Realistische snelheid ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 16:57
Ik zit op dit moment te denken om ADSL aan te schaffen van of KPN of XS4ALL. Vandaar dat ik wat vraagjes aan de helpdesk van beiden heb gesteld. Onder andere over de realistische snelheid die te verwachten is. Het gaat hier over het 1600 kbit download abbonement.

De verkoper van KPN geeft aan dat met 1600 kbit een snelheid van 200 KB te verwachten is. Ik vroeg nog of er niets af gaat vanwege overhead maar hij bleef erbij dat ik 200 KB maximaal kan verwachten.

Ook de XS4ALL verkoper vertelde mij hetzelfde. Daarna echter nog met de technische helpdesk van XS4ALL gebeld, en die vertelde mij dat het juist realistisch is om omgeveer een snelheid van 150-160KB te verwachten, onder andere vanwege de overhead.

Hoe zit het nou? Ik heb vaak hier op het forum gelezen dat je niet de maximale snelheid bij ADSL kan verwachten vanwege de overhead, maar dat is anders dan beide verkopers mij beweren. Iemand hier op het forum zelf ervaringen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het hangt er ook vanaf hoe ver je van de centrale afligt, 200KBps kun je wel vergeten denk ik, 160KBps lijkt me wat realistischer.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

200 KB op een 1600 lijn zal je niet halen wil je een berekening inclusief overhead moet je delen door 10 ( ongeveer ) wat je in het meeste gunstige geval rond de 160kB zal opleveren.

zie above also

[ Voor 24% gewijzigd door ShadowBumble op 29-08-2005 12:34 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 16:57
Dat dacht ik ook. Wel schandalig dan van de verkopers die op duidelijke directe vragen gewoon zeggen dat je 200KB/s krijgt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dit had toch ook wel in je andere topic gekunt ?

Maar om op je vraag in te gaan, mijn 1600 verbinding levert maximaal een download snelheid van ongeveer 170 Kbps op.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
dyna18 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:37:
Dat dacht ik ook. Wel schandalig dan van de verkopers die op duidelijke directe vragen gewoon zeggen dat je 200KB/s krijgt.
Tja het blijven verkopers he. Maar je kan idd soms wel meer als 160 KB/sec halen door middel van compressie.

Maar de doorvoer snelheid is 200 KB/sec en die zal je ook gewoon halen ( Mits je niet al te ver van de centrale zit natuurlijk maar met 1600 kbit is dat best ver ). Alleen niet alle data is effectief wat jij wilt bereiken aangezien alle controle en protocol bits en bytes hierin ook meegerekend worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 29-08-2005 12:42 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat je op ongeveer 85% van de aangegeven snelheid uit zult komen. Dus zo rond de 170 Kb/s

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Die 200kilobyte per seconde haal je wel, maar dat is uiteraard inclusief overhead. :9

Delen door 10 (ook voor je upload) en je komt op realische getallen uit die je programa melden voor een downloadload/upload.

(Regel gaat uiteraard niet meer op voor wide open verbingen, waar je tegen allerlei andere limieten aanloopt)

[ Voor 2% gewijzigd door leuk_he op 29-08-2005 13:38 . Reden: hoofletters aanhet begin van een zin voorkomt misverstanden. ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

1600:10=200????????

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
:?
Je maximale downloadsnelheid inclusief overhead is 1600 / 8 = 200 .
Omdat je rekening moet houden met overhead, kun je er van uit gaan dat je de maximale snelheid kunt berekenen door door 10 te delen. Dus 1600 / 10 = 160.

Verwijderd

167 kB/s haal ik met mn 1600 lijntje max
door 10 delen is iig een safe berekening.

• Reksie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-02 09:36
Same hier, 160 - 167

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kijk dan gewoon op speedtest.nl, daar zal je zien dat je ongeveer 160-170kbyte/sec haalt.

Verkopers zijn niet de mensen die ook maar wat van overhead afweten, vraag het aan de storingsdienst van kpn en zij zullen je hetzelfde zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb een 4096 abo bij Telebyte via BabyXL. Die leveren dus een werkelijke snelheid van 4480 kbps ter (gedeeltelijke) compensatie van de overhead. Ik haal structureel een snelheid van 475 Kbps, dus mijn overhead t.o.v. 4096 bedraagt 7 à 8%

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:11
Ik vind speedtest helemaal geen goede vergelijking eigenlijk. Ikzelf download met internetexplorer gewoon grote bestanden van een snelle server (waar ik zeker weet dat ik de maximale snelheid kan halen, bijv. van Nvidia.com). Dan download je gewoon met IE6 en die geeft aan het eind ong. de gemiddelde snelheid aan. Die zit bij mij altijd op 167KBPS (best netjes, voor een afstand van 2,5KM naar de centrale over ISDN). Bij Speedtest schommelt deze soms tot wel 10KBPS, gewoon omdat het te kleine bestandjes zijn en de server ook de volledige bandbreedte niet goed benut of aan de limiet zit op sommige tijdstippen. Ook die pingtest is waardeloos. Ik ping zelf gewoon naar verschillende providers (ping.[provider].nl en daar ligt mijn ping op 9ms (ik haal met online games bijna altijd de beste ping, zelfs in buitenlandse servers!).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:44:
167 kB/s haal ik met mn 1600 lijntje max
door 10 delen is iig een safe berekening.
Haal precies hetzelfde! :D Zit trouwens op 534 meter van de centrale volgens alle postcode tests dus het leek me een beetje veel overhead... misschien heb ik een slecht kabeltje of gebeurt het gewoon altijd :s

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:42:
[...]
Haal precies hetzelfde! :D Zit trouwens op 534 meter van de centrale volgens alle postcode tests dus het leek me een beetje veel overhead... misschien heb ik een slecht kabeltje of gebeurt het gewoon altijd :s
Heeft niks met de afstand te maken. Je kan tot redelijk grote afstanden de 1600 kbit gewoon volledig halen. Dus dan is de snelheid alleen afhankelijk van het profiel waarin je bent ingedeeld.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Alles is gezegd en gedaan. Met wat zoekwerk had je dit ook allemaal kunnen vinden in diverse topics.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.