[Testcase] Oud Zierikzee

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24
Gisteren middag even met het mooie weer de "stad" ingedoken, het oude Zierikzee heeft vele mooi monumenten, maar er zijn echter ook enkele kleine plekjes in de stad waar haast niemand het bestaan van weet. Gaarne jullie reactie op de 4 foto's.

Foto's zijn gemaakt met een twee weken oude Canon EOS 350D met een EF-S 18-55mm lens. De foto's hebben nog een kleine nabewerking gehad, bijv het witbalans iets veranderd (naar flash) en de saturation omhoog gegooid.
1.
Afbeeldingslocatie: http://foto.sierix.nl/got/testcase01/0679_thumb.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://foto.sierix.nl/got/testcase01/0695_thumb.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://foto.sierix.nl/got/testcase01/0702_thumb.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://foto.sierix.nl/got/testcase01/0722_thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door M@rijn op 29-08-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 23:47
Alleen nummer 4 zou nog net kunnen. De rest van de foto's missen spanning. Je heb geen duidelijk verdwijpunt, geen onderwerp. Bijvoorbeeld de straat, waar gaat het om bij die foto? Waar wil je heen? Wat wil je zeggen met die straat? Die bunker heeft wel een onderwerp, maar mist voor de rest een spanning. Fotografie moet een verhaal vertellen. De eerste foto, het opschrift, wat hoord erbij? Welk huis? En waarom die spiegeling in die ramen? etc. etc.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
bij #3 lijkt mij het doel wel duidelijk, het pand wat geel geschilderd is. #1 kan je zo opvatten dat de Corenmate (Koren) (de naam dus) een relatie heeft met de laaddeurtjes er net onder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:41
nog een zierikzeeenaar? dat maakt dan drie _/-\o_

leuke foto's vooral de 4e. maar het geeft niet echt een beeld neer van de stad Zierikzee, geen mooie skyline, oude/nieuwe haven, poorten, havendag!

offtopic:
op foto 4 heb ik me nog eens verstopt omdat ik ruzie kreeg met een duitser toen ik in mn jonge jaren besjes aan het schieten was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Opperhoof schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:54:
nog een zierikzeeenaar? dat maakt dan drie _/-\o_

leuke foto's vooral de 4e. maar het geeft niet echt een beeld neer van de stad Zierikzee, geen mooie skyline, oude/nieuwe haven, poorten, havendag!

offtopic:
op foto 4 heb ik me nog eens verstopt omdat ik ruzie kreeg met een duitser toen ik in mn jonge jaren besjes aan het schieten was :X
* JER00N meldt zich ook :P

Maar zoals al gezegd was, het geeft niet echt een indruk van Zierikzee, de foto's zouden in elke willekeurige monumentenstad gemaakt kunnen zijn en roepen niet echt meteen iets op van "hee, da's Zierikzee!".

Ik mis eigenlijk een beetje de bekende monumenten, de dikke toren, de nieuwe kerk, het oude stadhuis, de havens etc. Beetje cliché misschien maar met wat creativiteit zal er best wat leuks uit te halen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Het is ook niet de bedoeling om dingen van de skyline te laten zien, het zijn meer details uit de stad...

@people from zierikzee Biertje?? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Goh, leuk om de geboortestad van mijn vader te zien :P

Voor de volgende keer:
#1: stapje naar links, reflectie van regenpijp is niet echt artistiek verantwoord :P
#2: vind ik te weinig contrast hebben tussen deur en greep.
#3: zou ik wat meer horizontaal (dus niet zo omhoog) gefotografeerd hebben
#4: Ik zou er recht voor staan + lager, waardoor je een dieper gat krijgt met planten als een waterval

Jammer dat ik geen weg weet in Zierikzee (schande :P ), maar ik weet zeker dat er heel wat mooie doorkijkjes zijn.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1