag: is er een andere, makkelijkere manier om dit te doen. bv. hoe doen die hackers dat met die illegale avi's die je kan downloaden? wat voor programma's gebruiken zij als ze een serie van DVD (en dus niet van HDTV) naar Divx/Xvid willen omzetten?

bedankt voor jullie hulp alvast!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-02 22:45
Als je geen subs wil kan je toch gewoon de losse titels converten naar avi met winavi oid? Je hebt bij zo'n dvd meestal 4 titels, die elk weer zijn verdeeld in x hoofdstukken. Maar als jij met dvddecrypter de hele schijf naar je hd ript, en die eerste vob in winavi gooit zou hij in principe gewoon moeten werken.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• ventusGallus
  • Laatst online: 29-03-2025
Is er nog een ander programma? Bij WinAVI krijg ik een abnormal program termination: "assertion failed: strm_locks, file streams.c, line 290"

als er een programma is die de ondertitels erbij van encode'en heel graag ;)

[ Voor 25% gewijzigd door ventusGallus op 29-08-2005 13:37 ]

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:18

Zewatanejo

Fine Thanks!

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Slogra
  • Niet online
Ik zou AutoGK gebruiken in FILEMODE gebruiken.

Eerst zal je de afzonderlijke afleveringen met DVDdecrypter in de vorm van .vob file(s) moeten kopieren. Dit doe je met DVDdecrypter in IFO mode (mode -> IFO). Nu kan je een Chapter kiezen. Ik neem aan dat elke aflevering een chapter is. Zorg dus steeds dat je 1 chapter aanvinkt en die kopieert naar een eigen folder. Doe dit voor elke aflevering.

Start nu AUtoGK en kies File input en open daarna de vob file als input file.

Succes!