[Testcase] Nachtfoto's

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoddXX2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:11
Met me onlangs gekochte Nikon D50 heb ik een paar plaatjes geschoten in de nacht. De foto's zijn zo uit het foto toestel komen rollen en heb er niets meer aan gedaan voor de rest behalve resizen.

#1:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hach1000/GoT/DSC_0009-border.JPG

#2:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hach1000/GoT/DSC_0016-border.JPG

#3:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hach1000/GoT/DSC_0023-border.JPG

#4:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hach1000/GoT/DSC_0227-border.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Persoonlijk vind ik nummer 3 erg geslaagd, bijna surrealistisch...

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

Dat ben ik geheel met de vorige persoon eens, nummer 3 heeft voor mij een sterke voorkeur, het lijkt wel zo uit zo'n 3D shooter te komen, Far Cry ofzo :)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik vind ze een beetje saai, en iets te veel oranje (maar daar is real-life niets aan te doen tegenwoordig, natriumlampen)
Vooral het huis is erg oranje, je zou beter op een volle maan kunnen wachten die het huis verlicht in plaats van de straatverlichting. Krijg je gelijk ook mooiere 'spooky' schaduwen.

Ik vind foto #4 een mooie sfeer hebben, alsof er ieder moment iets tevoorschijn kan springen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 23:47
Mooie sfeer ja, maar dat komt door de straatlantaarns, omgevingslicht dat geel licht afgeeft. Eigenlijk is dit slecht, want je heb niet de originele kleuren. Wel weird dat de wolken ook deze kleuren worden. Ikzelf schiet met een Canon digitale SLR, en bij nachtfoto's zijn de kleuren nooit zo. Afbeeldingslocatie: http://www.astute.nl/images/flits.jpg Dit is een foto met 15 seconden belichtingstijd. Canon heeft altijd natuurlijkere kleuren dan de D70. Vandaar de reacties van surrealistisch. Wat je zelf mooi vind.

Overigens wel heel netjes dat bij nummero 2, het huis, er geen overbelichting is vanuit de ramen.

[ Voor 11% gewijzigd door astute op 29-08-2005 13:21 ]

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Op zich zijn ze goed gelukt, maar echt spannend vind ik ze niet. Er staan te weinig interessante opbjecten, en imho eigenlijk ook wat te weinig lichten op. De info links van de foto vind ik overigens érg storend, maar dat kan persoonlijk zijn...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Leuke foto's, maar met welke ISO instelling zijn ze geschoten?

Ik heb toevallig van de week een Canon EOS 20D gehaald, en met de ISO op max (1600), schiet ik bij heel weinig licht, toch mooie foto's met een sluitertijd van 1 seconde.
(http://www.ajhaverkamp.nl...t/2005-08-26/111_1162.JPG)

Speel eens met die instelling, dan red je het misschien nog zonder statief.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

astute schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:19:
Wel weird dat de wolken ook deze kleuren worden.
De reden daarvoor is in de laatste foto te zien (denk ik, tenminste). Hoogstwaarschijnlijk bevindt zich bij die gele gloed aan de horizon een stel grote plantenkassen. Die produceren een enorme boel lichtvervuiling.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Maar op die foto heb je toch significant meer licht dan op de foto's van de TS. Bovendien kan jij je camera echt niet 1 seconde in de hand stilhouden hoor. In de EXIF zie ik dat je de foto op 1/3 hebt geschoten, dat is iets anders dan 1". Maar toch, als je het uit de hand hebt geschoten op 1/3 heb je ook een behoorlijk stille hand :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zoefff schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:34:
Maar op die foto heb je toch significant meer licht dan op de foto's van de TS. Bovendien kan jij je camera echt niet 1 seconde in de hand stilhouden hoor. In de EXIF zie ik dat je de foto op 1/3 hebt geschoten, dat is iets anders dan 1". Maar toch, als je het uit de hand hebt geschoten op 1/3 heb je ook een behoorlijk stille hand :)
We dwalen wel een beetje af, maar er staan op mijn site ook foto's met een sluitertijd van 1 seconde. Bv deze: http://www.ajhaverkamp.nl...t/2005-08-26/112_1202.JPG, en die is behoorlijk ingezoomd. Een lens met ingebouwde stabilisator en een vaste hand doen wonderen . Maar dat neemt niet weg dat ik ook veel moet weggooien omdat ik ook bewogen foto's schiet, en het is niet handig om altijd ook nog een statief mee te sjouwen als ik door de stad dwaal.

Ik ben echter nog steeds benieuwd naar de ISO waardes van de TS.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoddXX2
Ik heb ze allemaal op ISO 200 geschoten met een statief. En idd zit ik in een gebied waar veel kassenbouw is. hierdoor zijn de wolken ook die kleur ja.

Hier: http://www.xs4all.nl/~hach1000/GoT/Groot/ staan de orginele foto's en nog een paar extra, maar die voegde niet veel toe.

Ik had denk een wat beter foto's kunnen maken als ik de iso waarde wat hoger had gezet, aangezien het diafragma al op ze grootst stond en de sluitertijd op sommige foto's ook al op 30 seconden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

CyBeR schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:30:
[...]

De reden daarvoor is in de laatste foto te zien (denk ik, tenminste). Hoogstwaarschijnlijk bevindt zich bij die gele gloed aan de horizon een stel grote plantenkassen. Die produceren een enorme boel lichtvervuiling.
kijk maar eens bij schiphol als je in het donker aan komt of vertrekt bij helder weer, of met niet te dichte/zware bewolkin, je ziet zo hele plekken waar er een berg kassen onder de wolken staan

maar foto 3 is inderdaad erg mooi, ik mis een beetje het pakkende op de foto's, het bijzondere moment

foto 4 is overgens ook erg mooi, met die tuinen rechts en de openheid links, dat verschil heeft wel wat, ook qua licht enzo

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 29-08-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoddXX2
GoldenSample schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:50:
[...]

kijk maar eens bij schiphol als je in het donker aan komt of vertrekt bij helder weer, of met niet te dichte/zware bewolkin, je ziet zo hele plekken waar er een berg kassen onder de wolken staan

maar foto 3 is inderdaad erg mooi, ik mis een beetje het pakkende op de foto's, het bijzondere moment

foto 4 is overgens ook erg mooi, met die tuinen rechts en de openheid links, dat verschil heeft wel wat, ook qua licht enzo
nu ik er even naar kijk, je hebt gelijk. Zoals ik er zelf tegen aan kijk: leuke sfeer op de foto's, maar ze zijn echt gemaakt, er gebeurt niets op de foto. Misschien kan ik volgende keer een spannendere hoek proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

astute schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:19:
Mooie sfeer ja, maar dat komt door de straatlantaarns, omgevingslicht dat geel licht afgeeft. Eigenlijk is dit slecht, want je heb niet de originele kleuren. Wel weird dat de wolken ook deze kleuren worden. Ikzelf schiet met een Canon digitale SLR, en bij nachtfoto's zijn de kleuren nooit zo. [afbeelding] Dit is een foto met 15 seconden belichtingstijd. Canon heeft altijd natuurlijkere kleuren dan de D70. Vandaar de reacties van surrealistisch. Wat je zelf mooi vind.

Overigens wel heel netjes dat bij nummero 2, het huis, er geen overbelichting is vanuit de ramen.
Die wolken lichten zo op door de natrium lampen in het stadje, volgens mij is dat heel normaal. Gewoon een gloed die van het stadje komt. Zo kan ik bijvoorbeeld van uit mijn dorp Nijmegen zien, gewoon doordat er een dikke gloed vandaan komt.

En over de kleuren van een D70 daar zijn volgens mij nog discussie's over. Sommige mensen geloven dat canon een bepaalde draai aan kleuren geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Er is een simpele test voor, die altijd door dpreview wordt gedaan. Volgens mij is canon juist níet kleurecht: ze maken de kleuren mooier. Wat wel kan kloppen is dat de automatische witbalans van canon beter werkt. Mijn S60 geeft op automatische witbalans mooiere foto's dan mijn D70. Magoed, waarom heb je een dSLR als je toch alles op auto schiet? :D
Pagina: 1