Toon posts:

[Java] javacomm api en gsm terminal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een server programma in Java te maken dat over een seriale poort met een GSM terminal communiceerd. Het opzetten van de com port gaat goed met de laatste versie van javacomm. En AT commands versturen lukt dan ook wel.

Nou zit ik alleen met het probleem dat ik niet goed weet wat voor UML diagram ik kan maken/gebruiken voor zo'n service.

Tot nu toe heb ik een main class die de class Terminal aanmaakt. Deze zet de seriale port, dus claimt ownership enz. Dit lukt prima en ik kan nu input streams en output streams maken.

Maar hoe nu dus kwa design veder. Ik wil telefoontjes en smsjes ontvangen en deze afhandelen. Maar ik weet dus echt niet hoe ik dit op design level moet doen.
Iemand uitkomst?

Verwijderd

check deze :) misschien een beetje oftopic

http://www.mwiacek.com/gsm/soft/gammu.html

Mobieltje aan je pc hangen (blauwtand of roodoog) kabel mag ook hoor en klaar is kees. Progje propt het gelijk in de mysql databse. Werkt perfect.

Testen op www.atsence.nl

p.s. wel serial AT commands gebruiken die werken bijna bij iedere gsm
# "at19200"/"at115200"/..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 15:24 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:06
Gelaagd, als je dat wil :)

Iha is het een statemachine die op een vraag een antwoord verwacht ( Frames ), binnen een bepaalde timeout. ( Uitzondering : je device verstuurt ook unsollicited data )
Ook moeten het formaat van de Frames gecontroleerd worden, bijv checksums e.d.. ( Protocol object ? )

Ik heb vaak nogal moeite om dit soort dingen in een goede OO structuur te gieten op het moment dat je dichter bij je bytestream komt in de structuur. Vaak kan ik een of meerdere switch { ... } structuren niet vermijden zonder de code ondoorgrondelijk te maken :)

[edit]

Misschien dat een of meerdere guru's een heel mooi OO botprotocol gebouwd hebben bij de botmatch? :)

[ Voor 10% gewijzigd door farlane op 29-08-2005 16:58 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik ook graag willen zien.
Of een ander server applicatie waar een goed model bij hoort zie ik graag.

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 12:16

NDF82

Doomed Space Marine

Voor de botmatch server heb ik voor elk commando een javabean gemaakt (parameters worden gezet met getters en setters). Verder implemeteren deze beans een ProtocolOperation interface welke encode() en decode() functies definieerd. Van de data die de server binnen krijgt wordt middels reflectie het juiste protocol object geinstantieerd en door de decode method aan te roepen worden de parameters geinitialiseerd.

Of dit een veel toegepaste methode is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het voor de gotbot server uitstekend voldoet :)

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:06
NDF82 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:54:
Of dit een veel toegepaste methode is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het voor de gotbot server uitstekend voldoet :)
Als het voldoet, dan is het goed :)

Een goede reden om het anders te doen zou kunnen zijn de performance of de timing.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of een javabeans echt goed is. Want als je dus een AT commando hebt verstuurd. Kijk je dan daarna meteen bean.isError()? Ik denk dat dat niet echt goed gelijk loopt maar misschien wel.

Graag zie ik nog meer voorbeelden

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 12:16

NDF82

Doomed Space Marine

Ik zou zeggen, browse eens door de code:
*klik*

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Pagina: 1